PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برای اتصال کامپیوترتان به اینترنت از طریق Gprs ( اموزشهای کاربردی کامپيوتر )



mamad cina
12-04-2008, 18:27
برای اتصال کامپیوترتان به اینترنت از طریق GPRS ( اموزشهای کاربردی کامپيوتر )
برای اتصال کامپیوترتان به اینترنت از طریق GPRS به دو روش میتوایند عمل کنید.
1 – از طریق نرم افزار موجود در PC Suite
2 – از طریق Connection Wizard ویندوز

که در این مطلب ما از روش دوم که ساده تر است استفاده میکنیم و برای تمامی گوشی ها قابل استفاده میباشد.
قبل از شروع به کار ابتدا مطمئن شوید که تنظیمات GPRS بر روی گوشی شما بدرستی انجام گرفته است یعنی اینکه میتوانید از طریق موبایل خود به اینترنت متصل شوید . تنظیمات GPRS برای مشترکین ایرانسل
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
برای شروع نرم افزار مربوط به گوشی خود را از درون CD بر روی کامپیوتر خود نصب کنید سپس از طریق کابل USB با بلوتوث گوشی را به کامپیوتر متصل نمایید و کمی صبر کنید تا مشخصات و تجهیزات گوشی شما بطور کامل توسط کامپیوتر شناخته شود و پیغام Found new hardware , your new hardware is installed and ready to use در Taskbar ظاهر شود.

حالا از طریق New Connection Wizard یک کانکشن dialup درست کنید ، پس از گذراندن سه مرحله اول به قسمتی میرسید که باید مودم گوشی را انتخاب کنید. ما در این آموزش از گوشی سونی اریکسون مدل K750i استفاده کردیم که مودم Sony Ericsson 750 USB WMC Modem که گذینه مورد نظر ماست را تیک میزنیم و مراحل کار را ادامه میدهیم.
(توجه داشته باشید که نام مودم مورد استفاده در تمامی گوشی های سونی اریکسون به همین شکل است و فقط مدل گوشی تغییر میکند. در مورد مودم مورد استفاده در برند های دیگر اطلاعی ندارم )

پس از انتخاب نام کانکشن ، باید شماره #8***99* را بجای شماره تلفن ISP در کارد مربوطه وارد نمایید و در مرحله بعد کادرهای مربوط به Username و Password را خالی بگذارید و مراحل ساخت کانکش را به پایان ببرید

کار تمام است و تنها کاری که باید بکنید اینکه که مثل همیشه دکمه Dial را فشار دهید مطمئنا برای ورود به دنیای اینترنت شما را زیاد منتظر نمیگذارد.





منبع: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

fastsystem2004
29-04-2009, 01:10
مقاله ناقص است اگر نیاز به کل مقاله و متن انگلیسی آن داشتید با این e-Mail :fastsystem2004@yahoo.com تماس بگیرید تا برایتان ارسال کنم




موضوع پروژه : خدمات بسته ای رادیویی عمومی(GPRS)


General Packet Radio Service



نویسنده : محمدکریمی فرد






فهرست
مقدمه
وضعیت کنونی
تاریخچه
کمبود ها و کاستی ها
- منابع محدود رادیویی
- سرعت های پایین در واقعیت
- پشتیبانی نکردن از تماس های پایان یافته
- سیستم فرکانس قوی تر(مدولاسیون)
- تاخیر های انتقال
- ذخیره نکردن و ارسال
پیشنهاد راه حل
آینده کاربری
کاربرد های جدید و بهتر
برای استفاده از GPRS ،کاربران نیاز خواهند داشت:
آینده شبکه
ارسال داده ها به صورت گزینشی و بسته های مجزا (PACKET SWITCHING)
کارایی بهتر
GPRS باید سرعت دسترس کاربران به شبکه GSM را بهبود بخشد بوسیله:
اینترنت
پشتیبانی GSMوTDMA
مشارکت صنعت
تلفن های GPRS
روش اجرا
منابع
ضمیمه




مقدمه
ارتباط بی سیم به مردم دنیا این فرصت را داده است تا زنده نگه دارند زندگیشان را و هدایت کنند مشاغلشان را به روش هایی که پیش از آن غیر ممکن بود.میلیون ها مشترکین تلفن عادت کرده اند به هر جا که می روند یک تلفن همراه خود داشته باشند.
اکنون تجارت ها می خواهند بتوانند که ارتباط داشته باشند با اداره شان زمانی که خارج از اداره هستندیا زمانی که اداره تعطیل است ، یعنی آن ها بتوانند ایمیل هایشان را چک کنند،
در اینترنت جستو کنند ، به پرونده های شرکتشان دسترسی داشته باشند ، در هر زمان و در هر جا اطلاعات ارسال کنند و یا فکس بفرستند. بطور معمول خدمات اطلاعاتی بیشماری در دسترس است،اما یک تکنولوژی جدیدهیجان بیشتری را برای مشترکین ارائه کرده است به نام خدمات بسته ای رادیویی عمومی(General packet radio service)

وضعیت کنونی
خدمات بسته ای رادیویی عمومی بیشتر به GPRS شناخته شده است که آن یک تکنولوژی جدید با ارزش و با مزایای پکت سویچینگ، بی صدا،سرعت بالا،
در شبکه GSM، سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل
(Global system for Mobile communications)
است.آن سیستم ارسال و دریافت میکند اطلاعات را به صورت پیاپی.اطلاعاتی مانند باز کردن صفحات اینترنت،فرستادن ایمیل،به همان خوبی پخش موسقی از موبایل.
برای درک بهتر قابلیت پکت سویچینگ می توان آن را مقایسه کنیم با یک پازل.
تصور کنید یک تصویر را که به تکه های زیادی تقسیم شده است،و سپس آن ها را در یک جعبه قرار داده ایم.شما آن پازل را می خرید و آن اشکال را می چینید به شکل اصلیش.
قبل از اینکه اطلاعات ارسال شود،آن اطلاعات به صورت بسته ای مجزا هستند.
ودر نهایت زمانی که دریافت میشوند چیده می شوند.

GPRS ارائه می کند یک اتصال مداوم رابرای کاربران تلفن همراه و کامپیوتر.تجربه نشان داده است ، بیشترین چیزی که احتیاج به انتقال اطلاعات ندارد برنامه های کاربردی است.کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که متصل باشند به شبکه هایی مثل LAN،WAN،Internet یا Corporate Internet اما نه به این منظور که آن ها همه وقت اطلاعات ارسال و دریافت می کنند.نیاز های انتقال اطلاعاتی معمولا متعادل نیست.
در اکثر موارد کاربران تمایل دارند که پیغام های کوچکی ارسال کنند،اما دانلود های حجیم انجام دهند.بنا بر این انتقال اطلاعات بیشتر یکطرفه است.
GPRS کاربرد موبایل را به صورت مفیدترقی بخشیده است.این تکنولوژی امروزه تحول بزرگی ایجاد کرده است درفن آوری کامپیوتری موبایل با اتصالات موثر و پایداری که برقرار می کند برای ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت بالا.این نوآوری که مبتنی است برپکت هاباعث ترقی و پیشرفت سرعت ارسال اطلاعات است،این تکنولوژی باعث اتصال به اینترنت از طریق موبایل می شود که نیاز به خط Dial up و ISP ندارد.چیزی که کاربران آرزو داشتند.
این سیستم جایگزین کاملتر و مناسب تری نسبت به آن چیزی که الان در دسترس ماست می باشد.مانند خدمات پیام کوتاه و CSD (Circuit Switched Data). همچنین این تکنولوژی باعث بوجود آمدن برنامه ریزی اطلاعاتی برای شبکه نسل سوم در سال های آینده است.شکل زیر یک جدول زمانی است از خدمات اطلاعاتی GSM و زمان دسترسی به آن ها .

Road Map of Data Services for GSM



Timeframe

Capabilities

Notes

9.6 kbps service

Available today

Circuit-switched data and fax

Service available from most GSM operators today.

14.4 kbps service

Available today

Higher speed circuit-switched data and fax

Works identically to 9.6 kbps service only at higher speed

Direct IP Access

Available through some carriers today

Circuit-switched connection directly to Internet

Reduces call set-up time and provides a stepping-stone to packet data.

High-speed circuit-switched data service (HSCSD)

Available today

High speed rates to 56 kbps

A software-only upgrade for carriers not requiring expensive infrastructure.

GPRS

Available today

High speed packet data with transmission speeds over 100 kbps, with most user devices offering about 56 kbps

Extremely capable and flexible mobile communications.

EDGE

Available within three years

High speed packet data which will triple the rates available with GPRS

Final high-speed data technology for existing networks.

Third generation cellular

Available within three to five years

High speed packet data to 2 Mbps

Completely new airlink.

Source: Paper: General Packet Radio Service (GPRS), September 30, 1998 [4]

بر اساس موسسه استاندارد اتصال تلفنی اروپا (EISI) بهترین سرعت برای یک کاربر با جدول کد گذاری CS4 ، 21.4kbps می باشد. به صورت تئوری،سرعت انتقال اطلاعات در GPRS تا 171.2kbpsمی تواند باشداگر تمام 8 شیار(Slot) مورد استفاده قرار گیرند.HSCSD رقیبGPRS می تواند تا 57.6kbps سرعت داشته باشد.اگر چه بعید است که گردانندگان شبکه اجازه دهندکه کاربر از تمام شیار ها (Slot)استفاده کند. NOKIA نهایت سرعتی که از GPRS می نواند کسب کندحدود 43kbps است در حالی که Ericsson ، 56.6kbps می تواند کسب کند.
عموما ،سیستم GSM تا 9.6 kilobite اجرا می کند.یک مقایسه از سرعت های انتقال اطلاعات(in kbps) در شکل زیرملاحظه کنید.