PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وصل کردن دو کامپیوتر به یک خط تلفن و رفتن تو اینترنت !



ZiTaNiX
13-11-2005, 19:19
سلام
میشه 2 تا کامپیوتر رو به یه خط تلفن وصل کرد بعدش با یکیش رفت تو اینترنت و بعدش اون یکی هم بتونه از اینترنت استفاده بکنه؟

mpsjavad
13-11-2005, 19:49
با سلام ..

تقسيم يک خط اينترنت بين چند کامپيوتر

ابتدا ياد آوری می کنم که ارتباط بين کامپيوتر ها به سه روش ممکن است: ...

١. از طريق کابل شبکه (RJ-45) که برای اين نوع اشتراک به تعدادی از اين کابل ها و يک دستگاه تقسيم کننده يا HUB نياز داريد. تعداد پورت های HUB بايد حداقل يکی بيشتر از تعداد کامپيوترهای شما باشد (مگر اينکه از يکی از خود کامپيوترها برای تقسيم اينترنت استفاده کنيد). استفاده از اين کابل ها بهترين، ارزانترين و پرطرفدارترين روش برای تشکيل شبکه است. اشکال اين روش نياز به سيم کشی است.

٢. روش دوم استفاده از شبکه های بی سيم يا WiFi است که اين روزها خيلی ها بجای استفاده از کابل از اين سيستم ها استفاده می کنند. برتری اين کار عدم نياز به سيم کشی و امکان حمل و نقل است که به ويژه برای laptop ها اهميت دارد. اشکال آن هزينه بسيار بالای آن است .

٣. روش سوم استفاده از خط تلفن يا HomePNA است اين روش خوبی است چون خيلی از سيستمهای بی سيم ارزانتر است و برخلاف شبکه های کابلی نياز به سيم کشی ندارد. اگر از اين روش استفاده می کنيد حتما از کارتهای جديدتر استفاده کنيد که سريعتر هستند. سيستم های قديمی که به HPNA1 مشهور است آرام هستند و ممکن است گاهی دچار قطع ارتباطات شوند.
اگر فقط از دو کامپيوتر استفاده می کنيد خيلی از شرکتهای ارائه دهنده سرويس به شما اجازه استفاده هر دو کامپيوتر را از طريق HUB می دهند و نيازی به تقسيم اينترنت نخواهيد داشت. ولی برای بيشتر از دو کامپيوتر، از هر کدام از روشهای بالا که استفاده کنيد سه روش برای تقسيم يک (يا چند) خط اينترنت بين تمام کامپيوترهای شبکه وجود دارد:

١. پر طرفدارترين روش استفاده از دستگاهی بنام Router است که يک خط اينترنت را بين چند کامپيوتر تقسيم می کند. اين روش برای استفاده از شبکه های کابلی بخصوص برای تعداد محدودی کامپيوتر بهترين راه است چون اکثر Router ها يک دستگاه HUB در داخل خود دارند و ميتوانيد مستقيما کامپيوترها را به آنها وصل کنيد.

٢. بجای استفاده از Router ميتوانيد يکی از کامپيوترها را مستقيما به اينترنت وصل کنيد تا کامپيوترهای ديگر از اينترنت آن استفاده کنند. خرج اين کار کم است، ولی برای اينکه کامپيوترهای ديگر به اينترنت وصل شوند، کامپيوتر اصلی بايد هميشه روشن باشد. در ضمن اين کامپيوتر نياز به دو کارت شبکه دارد که يکی به شبکه وصل ميشود و ديگری به Modem (مگر اينکه Modem طور ديگری به کامپيوتر وصل شود – مانند USB). برای استفاده از اين روش در ويندوز بايد از Internet Connection Sharing استفاده کنيد. برای تنظيم کامپيوترهای ديگر کامپيوتر اصلی حکم يک Router را دارد.

۳. روش بهتر ساختن Router خودتان با استفاده از يک کامپيوتر قديمی است. (همانطور که گفتم اگر از شبکه های کابلی برای تعداد کمتری کامپيوتر استفاده می کنيد و هنوز دستگاه HUB تهيه نکرده ايد بهتر است بجای آن يک دستگاه Router بخريد، در غير اين صورت احتمالا اين روش سوم بهترين است). برای اين کار به يک کامپيوتر قديمی (مانند 386) با دو کارت شبکه و يک Floppy Drive و يک نرم افزار رايگان نياز داريد. اين سيستم بهتر از يک Router پرقدرت و گرانقيمت عمل می کند و برای کاربرای منزل و حتی شرکت های بزرگتر ايده عال است.

منبع : hame.mihanblog

اميدوارم به جوابت رسيده باشي دوست عزيز .

hobgoblin
13-11-2005, 19:52
داشتم مینوشتم که یکی زودتر جواب داد

ZiTaNiX
13-11-2005, 20:40
یعنی یکی کامپیوتر باید مودم داشته باشه اون یکی کارت شبکه؟
من می خوام 2 تا کامپیوتر رو به هم از طریق یه خط ببرم تو اینترنت
کدوم راه رو برم؟

mpsjavad
14-11-2005, 00:25
با سلام ..

در اين مورد بايد بگم که جواب شما بستگي به مدل ايجاد شبکه داره :

شما به طرق مختلف ميتونيد شبکه ايجاد کنيد .. تقريبا به هر طريقي که شبکه ايجاد کنيد ميتونيد از يک اکانت از طريق دو يا چند سيستم استفاده کنيد ..

حالا شما ميخواين چه شبکه اي ايجاد کنيد ؟


ميتوانيد يکی از کامپيوترها را مستقيما به اينترنت وصل کنيد تا کامپيوترهای ديگر از اينترنت آن استفاده کنند. خرج اين کار کم است، ولی برای اينکه کامپيوترهای ديگر به اينترنت وصل شوند، کامپيوتر اصلی بايد هميشه روشن باشد. در ضمن اين کامپيوتر نياز به دو کارت شبکه دارد که يکی به شبکه وصل ميشود و ديگری به Modem (مگر اينکه Modem طور ديگری به کامپيوتر وصل شود – مانند USB). برای استفاده از اين روش در ويندوز بايد از Internet Connection Sharing استفاده کنيد. برای تنظيم کامپيوترهای ديگر کامپيوتر اصلی حکم يک Router را دارد.

اگر اطلاعات بيشتري خواستي بگو تا از دوستانم که اين مدلي دارن استفاده ميکنن جزيياتش رو بپرسم ...

ZiTaNiX
14-11-2005, 00:38
فرض کن من میخوام کامپیوتر اون اتاق رو هم با همبن خط خودم ببرم تو اینترنت

mpsjavad
14-11-2005, 22:32
با سلام ..

ZiTaNiX جان شما تنها كاري كه بايد بكني اينه كه يك شبكه ساده با دو P30 درست کني !

ساده ترين روش هم اينه که شما روي هر P30 يک کارت شبکه بايد داشته باشي بعد تنظيمات شبکه رو بايد روي هر دو P30 اعمال کني بعد هم با نرم افزار ي مثل Win Root ( فکر کنم اسمش همين باشه .. ! ) ميتوني از يک اشتراک اينترنت تحت شبکه با هر دو تا P30 استفاده کني ...

براي خريد کابل شبکه هم بايد موقع خريد ذکر کني که براي دو تا P30 کابل ميخواي ... فکر کنم متري 200 تومان قيمت داشته باشه ..

موفق باشيد .

ZiTaNiX
14-11-2005, 22:39
مرسی از کمکتون

mostafaeshghi
15-11-2005, 20:37
بعد سرعت به چه صورت است آيا تقسيم ميشود يا نه هر دو 56k ميگيرند (بر فرض اينكه كامپيوتر اول 56k ديتا بگيره)

mpsjavad
15-11-2005, 21:29
با سلام ..

مصطفي جان استفاده از اين روش چيزي به سرعت اينترنت اضافه يا كم نميكنه بلكه هر دو يا چند سيستم به صورت مساوي از پهناي باند استفاده ميكنن ..

براي مثال اگر دو سيستم رو شبكه كنيم و بخوايم از يك خط اينترنت استفاده كنيم . و مثلا بخوايم دانلود كنيم اگر با يك سيستم سرعت 7 كيلو بايت رو براي دانلود بده در شرايط استاندارد ( يك سرور - يك خط - و ... ) اين سرعت بين دو سيستم تقسيم ميشه .. ( اين كار تجربي انجام شده ! )

موفق باشيد .