mws
13-04-2008, 22:43
باور نکردنیه !!! :18::18::18:
چند روزیه که من گیج یه مطلبی شدم بنام دنیای دوم (second life)
به تمام دوست داران سیمز خوش آمد میگم !!!:46::10:
خوب ... بهتره بریم سر اصل موضوع :
این روزها در تمام دنیا خبر از scond life و دنیای مجازیه اونه
اگه در مورد سکاند لایف چیزی نمیدونید یا نشنیدید من متنی براتون رو آماده کردم (البتع با ذکر منبع):11:
زندگی دوم یا Second Life که به عنوان SL نیز شناخته میشود یک دنیای مجازی بی انتها است که بعد از گذشت 4 سال از تولد خود بیش از هشت میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بالغ بر 1.5 میلیون دلار آمریکا در آن گردش مالی وجود دارد. رشد جمعیت در آن به ماهیانه 15% رسیده است.
زندگی کردن در SL به صورت رایگان میباشد و به ساکنان آن Resident می گویند.تمام ساکنان آن با ظاهری کاملا دلخواه به نام Avatar ظاهر میشوند و با هم در ارتباط هستند.
شما میتوانید هر کاری را که در دنیای واقعی تصورش را میکنید در زندگی دوم انجام دهید
میتوانید به سیاحت بپردازید ،کارهای اجتماعی انجام دهید ، با دیگران ملاقات داشته باشید ،مشارکت کنید ، کار داشته باشید و درآمد کسب کنید ،به دیگران کالا بفروشید و یا در کارهای گروهی شرکت کنید.بسیاری از شرکتهای بزرگ ، سازمانهای دولتی ، دانشگاه ها و مراکز تفریحی برای جوانان در زندگی دوم فعال هستند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گاهی خيلی از ما در خيال خودمان زندگی دومی داريم که در آن هر کاری که دوست داريم انجام میدهيم. دنيای فناوری چندی است که اين رويا را به واقعيت تبدیل نموده و به ما اين امکان را میدهد که زندگی دوم را آنگونه که دوست داریم و بدون هیچگونه محدودیتی تجربه کنیم.
زندگی دوم یا Second Life که به عنوان SL نیز شناخته میشود یک دنیای مجازی سه بعدی و بی انتها است ،فضايی که به کاربرانش امکان میدهد تا تمام آرزوهايشان را در زندگی دوم خود به تحقق برسانند و زندگی شان را از نو، آنگونه که می خواهند بسازند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ساکنان آن میتوانند فعالیتهایی نظیر فعالیتهای ذیل داشته باشند:
به سیاحت بپردازند ،کارهای اجتماعی انجام دهند ، با دیگران ملاقات داشته باشند ،مشارکت کنند ، به دانشگاه بروند،کار و شغل و درآمد مناسب داشته باشند ،به دیگران کالا بفروشند ،در کارهای گروهی شرکت کنند، با يکديگر معاشرت کنند، در باشگاههای مختلف عضو شوند، به ميهمانی بروند ، رانندگی کنند ، سوار هواپيما بشوند، زمين بخرند يا اجاره کنند، خانه بسازند، کسب و کار راه بیاندازند، کالاهای گوناگون توليدکنند ، به تجارت بپردازند،همسر اختیار کنند،فیلم و موسیقی بسازند ،از وسایل نقلیه ای مانند بالون، هلیکوپتر، زیردریایی استفاده کنند ، ایده های تجاری خود را به معرض آزمایش بگذارند, به شب نشینی بروند و ...
زندگی دوم یا "سکند لایف" را میتوان به معنی واقعی کلمه سرزمینی نو دانست. به عبارت دیگر "سکند لایف" دنیایی دقیقا مشابه دنیایی است که ما در آن زندگی میکنیم, تنها فرق آن اینست که زندگی در سرزمین "سکند لایف" بصورت مجازی و ماورا الطبیعه در جریان است.
زندگی دوم، پيوندی محکم با دنيای واقعی دارد ، کسانی که کسب و کارشان در اين دنيای مجازی را جدی میگيرند، با درآمدی که بر اثر فروش کالا يا ساخت فيلم به دست میآورند، زندگی واقعی خود را اداره میکنند.
SL توسط آزمایشگاه لیندن در آمریکا در سال 2003 بوجود آمده است و بعد از گذشت 4 سال از تولد خود بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد و این در حالی است که رشد جمعیت در آن به ماهیانه 15% رسیده است.
پول رسمی در Second Life دلار لیندن یا L$ است که نرخ برابریاش با دلار آمريکا به طور روزانه تعيين میشود و در حال حاضر تقریبا هر دلار آمریکا برابر 270 دلار لیندن است و روزانه بالغ بر 1.5 میلیون دلار آمریکا در SL گردش مالی صورت میگیرد.دلار لیندن یا L$ به آسانی قابل معاوضه با دلار آمریکا در بازار بورسی ،متشکل از شرکت هایی چون Linden Lab و کمپانی های واقعی دیگر است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زندگی کردن در SL به صورت رایگان میباشد و به ساکنان آن Resident می گویند.تمام ساکنان آن با ظاهری کاملا دلخواه به نام Avatar ظاهر میشوند و با هم در ارتباط هستند.
در آغاز ورود به زندگی دوم از خودمان میپرسیم : من دوست دارم کی باشم؟ رنگ پوستم سبز باشد یا قرمز یا آبی؟ در هر حال، هر چی که هستیم و هر که باشیم در زندگی دوم مانع و محدودیتی برای کیستی و چیستی وجود ندارد.
هرکس در اين دنيای سه بعدی، نه تنها کفش و لباس دلخواه خود را طراحی می کند بلکه می تواند چهره و اندامش را هم آنگونه که میخواهد بسازد.
میتوان Avatar را از میان دوازده الگوی زنانه، مردانه و حیواناتی مثل روباه یا خرس انتخاب نمود اما باید بیاد داشت که رفتار اجتماعی هر فرد در میزان موفقیت در زندگی جدید و در سرزمین بی تاثیر نیست!
بعد از تعیین جنسیت آن ، باید نامی برای آن انتخاب کرد. SL پیشنهاد میکند که در انتخاب نام دقت کنیم چرا که نام انتخابی را دیگر نمی توان تغییر داد.از آنجا که در دهکده ی جهانی مرز معنی ندارد لذا بهتر است نامی برای Avatar انتخاب شود که درهمه ی زبانها خوش آهنگ باشد.
Avatar میتواند بدود، پرواز کند یا سوار اتوموبیلش شود و خود را به یک کافه برساند.این Avatar ها میتوانند به طرفه العینی خود را به رم برسانند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كمتر هفتهاي را در Second Life بتوان يافت كه درآن يك شركت يا يك هتل مجازي براي تبليغ كالا و خدمات خود يا حتي فروش و ارائه آنها در Second Life تأسيس نشود.
بسیاری از شرکتهای بزرگ ، سازمانهای دولتی ، دانشگاه ها و مراکز تفریحی در زندگی دوم نیز مانند زندگی اول حضور فعال دارند و مشغول خريدن فضا و امکانات در اين سرزمين مجازی هستند.
بنز،سونی ،کوکا کولا،اینتل،آديداس، تويوتا، آی بی ام، جنرال موتورز،رویترز ،سان مايکروسيستمز و بسیاری از شرکتها و سازمانهای بزرگ دیگر از این جمله هستند.
شرکت هتلسازی استاروود در اين سرزمين، هتلهای مجازی میسازد و خبرگزاری رويتر چند ماهی است که دفتر خبری خود را در اين سرزمين راهاندازی کرده و وقايع و اتفاقات «زندگی دوم» را پوشش میدهد.
تمام اين نسخهبرداریها و شبيهسازیها، رفته رفته مرز ميان دنيای واقعی و مجازی را کمرنگ میکند و نشانه ظهور عصر تازهای در ارتباطات است؛ جايی که تصويرسازیهای گرافيکی و فايلهای کامپيوتری جايگزين فعاليتهای «واقعی» میشود.
فيليپ روزدال، بنيانگذار اين دنيا میگويد: « ابتدا باورش برای مردم سخت است تا اين که وارد اين دنيا شده و در همان لحظات نخست معتادش میشوند».
مردم میتوانند حقوق قانونی چيزهايی که در زندگی دوم توليد کردهاند را در زندگی واقعی برای خود ثبت کنند.مانند ثبت اختراع يا ايده . آنها میتوانند محصولاتشان را با پول رايج در «زندگی دوم» بفروشند و با دلار آمريکا در زندگی واقعی تعويض کنند.
برای ورود به زندگی دوم باید یک برنامه کهSecond Life Client نام دارد را از سایت رسمی
Second Lifeبه آدرس
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید دریافت نموده و آن را نصب و اجرا نمایید.
طبق آمار ارائه شده، افزایش رشد جمعیت ساکنین Second Life به شرح زیر است :
18 اکتبر 2006 : یک میلیون کاربر ثبت شده.
14 دسامبر 2006 : دو میلیون کاربر ثبت شده.
29 دسامبر 2006 : برای اولین بار بیست هزار کاربر به طور هم زمان در شبکه حضور یافتند.
28 ژانویه 2007 : سه میلیون کاربر ثبت شده.
1 فوریه 2007 : برای اولین بار سی هزار کاربر به طور هم زمان در شبکه حضور یافتند.
10 جولای 2007: بیش از هشت میلیون جمعیت و 40.000 کاربر همزمان به صورت Online
زندگی دوم یا Second Life برای افراد بالای 18 سال مجاز میباشد و شرکت لیندن لبز برای سنین زیر 18 سال دنیای Teen Second Life را ایجاد کرده است.
چنانچه ساکنان "زندگی دوم" در Second Life به موفقیت دست یابید میتوانند این موفقیت را وارد "زندگی اول" خود کنند. بعنوان مثال زمین یا خانه ای را
که با موفقیت در زندگی دوم خریده اند فروخته و پول آن را به "زندگی اول" خود و دنیای غیر مجازی وارد کنند. يک کاربر چندی پيش رقمی معادل 200 هزار دلار برای
خريد زمين در سرزمين زندگی دوم پرداخت کرد.
جدیت "سکند لایف" بمانند زندگی در دنیای واقعی است. البته قبل از اینکه واقعا وارد آن شوید تصور آن برایتان بسیار مشکل است. زندگی درسرزمین "سکند لایف" آنچنان جدی است که وزارت خارجه سوئد بعنوان اولین کشور جهان تصمیم گرفته است که جهت تبلیغ در مورد کشورش و ارائه اطلاعات به ساکنین آن دست به احداث یک سفارتخانه رسمی سوئد در این سرزمین جدید بزند!
جالب اينكه، اين دنياي مجازي نه توسط شركت سازنده آن كه توسط ساكنانش اداره مي شود.
هدايت آن به عهده هزاران رایانه قدرتمند(سرور)موسوم به شبيهساز و با ساختار شبکه Grid است. ساكنان اين شهر از بيش از يكصد كشور جهان گرد هم آمدهاند. به طور متوسط شصت درصد ساكنان آن مرد و چهل درصد زن هستند و طيف سني آنها بين هيجده تا هشتاد و پنج سال است. در ميان آنها همه جور آدمي هست:
خانهدار، دانشجو، كارمند، راننده تاكسي و... . حتي برخي از آنها به شبيهسازي زندگي واقعي خود در Second Life پرداختهاند و به توليد كالا يا ارائه همان خدماتي ميپردازند كه در زندگي واقعي خود انجام ميدهند.
دانشگاههای معتبر کلاسهای مجازی خود را در «زندگی دوم» برپا کردهاند و هزاران سخنرانی و سمينار در اين فضای مجازی انجام شده است. اساتید و دست اندرکاران امور آموزش با آغوش باز در این بخش پذیرفته می شوند، سخنرانی های آنلاین و جلسات آموزش از راه دور نیز به اجرا گذاشته می شود.
Second Life، محيطي منعطف براي آموزشهاي راهدور فراهم كرده است كه پشتيباني توسط كامپيوتر، شبيهسازي، مطالعه توسط رسانههاي جديد و آموزش گروهي را به صورت يكجا فراهم ميكند.
Second Life اين امكان را به وجود ميآورد تا دانشجويان در محيطي امن و شبيهسازي شده چيزهاي جديدي تجربه كنند. آنچه كه ميتوان آن را بزرگترين مزيت Second Life دانست اين است كه در اينجا ميتوانيد اهداف خود را پيش از واقعيت بخشيدن در دنياي حقيقي، مورد ارزيابي قرار دهيد. دانشجويان در هر جاي دنيا كه باشند، ميتوانند با گردهم آمدن در اين شهر مجازي، يك كالج مجازي بسازند و درآنجا اطلاعات خود را به اشتراك بگذارند. بسياري از دانشگاهها و انستيتوهاي آموزشي اقدام به
راهاندازي كلاسهاي مجازي خود در Second Life كردهاند كه از ميان فهرست طويل اين كالجها و دانشگاهها ميتوان به اين مراكز اشاره كرد:
● دانشگاه تگزاس، ايالات متحده
● دانشگاه استنفورد، ايالات متحده
● دانشگاه فناوري Arcada، فنلاند
● كالج فيلم و برنامههاي راديويي و تلويزيوني سيدني، استراليا
● دانشگاه ايالتي ميسوري، ايالاتمتحده
● دانشگاه ايالتي ايلينويز، ايالاتمتحده
● دانشگاه سوگانگ، كره جنوبي
● كالج فناوري ويرجينيا، ايالات متحده
با عضويت در فهرست آدرس اساتيد Second Life چنانچه يك موقعيت شغلي با ويژگيها و تخصص شما مورد نياز باشد، پيغامي از طريق ايميل به دستتان ميرسد و از شما دعوت به كار ميشود. همچنين اين فهرست شانس به اشتراكگذاري اطلاعات را براي اساتيد و متخصصان فراهم مي كند.
چنين فهرستهايي نه تنها براي آموزش، بلكه براي موضوعات ديگري چون تجارت نيز وجود دارد.
شرکت لیندن لب (Linden Lab) می گوید کد های نرم افزار خود را برای اصلاحات و استفاده شخصی و اشتراک گذاری با دیگران ، در اختیار توسعه دهندگان علاقه مند قرار می دهد. مدل مد نظر این شرکت همان روشی است که برای توسعه سیستم عامل لینوکس و مرورگر اینترنتی فایرفاکس استفاده می شود.
فیلیپ روزدال (Philip Rosedale) مؤسس و رییس این شرکت می گوید:
در آینده مسیرهای بسیاری برای متصل کردن مردم به کامپیوترهایشان وجود دارد، نه فقط کیبورد و ماوس بلکه چشم ها ، گوش ها و اعصاب و روان مشتری
منبع
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید :11:
چند روزیه که من گیج یه مطلبی شدم بنام دنیای دوم (second life)
به تمام دوست داران سیمز خوش آمد میگم !!!:46::10:
خوب ... بهتره بریم سر اصل موضوع :
این روزها در تمام دنیا خبر از scond life و دنیای مجازیه اونه
اگه در مورد سکاند لایف چیزی نمیدونید یا نشنیدید من متنی براتون رو آماده کردم (البتع با ذکر منبع):11:
زندگی دوم یا Second Life که به عنوان SL نیز شناخته میشود یک دنیای مجازی بی انتها است که بعد از گذشت 4 سال از تولد خود بیش از هشت میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بالغ بر 1.5 میلیون دلار آمریکا در آن گردش مالی وجود دارد. رشد جمعیت در آن به ماهیانه 15% رسیده است.
زندگی کردن در SL به صورت رایگان میباشد و به ساکنان آن Resident می گویند.تمام ساکنان آن با ظاهری کاملا دلخواه به نام Avatar ظاهر میشوند و با هم در ارتباط هستند.
شما میتوانید هر کاری را که در دنیای واقعی تصورش را میکنید در زندگی دوم انجام دهید
میتوانید به سیاحت بپردازید ،کارهای اجتماعی انجام دهید ، با دیگران ملاقات داشته باشید ،مشارکت کنید ، کار داشته باشید و درآمد کسب کنید ،به دیگران کالا بفروشید و یا در کارهای گروهی شرکت کنید.بسیاری از شرکتهای بزرگ ، سازمانهای دولتی ، دانشگاه ها و مراکز تفریحی برای جوانان در زندگی دوم فعال هستند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گاهی خيلی از ما در خيال خودمان زندگی دومی داريم که در آن هر کاری که دوست داريم انجام میدهيم. دنيای فناوری چندی است که اين رويا را به واقعيت تبدیل نموده و به ما اين امکان را میدهد که زندگی دوم را آنگونه که دوست داریم و بدون هیچگونه محدودیتی تجربه کنیم.
زندگی دوم یا Second Life که به عنوان SL نیز شناخته میشود یک دنیای مجازی سه بعدی و بی انتها است ،فضايی که به کاربرانش امکان میدهد تا تمام آرزوهايشان را در زندگی دوم خود به تحقق برسانند و زندگی شان را از نو، آنگونه که می خواهند بسازند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ساکنان آن میتوانند فعالیتهایی نظیر فعالیتهای ذیل داشته باشند:
به سیاحت بپردازند ،کارهای اجتماعی انجام دهند ، با دیگران ملاقات داشته باشند ،مشارکت کنند ، به دانشگاه بروند،کار و شغل و درآمد مناسب داشته باشند ،به دیگران کالا بفروشند ،در کارهای گروهی شرکت کنند، با يکديگر معاشرت کنند، در باشگاههای مختلف عضو شوند، به ميهمانی بروند ، رانندگی کنند ، سوار هواپيما بشوند، زمين بخرند يا اجاره کنند، خانه بسازند، کسب و کار راه بیاندازند، کالاهای گوناگون توليدکنند ، به تجارت بپردازند،همسر اختیار کنند،فیلم و موسیقی بسازند ،از وسایل نقلیه ای مانند بالون، هلیکوپتر، زیردریایی استفاده کنند ، ایده های تجاری خود را به معرض آزمایش بگذارند, به شب نشینی بروند و ...
زندگی دوم یا "سکند لایف" را میتوان به معنی واقعی کلمه سرزمینی نو دانست. به عبارت دیگر "سکند لایف" دنیایی دقیقا مشابه دنیایی است که ما در آن زندگی میکنیم, تنها فرق آن اینست که زندگی در سرزمین "سکند لایف" بصورت مجازی و ماورا الطبیعه در جریان است.
زندگی دوم، پيوندی محکم با دنيای واقعی دارد ، کسانی که کسب و کارشان در اين دنيای مجازی را جدی میگيرند، با درآمدی که بر اثر فروش کالا يا ساخت فيلم به دست میآورند، زندگی واقعی خود را اداره میکنند.
SL توسط آزمایشگاه لیندن در آمریکا در سال 2003 بوجود آمده است و بعد از گذشت 4 سال از تولد خود بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد و این در حالی است که رشد جمعیت در آن به ماهیانه 15% رسیده است.
پول رسمی در Second Life دلار لیندن یا L$ است که نرخ برابریاش با دلار آمريکا به طور روزانه تعيين میشود و در حال حاضر تقریبا هر دلار آمریکا برابر 270 دلار لیندن است و روزانه بالغ بر 1.5 میلیون دلار آمریکا در SL گردش مالی صورت میگیرد.دلار لیندن یا L$ به آسانی قابل معاوضه با دلار آمریکا در بازار بورسی ،متشکل از شرکت هایی چون Linden Lab و کمپانی های واقعی دیگر است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زندگی کردن در SL به صورت رایگان میباشد و به ساکنان آن Resident می گویند.تمام ساکنان آن با ظاهری کاملا دلخواه به نام Avatar ظاهر میشوند و با هم در ارتباط هستند.
در آغاز ورود به زندگی دوم از خودمان میپرسیم : من دوست دارم کی باشم؟ رنگ پوستم سبز باشد یا قرمز یا آبی؟ در هر حال، هر چی که هستیم و هر که باشیم در زندگی دوم مانع و محدودیتی برای کیستی و چیستی وجود ندارد.
هرکس در اين دنيای سه بعدی، نه تنها کفش و لباس دلخواه خود را طراحی می کند بلکه می تواند چهره و اندامش را هم آنگونه که میخواهد بسازد.
میتوان Avatar را از میان دوازده الگوی زنانه، مردانه و حیواناتی مثل روباه یا خرس انتخاب نمود اما باید بیاد داشت که رفتار اجتماعی هر فرد در میزان موفقیت در زندگی جدید و در سرزمین بی تاثیر نیست!
بعد از تعیین جنسیت آن ، باید نامی برای آن انتخاب کرد. SL پیشنهاد میکند که در انتخاب نام دقت کنیم چرا که نام انتخابی را دیگر نمی توان تغییر داد.از آنجا که در دهکده ی جهانی مرز معنی ندارد لذا بهتر است نامی برای Avatar انتخاب شود که درهمه ی زبانها خوش آهنگ باشد.
Avatar میتواند بدود، پرواز کند یا سوار اتوموبیلش شود و خود را به یک کافه برساند.این Avatar ها میتوانند به طرفه العینی خود را به رم برسانند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كمتر هفتهاي را در Second Life بتوان يافت كه درآن يك شركت يا يك هتل مجازي براي تبليغ كالا و خدمات خود يا حتي فروش و ارائه آنها در Second Life تأسيس نشود.
بسیاری از شرکتهای بزرگ ، سازمانهای دولتی ، دانشگاه ها و مراکز تفریحی در زندگی دوم نیز مانند زندگی اول حضور فعال دارند و مشغول خريدن فضا و امکانات در اين سرزمين مجازی هستند.
بنز،سونی ،کوکا کولا،اینتل،آديداس، تويوتا، آی بی ام، جنرال موتورز،رویترز ،سان مايکروسيستمز و بسیاری از شرکتها و سازمانهای بزرگ دیگر از این جمله هستند.
شرکت هتلسازی استاروود در اين سرزمين، هتلهای مجازی میسازد و خبرگزاری رويتر چند ماهی است که دفتر خبری خود را در اين سرزمين راهاندازی کرده و وقايع و اتفاقات «زندگی دوم» را پوشش میدهد.
تمام اين نسخهبرداریها و شبيهسازیها، رفته رفته مرز ميان دنيای واقعی و مجازی را کمرنگ میکند و نشانه ظهور عصر تازهای در ارتباطات است؛ جايی که تصويرسازیهای گرافيکی و فايلهای کامپيوتری جايگزين فعاليتهای «واقعی» میشود.
فيليپ روزدال، بنيانگذار اين دنيا میگويد: « ابتدا باورش برای مردم سخت است تا اين که وارد اين دنيا شده و در همان لحظات نخست معتادش میشوند».
مردم میتوانند حقوق قانونی چيزهايی که در زندگی دوم توليد کردهاند را در زندگی واقعی برای خود ثبت کنند.مانند ثبت اختراع يا ايده . آنها میتوانند محصولاتشان را با پول رايج در «زندگی دوم» بفروشند و با دلار آمريکا در زندگی واقعی تعويض کنند.
برای ورود به زندگی دوم باید یک برنامه کهSecond Life Client نام دارد را از سایت رسمی
Second Lifeبه آدرس
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید دریافت نموده و آن را نصب و اجرا نمایید.
طبق آمار ارائه شده، افزایش رشد جمعیت ساکنین Second Life به شرح زیر است :
18 اکتبر 2006 : یک میلیون کاربر ثبت شده.
14 دسامبر 2006 : دو میلیون کاربر ثبت شده.
29 دسامبر 2006 : برای اولین بار بیست هزار کاربر به طور هم زمان در شبکه حضور یافتند.
28 ژانویه 2007 : سه میلیون کاربر ثبت شده.
1 فوریه 2007 : برای اولین بار سی هزار کاربر به طور هم زمان در شبکه حضور یافتند.
10 جولای 2007: بیش از هشت میلیون جمعیت و 40.000 کاربر همزمان به صورت Online
زندگی دوم یا Second Life برای افراد بالای 18 سال مجاز میباشد و شرکت لیندن لبز برای سنین زیر 18 سال دنیای Teen Second Life را ایجاد کرده است.
چنانچه ساکنان "زندگی دوم" در Second Life به موفقیت دست یابید میتوانند این موفقیت را وارد "زندگی اول" خود کنند. بعنوان مثال زمین یا خانه ای را
که با موفقیت در زندگی دوم خریده اند فروخته و پول آن را به "زندگی اول" خود و دنیای غیر مجازی وارد کنند. يک کاربر چندی پيش رقمی معادل 200 هزار دلار برای
خريد زمين در سرزمين زندگی دوم پرداخت کرد.
جدیت "سکند لایف" بمانند زندگی در دنیای واقعی است. البته قبل از اینکه واقعا وارد آن شوید تصور آن برایتان بسیار مشکل است. زندگی درسرزمین "سکند لایف" آنچنان جدی است که وزارت خارجه سوئد بعنوان اولین کشور جهان تصمیم گرفته است که جهت تبلیغ در مورد کشورش و ارائه اطلاعات به ساکنین آن دست به احداث یک سفارتخانه رسمی سوئد در این سرزمین جدید بزند!
جالب اينكه، اين دنياي مجازي نه توسط شركت سازنده آن كه توسط ساكنانش اداره مي شود.
هدايت آن به عهده هزاران رایانه قدرتمند(سرور)موسوم به شبيهساز و با ساختار شبکه Grid است. ساكنان اين شهر از بيش از يكصد كشور جهان گرد هم آمدهاند. به طور متوسط شصت درصد ساكنان آن مرد و چهل درصد زن هستند و طيف سني آنها بين هيجده تا هشتاد و پنج سال است. در ميان آنها همه جور آدمي هست:
خانهدار، دانشجو، كارمند، راننده تاكسي و... . حتي برخي از آنها به شبيهسازي زندگي واقعي خود در Second Life پرداختهاند و به توليد كالا يا ارائه همان خدماتي ميپردازند كه در زندگي واقعي خود انجام ميدهند.
دانشگاههای معتبر کلاسهای مجازی خود را در «زندگی دوم» برپا کردهاند و هزاران سخنرانی و سمينار در اين فضای مجازی انجام شده است. اساتید و دست اندرکاران امور آموزش با آغوش باز در این بخش پذیرفته می شوند، سخنرانی های آنلاین و جلسات آموزش از راه دور نیز به اجرا گذاشته می شود.
Second Life، محيطي منعطف براي آموزشهاي راهدور فراهم كرده است كه پشتيباني توسط كامپيوتر، شبيهسازي، مطالعه توسط رسانههاي جديد و آموزش گروهي را به صورت يكجا فراهم ميكند.
Second Life اين امكان را به وجود ميآورد تا دانشجويان در محيطي امن و شبيهسازي شده چيزهاي جديدي تجربه كنند. آنچه كه ميتوان آن را بزرگترين مزيت Second Life دانست اين است كه در اينجا ميتوانيد اهداف خود را پيش از واقعيت بخشيدن در دنياي حقيقي، مورد ارزيابي قرار دهيد. دانشجويان در هر جاي دنيا كه باشند، ميتوانند با گردهم آمدن در اين شهر مجازي، يك كالج مجازي بسازند و درآنجا اطلاعات خود را به اشتراك بگذارند. بسياري از دانشگاهها و انستيتوهاي آموزشي اقدام به
راهاندازي كلاسهاي مجازي خود در Second Life كردهاند كه از ميان فهرست طويل اين كالجها و دانشگاهها ميتوان به اين مراكز اشاره كرد:
● دانشگاه تگزاس، ايالات متحده
● دانشگاه استنفورد، ايالات متحده
● دانشگاه فناوري Arcada، فنلاند
● كالج فيلم و برنامههاي راديويي و تلويزيوني سيدني، استراليا
● دانشگاه ايالتي ميسوري، ايالاتمتحده
● دانشگاه ايالتي ايلينويز، ايالاتمتحده
● دانشگاه سوگانگ، كره جنوبي
● كالج فناوري ويرجينيا، ايالات متحده
با عضويت در فهرست آدرس اساتيد Second Life چنانچه يك موقعيت شغلي با ويژگيها و تخصص شما مورد نياز باشد، پيغامي از طريق ايميل به دستتان ميرسد و از شما دعوت به كار ميشود. همچنين اين فهرست شانس به اشتراكگذاري اطلاعات را براي اساتيد و متخصصان فراهم مي كند.
چنين فهرستهايي نه تنها براي آموزش، بلكه براي موضوعات ديگري چون تجارت نيز وجود دارد.
شرکت لیندن لب (Linden Lab) می گوید کد های نرم افزار خود را برای اصلاحات و استفاده شخصی و اشتراک گذاری با دیگران ، در اختیار توسعه دهندگان علاقه مند قرار می دهد. مدل مد نظر این شرکت همان روشی است که برای توسعه سیستم عامل لینوکس و مرورگر اینترنتی فایرفاکس استفاده می شود.
فیلیپ روزدال (Philip Rosedale) مؤسس و رییس این شرکت می گوید:
در آینده مسیرهای بسیاری برای متصل کردن مردم به کامپیوترهایشان وجود دارد، نه فقط کیبورد و ماوس بلکه چشم ها ، گوش ها و اعصاب و روان مشتری
منبع
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید :11: