PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش Plc از پایه!



lovelykid
25-04-2008, 22:06
با سلام به همه
من دوست دارم یه تاپیک کامل در مورد آموزش Plc اینجا بزنم اما دست تنها نمی تونم بنابراین اگه کسی دوست داره باهام همکاری کنه بهم پیام خصوصی بده د رمورد اطلاعاتش و نحوه کمک کردنش تا اگه چند نفر بهم کمک کنن اینجا یه آموزش کامل بدیم:31:
پس هر کی پایه اس پیام بده!:27:
البته من تنهایی شروع نمی کنم:41:

lovelykid
26-04-2008, 21:37
مقدمه :
امروزه در بین كشورهای صنعتی ، رقابت فشرده و شدیدی در ارائه راهكارهایی برای كنترل بهتر فرآیندهای تولید ، وجود دارد كه مدیران و مسئولان صنایع در این كشورها را بر آن داشته است تا تجهیزاتی مورد استفاده قرار دهند كه سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشند. بیشتر این تجهیزات شامل سیستم‌های استوار بر كنترلرهای قابل برنامه‌ریزی Programmable Logic Controller(PLC) هستند. در بعضی موارد كه لازم باشد می‌توان PLCها را با هم شبكه كرده و با یك كامپیوتر مركزی مدیریت نمود تا بتوان كار كنترل سیستم‌های بسیار پیچیده را نیز با سرعت و دقت بسیار بالا و بدون نقص انجام داد.
قابلیت‌هایی از قبیل توانایی خواندن انواع ورودی‌ها (دیجیتال ، آنالوگ ، فركانس بالا...) ، توانایی انتقال فرمان به سیستم‌ها و قطعات خروجی ( نظیر مانیتورهای صنعتی ، موتور، شیر‌برقی ، ... ) و همچنین امكانات اتصال به شبكه ، ابعاد بسیار كوچك ، سرعت پاسخگویی بسیار بالا، ایمنی ، دقت و انعطاف پذیری زیاد این سیستم‌ها باعث شده كه بتوان كنترل سیستم‌ها را در محدوده وسیعی انجام داد.

lovelykid
26-04-2008, 21:38
مفهوم كنترلرهای قابل برنامه‌ریزی Plc
در سیستم‌های اتوماسیون وظیفه اصلی كنترل بر عهده Plc است كه با گرفتن اطلاعات از طریق ترمینالهای ورودی، وضعیت ماشین را حس كرده و نسبت به آن پاسخ مناسبی برای ماشین فراهم می‌كند. امكان تعریف مدهای مختلف برای ترمینالهای ورودی/خروجی یك Plc، این امكان را فراهم كرده تا بتوان Plc را مستقیما به المانهای دیگر وصل كرد. علاوه بر این Plc شامل یك واحد پردازشگر مركزی( Cpu) نیز هست، كه برنامه كنترلی مورد نظر را اجرا می‌كند. این كنترلر آنقدر قدرتمند است كه می‌تواند هزارها I/o را در مدهای مختلف آنالوگ یا دیجیتال و همچنین هزارها تایمر/ كانتر را كنترل نماید. همین امر باعث شده بتوان هر سیستمی، از سیستم كنترل ماشین‌هایی با چند I/o كه كار ساده‌ای مثل تكرار یك سیكل كاری كوچك انجام می‌دهند گرفته تا سیستم‌های بسیار پیچیده تعیین موقعیت و مكان‌یابی را كنترل نمود. این سیستم می‌تواند بدون نیاز به سیم‌بندی و قطعات جانبی و فقط از طریق نوشتن چند خط برنامه تا صدها تایمر را در آن واحد كنترل و استفاده نماید.

lovelykid
26-04-2008, 21:39
زمان پاسخ‌گویی Scan Time
این زمان بستگی به سرعت پردازش CPU مدل انتخاب شده PLC و طول برنامه كاربر دارد. از یك میكرو‌ثانیه تا ده میلی ثانیه می‌باشد. مثلا در مواقعی كه I/O از سیستم اصلی دور باشد، چون مجبور به نقل و انتقال سیگنالها به سیستم دورتری هستیم در نتیجه زمان اسكن زیاد می‌شود. همچنین مانیتور كردن برنامه كنترلی اغلب به زمان اسكن می‌افزاید چرا كه CPU كنترلر مجبور است وضعیت كنتاكتها، رله‌ها ، تایمر‌ها و... را روی CRT یا هر وسیله نمایشگر دیگری بفرستد.

lovelykid
26-04-2008, 21:39
قطعات ورودی
هوشمند بودن سیستم اتوماسیون بیشتر مربوط به توانایی PLC در خواندن سیگنالهای ارسالی از انواع ورودی‌ها، دستی، اتوماتیك و حس‌گرهای خودكار می‌باشد. قطعات ورودي نظیر شستی‌های استارت/ استوپ ، سوییچ‌ها، میكرو‌سوییچ‌ها، سنسورهای فتوالكتریك، proximity ، level sensor ، ترموكوپل، PT100 و... PLC از این سنسورها برای انجام عملیاتی نظیر تشخیص قطعه روی نوار نقاله حامل قطعات، تشخیص رنگ، تشخیص سطح مایعات داخل مخزن، آگاهی داشتن از مكانیزم حركت و موقعیت جسم، تست كردن فشار مخازن و بسیاری موارد دیگر، استفاده می‌كند. سیگنالهای ورودی یا دیجیتال هستند و یا آنالوگ، كه در هر صورت ورودی‌های PLC را توان در مدهای مختلف تنظیم و مورد استفاده قرار داد.

lovelykid
26-04-2008, 21:40
قطعات خروجی
همانطوری كه می‌دانید یك سیستم اتوماسیون شده بدون داشتن قابلیت اتصال به قطعات خروجی از قبیل سیم‌پیچ، موتور، اینورتر، شیربرقی ، هیتر و ... كامل نخواهد بود. قطعت خروجی نحوه عملكرد سیستم را نشان می‌دهند و مستقیما تحت تاثیر اجرای برنامه كنترلی سیستم هستند در خروجی‌های Plc نیز مدهای مختلفی برای اعمال سیگنال به المانهای خروجی وجود دارد.

lovelykid
26-04-2008, 21:41
نقش كنترلرهای قابل برنامه‌ریزی (plc) در اتوماسیون صنعتی
در یك سیستم اتوماسیون، Plc بعنوان قلب سیستم كنترلی عمل می‌كند. هنگام اجرای یك برنامه كنترلی كه در حافظه آن ذخیره شده است، Plc همواره وضعیت سیستم را بررسی می‌كند. این كار را با گرفتن فیدبك از قطعات ورودی و سنسورها انجام می‌دهد. سپس این اطلاعات را به برنامه كنترلی خود منتقل می‌كند و نسبت به آن در مورد نحوه عملكرد ماشین تصمیم‌گیری می‌كند و در نهایت فرمانهای لازم را به قطعات و دستگاههای مربوطه ارسال می‌كند.

lovelykid
26-04-2008, 21:41
مقایسه تابلوهای كنترل معمولی با تابلوهای كنترلی مبتنی بر Plc
امروزه تابلوهای كنترل معمولی ( رله‌ای ) خیلی كمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا كه معایب زیادی دارند. از آنجا كه این نوع تابلوها با رله‌های الكترو‌مكانیكی كنترل می‌شوند، وزن بیشتری پیدا می‌كنند، سیم‌كشی تابلو كار بسیار زیادی می‌طلبد و سیستم را بسیار پیچیده می‌كند. در نتیجه عیب‌یابی و رفع مشكل آن بسیار پرزحمت بوده و برای اعمال تغییرات لازم در هر سال و یا بروز كردن سیستم بایستی ماشین را بمدت طولانی متوقف نمود كه این امر مقرون به صرفه نخواهد بود. ضمنا توان مصرفی این تابلوها بسیار زیاد است. با بوجود آمدن Plc، مفهوم كنترل و طراحی سیستم‌های كنترلی بطور بسیار چشمگیری پیشرفت كرده است و استفاده از این كنترلر‌ها مزایای بسیار زیادی دارد. كه به برخی از این موارد در زیر اشاره كرده‌ایم. كه با مطالعه آن می‌توان به وجه تمایز Plc با سایر سیستم‌های كنترلی پی برد:

1. سیم بندی سیستم‌های جدید در مقایسه با سیستم‌های كنترل رله‌ای تا 80٪ كاهش می‌یابد.
2. از آنجاییكه Plc توان بسیار كمی مصرف می‌كند، توان مصرفی بشدت كاهش پیدا خواهد كرد.
3. توابع عیب یاب داخلی سیستم Plc ، تشخیص و عیب‌یابی سیستم را بسیار سریع و راحت می‌كند.
4. برعكس سیستم‌های قدیمی در سیستم‌های كنترلی جدید اگر نیاز به تغییر در نحوه كنترل یا ترتیب مراحل آن داشته باشیم، بدون نیاز به تغییر سیم‌بندی و تنها با نوشتن چند خط برنامه این كار را انجام می‌دهیم. در نتیجه وقت و هزینه بسیار بسیار اندكی صرف انجام اینكار خواهد شد.
5. در مقایسه با تابلو‌های قدیمی در سیستم‌های مبتنی بر Plc نیاز به قطعات كمكی از قبیل رله ، كانتر، تایمر، مبدل‌های A/d و D/a و... بسیار كمتر شده است. همین امر نیز باعث شده در سیستم‌های جدید از سیم‌بندی، پیچیدگی و وزن تابلو‌ها به نحو چشمگیری كاسته شود.
6. از آنجاییكه سرعت عملكرد و پاسخ‌دهی Plc در حدود میكرو‌ثانیه و نهایتا میلی ثانیه است، لذا زمان لازم برای انجام هر سیكل كاری ماشین بطور قابل ملاحظه‌ای كاهش یافته و این امر باعث افزایش میزان تولید و بالا رفتن بازدهی دستگاه می‌شود.
7. ضریب اطمینان و درجه حفاظت این سیستم‌ها بسیار بالا تر از ماشین‌های رله‌ای است.
8. وقتی توابع كنترل پیچیده‌تر و تعداد I/o ها خیلی زیاد باشد، جایگزین كردن Plc بسیار كم ‌هزینه‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

lovelykid
26-04-2008, 21:47
روش و زبان برنامه نويسي PLC :
روشهای نمایش برنامه در تمام PLCها مشترك می‌باشد و به سه صورت زیر است:
دیاگرام نردبانی LADDER DIAGRAM
سیستم كنترل فلوچارت CONTROL SYSTEM FLOWCHART
لیست بیانی ( STATEMENT LIST ( MNEMONIC CODE
برای نوشتن برنامه در PLCمی‌توان از برنامه‌ریز دستی programmer console و یا PC استفاده كرد. هر كدام از سازنده‌های PLC نرم‌افزاری برای محصول خود ارائه كرده‌اند كه اغلب هر سه روش برنامه‌نویسی، LADDER، CSF، STL را پشتیبانی می‌كند و می‌توان براحتی PLC را به كامپیوتر وصل كرد. از طریق پورت RS232-C، می‌توان برنامه نوشته شده را به حافظه PLC فرستاده و در آنجا ذخیره نمود.

اینم یه PDf که این روش ها رو بیشتر توضیح داده:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

lovelykid
26-04-2008, 21:48
شركت‌های مشهور سازنده PLC عبارتند از: SIEMENS ، OMRON ، MITSUBISHI، TELEMECANIQUE، ، ALAM BRADLEY ، LG و...

از زیمنس شروع می کنیم :
Plc هاي زيمنس در 5 گروه تقسيم مي شوند:

1- simatic S5 :
اين نوع PLC ها نسبتا قديمي هستند و انواع مختلفي دارند مانند:
S5-90U ، S5-95U به صورت Compact بوده و حوزه عملکرد محدود دارند. برخي ديگر مانند s5-115u,s5-100u مدولار بوده و براي سيستمهاي کنترلي با ابعاد متوسط بکار مي روند . براي حوزه هاي عملکرد وسيع plc هاي ديگر با نام هاي s5-155u,s5-135u از اين خانواده عرضه شده اند. برنامه نويسي plc هاي مذکور با نرم افزار step 5 انجام مي گردد.

نکته: نوع Compact به آن دسته از PLC ها اطلاق می گردد که کارت های افزایشی نمی خورند ولی نوع مدولار به منظور افزایش ورودی و خروجی ها قادر به پذیرش کارت های افزایشی هستند.

2- Simatic S7
اين plc ها بعد از s5 عرضه شده اند و خود به سه خانواده مختلف تقسيم مي شود:

S7-200 به صورت compact و براي سيستماي کنترلي کوچک به کار مي رود.

S7-300 به صورت مدولار است و عملکرد متوسط دارد.

S7-400 نيز مدولار است ولي مي تواند حوزه عملکرد وسيعی داشته باشد.

اين plc ها با نرم افزار step7 برنامه نويسي و پيکر بندي مي شوند.

3- LOGO
کنترل کننده ساده و ارزان قيمتي است که براي کارهاي کنترل کوچک کاربرد دارد. اين PLC به دو صورت Compact و مدولار است و می توان آن را توسط کليد هاي روي LOGO برنامه ریزی نمود . برای برنامه ريزي از طريق کامپيوتر بايد نرم افزار logo! soft comfort نصب گردد.

4- Simatic C7
Simatic c7 ترکيبي از s7-300 و operator control است و علاوه بر اينکه کار کنترلي را انجام مي دهد بر روي نمايشگر آن مي توان پيغام ها و رخداد ها و مقادير مربوط به فرآيند را ديد و اعمال را نيز مي توان توسط صفحه کليد روي آن اعمال نمود. C7 به صورت compact بوده و انواع مختلفي دارد که توانايي هاي متفاوتي دارند.
براي برنامه نويسي اين plc بايد علاوه بر نرم افزار step7 نرم افزار protool نيز روي کامپيوتر نصب شود.

5- Simatic 505
سري 505 که خود انواع مختلفي دارد براي کاربرد در حوزه هاي کوچک و متوسط طراحي شده است و همه اعضاي اين خانواده به صورت compact عرضه مي شوند و برنامه نويسي آنها با نرم افزار TISOFT انجام مي گيرد .

lovelykid
26-04-2008, 21:57
کتاب های آموزش Simatic S5 و LOGO اینجا موجوده می تونید با عضویت در سایت ، مجانی دانلودشون کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

lovelykid
26-04-2008, 22:17
دوستان تو رو خدا در ادامه راه کمک کنید مثلا اگه کسی کتابی یا مقاله ای در مورد بقیه داره یا حتی پروژه هایی که با این پی ال سی ها انجام شده ،بی زحمت بزاره !
حتی اگه سایتی می شناسید که خوب درس داده بگید!
ادامه درس از من در روز های بعد!

raptor22
27-04-2008, 11:57
دوست من حداقل يه عكسي ميزاشتي تا ببينيم ايني كه گفتي چه شلكيه...

lovelykid
27-04-2008, 17:52
دوست من حداقل يه عكسي ميزاشتي تا ببينيم ايني كه گفتي چه شلكيه...

با سلام اگه اون پی دی اف ها رو دانلود کنی توش عکس پی ال سی یا مینی پی ال سی مربوطه وجود داره!:27:
در ضمن چون برنامه PLC ها حجم بالایی در حد یه سی دی داره و من از دیال آپ استفاده می کنم پس نمیتونم آپشون کنم بنابراین کسی می زاره که هیچی اما اگه نه ! هر کی خواست فقط هزینه پستیش رو بپردازه می زنم روی سی دی واسش می فرستم:20:

AABB
08-05-2008, 17:29
ببینم این فروم هیچ مشتری نداره!
من که خیلی به این بحث علاقه دارم اگه چیزی پیدا کردم حتما می ذارم.تشکر از شما.
راستی این پی دی اف رو که گذاشتین لینکش خرابه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

AABB
08-05-2008, 17:31
اینم یه منبع انگلیسی زبان که عکس هم داره:
CHAPTER 1 Process control system

Introduction ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
1.1 Conventional control panel ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ].1)
1.2 Control panel with a PLC controller ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ].2)
1.3 Systematic approach to designing a process control system ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ].3)

Introduction

Generally speaking, process control system is made up of a group of electronic devices and equipment that provide stability, accuracy and eliminate harmful transition statuses in production processes. Operating system can have different form and implementation, from energy supply units to machines. As a result of fast progress in technology, many complex operational tasks have been solved by connecting programmable logic controllers and possibly a central computer. Beside connections with instruments like operating panels, motors, sensors, switches, valves and such, possibilities for communication among instruments are so great that they allow high level of exploitation and process coordination, as well as greater flexibility in realizing an process control system. Each component of an process control system plays an important role, regardless of its size. For example, without a sensor, PLC wouldn’t know what exactly goes on in the process. In automated system, PLC controller is usually the central part of an process control system. With execution of a program stored in program memory, PLC continuously monitors status of the system through signals from input devices. Based on the logic implemented in the program, PLC determines which actions need to be executed with output instruments. To run more complex processes it is possible to connect more PLC controllers to a central computer. A real system could look like the one pictured below:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1.1 Conventional control panel

At the outset of industrial revolution, especially during sixties and seventies, relays were used to operate automated machines, and these were interconnected using wires inside the control panel. In some cases a control panel covered an entire wall. To discover an error in the system much time was needed especially with more complex process control systems. On top of everything, a lifetime of relay contacts was limited, so some relays had to be replaced. If replacement was required, machine had to be stopped and production too. Also, it could happen that there was not enough room for necessary changes. control panel was used only for one particular process, and it wasn’t easy to adapt to the requirements of a new system. As far as maintenance, electricians had to be very skillful in finding errors. In short, conventional control panels proved to be very inflexible. Typical example of conventional control panel is given in the following picture.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
In this photo you can notice a large number of electrical wires, time relays, timers and other elements of automation typical for that period. Pictured control panel is not one of the more “complicated” ones, so you can imagine what complex ones looked like.

Most frequently mentioned disadvantages of a classic control panel are:

- Too much work required in connecting wires
- Difficulty with changes or replacements
- Difficulty in finding errors; requiring skillful work force
- When a problem occurs, hold-up time is indefinite, usually long.

1.2 Control panel with a PLC controller

With invention of programmable controllers, much has changed in how an process control system is designed. Many advantages appeared. Typical example of control panel with a PLC controller is given in the following picture.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Advantages of control panel that is based on a PLC controller can be presented in few basic points:

1. Compared to a conventional process control system, number of wires needed for connections is reduced by 80%
2. Consumption is greatly reduced because a PLC consumes less than a bunch of relays
3. Diagnostic functions of a PLC controller allow for fast and easy error detection.
4. Change in operating sequence or application of a PLC controller to a different operating process can easily be accomplished by replacing a program through a console or using a PC software (not requiring changes in wiring, unless addition of some input or output device is required).
5. Needs fewer spare parts
6. It is much cheaper compared to a conventional system, especially in cases where a large number of I/O instruments are needed and when operational functions are complex.
7. Reliability of a PLC is greater than that of an electro-mechanical relay or a timer.

1.3 Systematic approach in designing an process control system

First, you need to select an instrument or a system that you wish to control. Automated system can be a machine or a process and can also be called an process control system. Function of an process control system is constantly watched by input devices (sensors) that give signals to a PLC controller. In response to this, PLC controller sends a signal to external output devices (operative instruments) that actually control how system functions in an assigned manner (for simplification it is recommended that you draw a block diagram of operations’ flow).

Secondly, you need to specify all input and output instruments that will be connected to a PLC controller. Input devices are various switches, sensors and such. Output devices can be solenoids, electromagnetic valves, motors, relays, magnetic starters as well as instruments for sound and light signalization.
Following an identification of all input and output instruments, corresponding designations are assigned to input and output lines of a PLC controller. Allotment of these designations is in fact an allocation of inputs and outputs on a PLC controller which correspond to inputs and outputs of a system being designed.

Third, make a ladder diagram for a program by following the sequence of operations that was determined in the first step.
Finally, program is entered into the PLC controller memory. When finished with programming, checkup is done for any existing errors in a program code (using functions for diagnostics) and, if possible, an entire operation is simulated. Before this system is started, you need to check once again whether all input and output instruments are connected to correct inputs or outputs. By bringing supply in, system starts working.

منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

AABB
08-05-2008, 18:21
این هم دوتا ایبوک:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

kourosh4
24-05-2008, 10:10
سلام عزیزم
اول اینکه من خیلی خوشحال شدم این موضوع رو اینجا دیدم.بعد اینکه من تازه دارم از راه خصوصی برق صنعتی رو میخونم.مربی ما میگفت پی ال سی رو حتما یاد بگیرین و زمانش که برسه خودم بهتون میگم. حالا من میخواستم بدونم برای من که دیپلم ندارم و ریاضی افتضاحی دارم اما با انگلیسی میانه خوبی دارم و البته محصل هم نیستم یادگیری پی ال سی چطوره.اخه من فکر میکنم برنامه نویسی داره که مسلما کار بسیار مشکلیه یا شایدم برنامه نویسی هاش ساده هست؟ اخه مربی ما میگفت خیلی ساده هست. کلاسش هم پرسیدم مثل اینکه 3 ماهه هست . یعنی اینقدر راحته یاد گرفتنش؟
خلاصش اینکه خیلی دوست دارم بدونم پی ال سی یادگیریش تو چه مایه ای هست .
ممنون میشم راهنمایی کنین
سپاس:11:

lovelykid
26-05-2008, 18:22
سلام عزیزم
اول اینکه من خیلی خوشحال شدم این موضوع رو اینجا دیدم.بعد اینکه من تازه دارم از راه خصوصی برق صنعتی رو میخونم.مربی ما میگفت پی ال سی رو حتما یاد بگیرین و زمانش که برسه خودم بهتون میگم. حالا من میخواستم بدونم برای من که دیپلم ندارم و ریاضی افتضاحی دارم اما با انگلیسی میانه خوبی دارم و البته محصل هم نیستم یادگیری پی ال سی چطوره.اخه من فکر میکنم برنامه نویسی داره که مسلما کار بسیار مشکلیه یا شایدم برنامه نویسی هاش ساده هست؟ اخه مربی ما میگفت خیلی ساده هست. کلاسش هم پرسیدم مثل اینکه 3 ماهه هست . یعنی اینقدر راحته یاد گرفتنش؟
خلاصش اینکه خیلی دوست دارم بدونم پی ال سی یادگیریش تو چه مایه ای هست .
ممنون میشم راهنمایی کنین
سپاس:11:

دوست عزیز سلام
یادگرفتن برنامه نویسی پی ال سی مثه آب خوردنه!
یعنی اصلاً چیز خاصی نیست فقط باید مدار منطقی بلد باشی همین!
و البته برق صنعتی:31:
ریاضی و از این جور صحبت ها نمی خواد:27:
من کسی رو می شناسم که سیکل هم نداره اما بلده!:18:

robat7
13-07-2008, 09:08
با سلام اگه اون پی دی اف ها رو دانلود کنی توش عکس پی ال سی یا مینی پی ال سی مربوطه وجود داره!:27:
در ضمن چون برنامه PLC ها حجم بالایی در حد یه سی دی داره و من از دیال آپ استفاده می کنم پس نمیتونم آپشون کنم بنابراین کسی می زاره که هیچی اما اگه نه ! هر کی خواست فقط هزینه پستیش رو بپردازه می زنم روی سی دی واسش می فرستم:20:

من مي توانم آپ لود كنم فقط به من بكوييد چه چيز را در كجا و چگونه آپ لود منم
robat7

saeid inventor
21-07-2008, 16:44
سلام
PLC در اصل به چه معنی هست؟

و چه کاربرد و چه خصوصیاتی داره؟

lovelykid
24-07-2008, 14:39
plcمخفف :
programable logic controller
یعنی کنترل کننده های منطقی قابل برنامه زیزی
دوست عزیز این روزا همه چی داره کامپیوتری میشه مدارهای برق صنعتی هم از این قضیه مستثنا نیست لذابه جای کنتاکتور و رله و از این جور چیزا که توی مدار فرمان استفاده می شد از پی ال سی استفاده می شه و خیلی هم کاربرد دارد تقریبا در همه جا !

lovelykid
24-07-2008, 14:42
من مي توانم آپ لود كنم فقط به من بكوييد چه چيز را در كجا و چگونه آپ لود منم
robat7

دوست عزیز برنامه های مربوطه رو دیگه البته اگه داری؟!:21:
جاش هم زیاد فرقی نمی کنه البته به جز رپید شیر :2:

p30world user
25-07-2008, 22:02
معضرت میخوام وسط بحث مزاحم میشم من هم خیلی علاقه دارم یعنی واقعا میشه با کمی کوشش یاد گرفت؟ شدن میشه ولی منبع مهمه اگه میشه یکم راهنمایی کنید ممنون میشم ....از کجا شروع کنم ؟...واقعا نیازه خوراک اتوماسیون صنعتی مخصوصا penomatic,hydrolic...مثلا من برای مدار penomaic که طراحی کردم میتونم در حدی یاد بگیرم که کنترلم با plc باشه؟ یا نروم دنبالش سخته؟
ببخشید ....ممنون

lovelykid
26-07-2008, 20:25
معضرت میخوام وسط بحث مزاحم میشم من هم خیلی علاقه دارم یعنی واقعا میشه با کمی کوشش یاد گرفت؟ شدن میشه ولی منبع مهمه اگه میشه یکم راهنمایی کنید ممنون میشم ....از کجا شروع کنم ؟...واقعا نیازه خوراک اتوماسیون صنعتی مخصوصا penomatic,hydrolic...مثلا من برای مدار penomaic که طراحی کردم میتونم در حدی یاد بگیرم که کنترلم با plc باشه؟ یا نروم دنبالش سخته؟
ببخشید ....ممنون

آره همه چی رو می شه با پی ال سی کنترل کرد:18:
کاره سختی نیست به نظر من از zen که مینی پی ال سی شرکت امرون هست شروع کن :27: