ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ویرایش و افکت گذاری صدا و موسیقی با «کول ادیت»(8- افکت ها)



bidastar
09-04-2008, 22:02
*Noise Reduction

اگر اهنگ شما دارای پارازیت های معروفی نظیر صدای Huuum و یا صدای Hisssss و یا تق تق می باشد و از همه مهمتر می توانید این پارازیت ها را نمونه برداری کنید ( مثل نمونه ای از قسمتی از بدن بیمار که به پزشک می دهید تا آن را آزمایش و سپس داروی مناسب را برایش تجویز کند ! ) از این جلوه استفاده نمایید .

· Click/Pop Eliminator که برای حذف ضربات ناگهانی و یا صدایی همانند تق تق به کار می رود . لذا نرم افزار این صداها را شناسایی نموده و شما با تعدیل تنظیمات می توانید پارازیت ها را حذف و صدا را تصحیح نمایید . مهم ترین بخش های آن به قرار زیر می باشند :

1. Detection Graph یک حد آستانه را در نظر گرفته و محدوده مجاز را با نوار سبز رنگ و محدوده غیر مجاز را با یک نوار قر مز رنگ نشان می دهد .

2. Auto Find All Levels با وارد کردن مقادیری در دو کادر Sensitivity یا حساسیت و کادر حد افتراق و یا Discrimination و زدن این دکمه می توانید تمام سطوح موجود در این محدوده را انتخاب نمایید .

3 Sensitivity که میزان حساسیت به ریزی ضربات و تق تق ها را تعیین می کند . کاهش این مقدار حساسیت را افزایش و افزایش آن مقدار حساسیت را کاهش می دهد . برای ضربات گوش خراش بهتر است از مقدار 20 و برای صداهای ریز از مقدار 10 استفاده کنید تا نتایج بهتری را به دست آورید .

4.Discrimination مقادیر بزرگ ضربات ریز و مقادیر کوچک ضربات بزرگ را تعیین می کند . از مقادیر میان 20 تا 40 برای ضربات نسبتا کوچک و از مقادیر کمتر از 4 برای ضربات بزرگتی استفاده نمایید .

5.Max, Avg, and Min Threshold با تعیین حد آستانه ای در کادرهی ماکزیمم و می نیموم و میانگین حد آستانه ای و سپس زدن دکمه Find Threshold Levels Only می توانید مقادیر داده شده در این محدوده ها را پیدا نمایید .

· Clip Restoration به شما این امکان را می دهد تانواحی خالی و سکته های صوتی را بپوشانید . موارد آن به این شرح می باشند :

1 Input Attenuation : و یا میرایی اولیه . حد پایین شدت صوت را تعیین می نماید .

2. Overhead : که برای تقویت شکل موج برای پوشاندن نواحی خالی کناری استفاده می شود . مقدار 1% اجازه می دهد که شدت صوت 1% از ماکزمم اندازه در آن ناحیه فراتر رود .

3 Minimum Run Size : که طول کوتاهترین میزان برش را برای تعمیر تعیین می نماید . مثلا اگر میران کوتاهترین برش برابر 1 بود باید تعمیر شود و الا غیر قابل تعمیر خواهد بود . مقادیر بزرگ می تواند فاجعه آفرین باشد .

4. FFT Size : اگر بتوانید میزان برش صوتی را حدس بزنید با وارد کردن مقدار آن در این کادر می توانید آن را کاندید تعمیر نمایید .

5.Clipping Statistics : با بررسی بخش انتخابی از فایل صوتی ، میزان می نیموم و ماکزیموم برش را در طوی فایل نشان می دهد . این مورد می تواند راهنمای خوبی برای شما در به کار بردن این جلوه باشد . با زدن دکمه Gather Statistics Now می توانید این اطلاعات را از بخش انتخابی فایل صوتی خود جمع آوری نمایید .



· Hiss Reduction که برای حذف صدایی شبیه به "هیسسسسس" در طول فایل صوتی به کار رود . در اصطلاح عامیانه گفته می شود که موسیقی یا نوار کاست ، هوا گرفته است . برای استفاده از این امکان باید پیش نمایش را فعال کرده و سپس تنظیمات زیر را انجام دهید :

1. Get Noise Floor : با زدن این دکمه اطلاعاتی در رابطه با پارازیت موجود جمع آوری می شود .

2. Graph Area : نموداری از پارازیت ها و مکان آن بر روی شکل موج و بسامد آن را نشان می دهد .

3.Viewing Left/Right : که می توانید تعیین کنید که در کدام باند پارازیت ها بررسی شوند .

4. Drag Points : تعداد نقاط مورد بررسی را تعیین می کنید .

5. Reset (Hi, Med, Low) : که می توانید نمودار را به سه حالت پیش فرض برگردانید و مجددا سعی نمایید .

6.Noise Floor Adjust : که می توانید محدوده فرکانس پارازیت را یا با وارد کردن مقداری بر حسب db و یا کشیدن اسلایدر به طرفین تعیین کنید . مقادیر زیاد ممکن است صدا را خراب و مقادیر خیلی کوچک ممکن است نتواند پارازیت واقعی را شناسایی کند . پس در انتخاب مقادیر دقت کنید .

7. Precision Factor : میزان دقت را در این کادر می توانید تعیین نمایید . مقادیر بزرگتر دقت بیشتر و سرعت پردازش کمتر و مقادیر کوچکتر دقت پایین تر و لذا سرعت پردازش بیشتری را در پی خواهد داشت .

8.Transition Width : میزان گذار از ناحیه فاقد پارازیت به ناحیه دارای پارازیت را تعیین می کند . یعنی اگر در فاصله ای پارازیتی وجود نداشت تا چه فاصله ای از آن را بررسی کند . مقادیر بزرگ ممکن است باعث عدم حذف برخی از پارازیت ها و مقادیر کوچک ممکن است باعث حذف پس زمینه برخی از صداها شود .

9.Reduce Hiss By : با تعیین میزانی در این کادر می توانید محدودح حذف پارازیت را تعیین نمایید.

10.Remove Hiss/Keep Only Hiss تعیین می کنید که پارازیت حذف شود و یا باقی بماند و سایر صداها حذف شود ؟


Noise Reduction: در این حالت می توانید محدوده ای را که حدس می زنید پارازیتی که قرار است حذف شود در آن ناحیه موجود است را انتخاب کنبد . دقت کنید که ناحیه انتخابی شما فقط باید دارای پارازیت باشد و فاقد بخش اصلی صوت شما باشد وگرنه آن نیز از آهنگ حذف خواهد شد و نتایج بدی را در پی خواهد داشت . معمولا در ابتدای نوار و یا در سکوت انتهای آن و یا حتی در یک سکوت میان صدا می توانید پارازیت را بیابید . حال در پنجره جلوه با زدن دکمه Snapshots in profile اطلاعات انتخابی را وارد نمایید و سپس با زدن دکمه Save Profile آن را برای استفاده بعدی ذخیره نمایید . اگر از قبل نیز موردی را ذخیره کرده اید می توانید با زدن دکمه Load Profile آن را وارد نمایید . در نمودار سمت چپ شما می توانید پارازیت انتخابی خود را با رنگ زرد و سایر بخش ها را با رنگ سبز ببینید . با استفاده از تنظیماتی که در جلوه های قبل نیز توضیح داده شد می توانید داده های مناسب را وارد نموده و سپس بهترین نتیجه را به دست آورید .



*Time/Pitch

· Doppler Shifter که تغییر شدت صدا به صورت مداوم را منجر می شود . مثلا این چنین به نظر می رسد که ضبط صوت خراب است و نوار به سختی در حال پخش شدن است ، گاهی نوار گیر می کند و گاهی آزاد می شود . در فیلم های تخیلی ، این جلوه را ریاددیده اید .

Pitch Bender سرعت پخش آهنگ به صورت متغیر کم و زیاد می شود . گاهی آهنگ با سرعت بیشتر و گاهی با سرعت کمتر پخش می شود و جلوه ای فانتزی را به وجود می آورد .

Stretch که سرعت پخش آهنگ را به صورت ثابت می توانید کم ( بم نمودن صدا ) و یا زیاد ( زیر نمودن صدا ) نمایید .

Javad_Ed
10-04-2008, 01:08
خیلی ممنون بسیار جالب بود
زحمت کشیدین[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

barfi
10-04-2008, 11:37
خليج فارس خليج فارس است نه چيز ديگر