مشاهده نسخه کامل
: nonmanifold چیه؟
amsjavan
06-04-2008, 23:24
سلام
دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید
Aminzikzak
07-04-2008, 00:50
مایا کاری؟
اسم نرم افزارو بنویس لطفا ...
ممنون.
ولا امین جان من توی مکس چنین چیزایی ندیدم !!!
این وصله ها به مکس نمیچسبه ! :دی :دی
.
.
دوست عزیز یکمی بیشتر توضیح بده و نرم افزار مربوط رو هم بنویسی عالی میشه
saber1370
07-04-2008, 11:54
نرم افزاري كه باهاش كار ميكني چيه؟
amsjavan
07-04-2008, 14:00
ببخشید یادم رفت اسم نرم افزار رو بنویسم! من با مایا کار میکنم. من دارم با آموزش ساخت ماشین digital tutors پیش میرم. یه مرحله داره که باید Polygon رو به subdivision تبدیل کنیم اما من وقتی این کار رو می کنم با این پیغام مواجه می شم:
// Error: Command polyToSubdiv failed. Open Script Editor for details.
اینم عکساش:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی Script Editor رو باز میکنم:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گفتم این وصله ها به مکس نمیچسبه ها :دی
امین جان بیا جواب بده
.
.
حالا حتما باید این پلیگان رو به چیزه دیگه تبدیل کنی!
amsjavan
07-04-2008, 17:56
آره بابا اگه نکنم که شکلم درست نمیشه چون چندضلعیه
SSS_HHH_OOO
07-04-2008, 20:59
مایا هم عجب محیط عجیبی داره. من که چیزی ازش سر در نیاوردم.
این subdivision تو 3ds max هم هست ولی من تاحالا باهاش کار نکردم.
hadi_moom
07-04-2008, 21:43
دوست عزیز مشکل شما به خاطر این هست که یکسری از نرمالهای پلیگانهات مخالف پلیگانهای دیگه هست که من دو روش رو برای اصلاح این ارور میگم که انشااله مشکلتون حل میشه.
1: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی (Polygons--->Normals--->(Conform روبزن.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی ( Polygons---> Mesh--->(Cleanup رو بزن.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم که کمکت کرده باشم و مشکلت حل بشه.
amsjavan
07-04-2008, 22:27
هادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره!
amsjavan
07-04-2008, 22:52
این عکس دقیقا بعد از cleanup کردنه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vertex ها رو جابه جا کردم تا معلوم بشه به 4 قسمت تبدیل شده!:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم قبل این کهvertex هارو جابه جا شون کنم تبدیلشون کردم به subdivision که شکل خراب در میاد!:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(دقیقا نمیدونم مشکل چیه!)
از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید.
تو پنجره Clean Up همه تنظیمات رو Reset کنید و فقط Nonmanifold رو روشن کنید.
این همون کاری هست که قبلا کردید؟
Aminzikzak
08-04-2008, 00:28
سلام فکر کنم مشکلتو فهمیدم ...
شما باید نرمالها رو تغییر بدین ...
احتمالا چندتا از فیسهاتون نرمالهاش رو به داخله برای همین این مشل پیش اومده ...
hadi_moom
08-04-2008, 08:35
هادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره!
این ورتکسها رو که جدا هستنو با MargeVertex درست کن بعد همون کاری رو که قبلا گفتم انجام بده مشکلت حل میشه یا اگر دوست داری فایلتو یک جایی آپلود کن و برام تو پیغام خصوصی بفرست تا برات درستش کنم.
amsjavan
08-04-2008, 14:45
سلام فکر کنم مشکلتو فهمیدم ...
شما باید نرمالها رو تغییر بدین ...
احتمالا چندتا از فیسهاتون نرمالهاش رو به داخله برای همین این مشل پیش اومده ...
تو صفحه قبل گفتم که این کار رو هم کردم یعنی همه رو یکطرفه کردم اما نشد که نشد!!
amsjavan
08-04-2008, 14:46
(دقیقا نمیدونم مشکل چیه!)
از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید.
تو پنجره Clean Up همه تنظیمات رو Reset کنید و فقط Nonmanifold رو روشن کنید.
این همون کاری هست که قبلا کردید؟
آره همه این کارها رو کردم.
