PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : خدمات به اشتراك‌گذاري اينترنتي فايلهاي شركت "آي تو هاب" تعطيل شد



arkadas
20-11-2005, 11:27
درحالي كه تنها چند روز از تعطيلي شبكه به اشتراك‌گذاري فايل در اينترنت "گروكستر" مي‌گذرد، يكي ديگر از شبكه‌هاي اينترنتي محبوب مشابه به نام " آي تو هاب"(‪ (I2hub‬نيز به حكم مقامات قضايي آمريكا تعطيل شد.
"آي تو هاب" يكي از هفت شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات به اشتراك‌گذاري هارد ديسكها در اينترنت(خدمات پي تو پي) است كه اخيرا به اتهام نقص قانون كپي رايت با شكايت انجمن ضبط و پخش موسيقي و فيلم در آمريكا مواجه شده بود.
هم اكنون در وب سايت اين شركت(‪ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]‬تصوير متحركي قرار داده شده كه نشان مي‌دهد مردي در حال قدم زدن و دور شدن است و در زير آن نوشته شده" خدمات آي تو هاب" را به ياد داشته باشيد.
"آي تو هاب" بر خلاف ساير خدمات به اشتراك‌گذاري فايل در اينترنت، كمتر جنبه بين‌المللي داشته و بيشتر دانشجويان آمريكايي را به سوي خود جلب كرده بود. اين خدمات از اتصالات اينترنتي پر سرعت موسوم به "اينترنت ‪"2‬ كه ميان ‪ 39‬د انشگاه در آمريكا برقرار است، براي ارسال و دريافت فايل ميان كاربران مختلف استفاده مي‌كرده است.
خدمات به اشتراك‌گذاري فايل در اينترنت يا شبكه‌هاي "پي تو پي" به خدماتي گفته مي‌شود كه كاربران با كمك آن مي‌توانند اطلاعات موجود در هارد ديسك رايانه خود را در اختيار ساير كاربران شبكه قرار داده و خود نيز از اطلاعات موجود در هارد ديسكهاي رايانه‌هاي سايرين استفاده كنند.
ده‌ها ميليونها كاربر اينترنت سالهاست كه از همين خدمات اينترنتي به منظور دانلود فايلهاي موسيقي و فيلم مورد نظر خود استفاده مي‌كنند كه بسياري از فايلهاي رد و بدل شده با اين روش داراي "كپي رايت" بوده و همين امر سبب نارضا يتي صنايع ضبط و پخش موسيقي و فيلم در جهان و به خصوص كشور آمريكا شده است.
شكايتهاي پي در پي صنايع ضبط و پخش فيلم و موسيقي تاكنون موجب تعطيلي برخي از معروفترين شبك‌هاي "پي تو پي" از جمله "نپستر" و "گروكستر" و تبديل شدن آنها به سايتهاي فروش قانوني موسيقي شده است.
به رغم تعطيلي برخي از مهمترين شبكه‌هاي به اشترام‌گذاري فايل در اينترنت كه آخرين آنها شركت "آي تو هاب" بوده است، همچنان ميليونها كاربر اينترنت در سرتاسر جهان از شركتهاي ارائه‌دهنده اين خدمات از قبيل "كازا" و "آي مش" به منظور دانلود فايلهاي مورد نظر خود استفاده مي‌كنند.