PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گوگل سرویس جنجالی خود معروف به eBay Killer را آزمایش می کند.



DARKFALLER
12-11-2005, 18:35
غول جستجو، در یک حرکت جنجالی که می تواند آن را در رقابتی سخت با eBay قرار دهد، سرویس جدید خود را که به کاربران اجازه ارسال هر مطلبی را به این سیستم می دهد، مورد آزمایش و تست قرار می دهد. سه شنبه همین هفته یکی از سخنگویان گوگل رسما این مطلب را تائید کرد.

این سرویس که نام اصلی آن Google Base است شامل هر نوع اطلاعاتی از دعوت برای یک مهمانی گرفته تا لیست فروش ماشین شما می تواند باشد. به گفته سخنگوی این شرکت، در واقع با این حرکت این امکان برای هر کسی که مطالبی دارد مهیا می شود تا مطالب خود را برای گوگل بفرستد. در حال حاضر گوگل تنها با جستجوی وب پیشنهاداتی را در زمینه جستجو شده به کاربران می دهد اما هدف گوگل چیزی فراتر از اینهاست.

چند مدت پیش تصویری از صفحه اول گوگل که توسط سایتی به صورت خیالی طراحی شده بود را دیدم که پیش بینی کرده بود تا چندین سال بعد گوگل قادر خواهد بود همه چیز شما را جستجو کند حتی خصوصی ترین چیزها و دامنه گسترده ای از نتایج را در اختیار شما قرار دهد. شاید این سرویس جدید بطور غیر مستقیم در جهت تحقق این رویا باشد.

Google Base فعلا تنها در امریکا، انگلستان و آلمان از آدرس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] قابل دسترسی است.

در هنگام ارسال مطالب گوگل از شما می خواهد که موضوع مطلب را مشخص کنید که فعلا موارد زیر به صورت پیش فرض وجود دارند: برنامه درسی، رویدادها و فعالیت ها، خانه و مسکن، مشاغل، اخبار و مقالات، پروفایل (مشخصات) مردم، محصولات، مقالات مرجع، تحلیل ها، خدمات، مسافرت، وسایل نقلیه، و تبلیغات.

همچنین از طریق این سرویس می توان فایل های خود را بر روی گوگل بارگذاری کرد و آنها را نیز در اختیار Google Base قرار داد که برای این کار احتیاج به یک نام کاربری و رمز برای FTP داریم.

یک خبر شگفت انگیز دیگر هم دارم و آن اینکه احتمالا به زودی MSN Base نیز پیدا شود. از آنجا که گوگل و مایکروسافت شدیداً با هم رقابت دارند احتمال این می رود که مایکروسافت نیز از چنین سرویسی غافل نشود. من هم مثل شما به انتظار می نشینم.