جالب اینجاست که وقتی این نقطه ها که جدا کرده رو دوباره merge میکنم عملیات تبدیل انجام نمیشه! هر چی هست زیر سر این vertex ها است که جدا کرده!
amsjavan
08-04-2008, 17:34
این هم خود مدل فقط اینو بگم که با مایا 8.5 درستش کردم:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
amsjavan
08-04-2008, 18:35
این ورتکسها رو که جدا هستنو با MargeVertex درست کن بعد همون کاری رو که قبلا گفتم انجام بده مشکلت حل میشه یا اگر دوست داری فایلتو یک جایی آپلود کن و برام تو پیغام خصوصی بفرست تا برات درستش کنم.
این کار رو هم کردم نشد اما به یه نتیجه های جالبی دارم می رسم.
برای بار دوم که cleanup می کنم حالا دو تا face رو جدا میکنه. احتمال زیاد مشکل از merge کردنه باید edge ها رو merge کنم...
amsjavan
08-04-2008, 18:37
از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید.
فکر کنم شما درست می گید باید edge ها رو merge کنم نه vertex ها رو!
امتحان می کنم نتیجه رو بهتون می گم.
amsjavan
08-04-2008, 18:49
دوستان فکر کنم باید چند بار cleanup می کردم بعد خرابی ها رو merge می کردم و دوباره cleanup... این کار رو تا اونجا ادامه دادم که تبدیل شد. اما باز هم نتیجه کار خوب نمیشه:41:
هنوز دلیلش رو درست نفهمیدم!!
hadi_moom
09-04-2008, 11:36
دوستان فکر کنم باید چند بار cleanup می کردم بعد خرابی ها رو merge می کردم و دوباره cleanup... این کار رو تا اونجا ادامه دادم که تبدیل شد. اما باز هم نتیجه کار خوب نمیشه:41:
هنوز دلیلش رو درست نفهمیدم!!
دوست عزیز مشکلتو حل کردم 2 تا فایل برات میزارم که یکیش همون Polygon هست یکیش هم subdivision شده هست.
امیدوارم که کمکت کرده باشم.:10:
Polygon file:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدSubdivision File:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
hadi_moom
09-04-2008, 12:04
با همون پلیگان هم که میشه ماشین ساخت حتما لازم نیست که تبدیلش کنی.:31:
amsjavan
09-04-2008, 17:15
دوست عزیز مشکلتو حل کردم 2 تا فایل برات میزارم که یکیش همون Polygon هست یکیش هم subdivision شده هست.
امیدوارم که کمکت کرده باشم.:10:
Polygon file:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدSubdivision File:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خیلی خیلی ممنون. فقط می گی چه جوری درستش کردی؟؟
amsjavan
09-04-2008, 17:16
با همون پلیگان هم که میشه ماشین ساخت حتما لازم نیست که تبدیلش کنی.:31:
نه بابا اون که دیگه ماشین نمیشه! اصلش تبدیلشه:27:
amsjavan
09-04-2008, 17:26
خیلی خوب تبدیلش کردی. اما چرا وقتی من اون فایل polygon رو خوردم convert می کنم خیلی بد میشه:41:!!
میشه بگی چی کار کردی؟
hadi_moom
09-04-2008, 21:22
خیلی خوب تبدیلش کردی. اما چرا وقتی من اون فایل polygon رو خوردم convert می کنم خیلی بد میشه:41:!!
میشه بگی چی کار کردی؟
کلید یا عدد 3 رو رو کیبردت میزنی?
hadi_moom
09-04-2008, 21:33
خیلی خیلی ممنون. فقط می گی چه جوری درستش کردی؟؟
بعضی جاهاش مشکل نرمالهاش بود بعضی جاهاش هم مشکل Marge بود بعضی جاهاش هم که مجبور شدم polyato پاک کنم و از اول بسازم همین.:31:
amsjavan
10-04-2008, 10:10
بعضی جاهاش مشکل نرمالهاش بود بعضی جاهاش هم مشکل Marge بود بعضی جاهاش هم که مجبور شدم polyato پاک کنم و از اول بسازم همین.:31:
این Polyato چی هست؟ از کجا فهمیدی باید چی رو پاک کنی یا از کجا فهمیدی بعضی جاها نرمال اشکال داره؟ آخه من همه نرمال ها رو یکطرفه هم کرده بودم نشد!! یکم بیشتر توضیح می دی. دوست دارم قشنگ بفهمم.
amsjavan
10-04-2008, 10:19
کلید یا عدد 3 رو رو کیبردت میزنی?
آره همین بود. درست شد. اصلا حواسم نبود که تو حالت 1 هست!:20:
amsjavan
10-04-2008, 10:28
یکی از مشکلات دیگه هم تو مدل که شما اصلاح کردی حل شده و اون هنگام استفاده از ابزار Insert Edge Loop Tool بود الان با عکس می گم چی بود
amsjavan
10-04-2008, 10:40
وقتی می خواستم یه edge اضافه کنم وقتی به چپ یا راست می بردم خط کج می شد:
وقتی به چپ می بردم :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی به راست می بردم :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما تو مدلی که شما درست کردی قشنگ یه خط راست میشه:
وقتی به راست می برم:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی به چپ می برم:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مشکلی بود که خیلی دوست داشتم دلیلش رو بفهمم چه جوری درست شد. میشه این هم توضیح بدید.
خیلی ممنون که برای مشکلاتم وقت میذارید.
hadi_moom
10-04-2008, 12:14
این Polyato چی هست؟ از کجا فهمیدی باید چی رو پاک کنی یا از کجا فهمیدی بعضی جاها نرمال اشکال داره؟ آخه من همه نرمال ها رو یکطرفه هم کرده بودم نشد!! یکم بیشتر توضیح می دی. دوست دارم قشنگ بفهمم.
منظورم همون پلیهایی که برای ماشینت ساختی:31:
amsjavan
10-04-2008, 12:48
منظورم همون پلیهایی که برای ماشینت ساختی:31:
عجب:27:. نمی خوای بیشتر توضیح بدی؟ کلی عکس گذاشتما:13:
hadi_moom
10-04-2008, 13:40
عجب:27:. نمی خوای بیشتر توضیح بدی؟ کلی عکس گذاشتما:13:
رو چشم.:31:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای اینکه بفهمی چه قسمت از سطح داخلی آبجکتت مشکل داره چه از لحاظ نرمالها و چه از لحاظ اینکه ورتکسها و ادجها به هم مرج شدن به عکس دوم توجه کن.وگزینه Border Edge رو تیک بزن. یا ابجکتتو انتخاب کن و به منوی Display--->polygons--->Border Edge رو بزن. که هر جا از سطح ابجکتت بجز سطح خارجیت پر رنگتر شد مثل عکس دومی بدون که ابجکتت یک مشکلی مثل هم سطح نبودن نرمالها یا merge نبودن ورتکسها یا ادجها داره .
amsjavan
10-04-2008, 20:48
رو چشم.:31:
برای اینکه بفهمی چه قسمت از سطح داخلی آبجکتت مشکل داره چه از لحاظ نرمالها و چه از لحاظ اینکه ورتکسها و ادجها به هم مرج شدن به عکس دوم توجه کن.وگزینه Border Edge رو تیک بزن. یا ابجکتتو انتخاب کن و به منوی Display--->polygons--->Border Edge رو بزن. که هر جا از سطح ابجکتت بجز سطح خارجیت پر رنگتر شد مثل عکس دومی بدون که ابجکتت یک مشکلی مثل هم سطح نبودن نرمالها یا merge نبودن ورتکسها یا ادجها داره .
:18:این همه زحمت فقط به خاطر مشکل من:18: خیلی باحالی واقعا ازت ممنونم خیلی زحمت کشیدی انشا الله بتونم جبران کنم. بازم ممنونم:20:
hadi_moom
11-04-2008, 08:11
:18:این همه زحمت فقط به خاطر مشکل من:18: خیلی باحالی واقعا ازت ممنونم خیلی زحمت کشیدی انشا الله بتونم جبران کنم. بازم ممنونم:20:
نه بابا کاری نکردم .
amsjavan
12-04-2008, 17:03
می خواستم از تمام دوستان که کمکم کردند تشکر کنم مخصوصا آقا هادی که سنگ تموم گذاشتند
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.