PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وب لاگها به ابزاري كارامد براي ارسال‌كنندگان هرزنامه‌ها بدل شده‌اند



Sphinx
10-11-2005, 12:55
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد ارسال‌كنندگان ايميل‌هاي ناخواسته و تبليغاتي موسوم به "اسپم" يا هرزنامه‌ها به تازگي به استفاده از وب لاگها براي تبليغات هرچه بيشتر سايتها، كالاها و خدمات مورد نظر خود در اينترنت روي آورده‌اند.
به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، هم‌اكنون هرزنامه نگاران از روشهاي مختلف براي سوء‌استفاده از وب لاگها استفاده كرده و بيش از هر موضوعي، مواردي نظير سايتهاي ضد اخلاقي و يا سايتهاي قمار اينترنتي را تبليغ مي‌كنند.
يكي از رايج‌ترين روشهاي مورد استفاده "اسپمر"ها براي سوء‌استفاده از وب لاگها، ايجاد وب لاگهايي است كه ظاهري مشابه وب لاگهاي عادي داشته اما در آن تبليغات و لينكهاي اينترنتي بسياري وجود دارد كه كاربران را به سوي سايتهاي مورد نظر فرد "اسپمر"، هدايت مي‌كنند.
اين بدان معناست كه كاربري كه به طور مثال از يك موتور جستجوي اينترنتي به منظور يافتن وب لاگهاي مرتبط با بيماري سرطان سينه استفاده مي‌كند، ممكن است به اشتباه وب لاگي را مشاهده كند كه مملو از تبليغات و لينكهاي اينترنتي به سوي وب سايتهاي ضد اخلاقي و يا قمار اينترنتي است.
از ديگر روشهاي مورد استفاده "اسپمر"ها، ورود به بخش نظرات عمومي وب لاگهاي ساير كاربران و نوشتن مطالبي در آنجاست كه هيچ ارتباطي با موضوع وب لاگ كاربر نداشته و شامل لينكهاي اينترنتي مورد نظر فرد "اسپمر" است.
هدف "اسپمر"ها از قراردادن لينكهاي سايتهاي مورد نظر خود درون وب لاگهاي ساير كاربران در مرحله اول افزايش ترافيك اينترنتي به سوي آن سايتهاست.
از سوي ديگر، هر چه تعداد لينكهاي اينترنتي نشانه رفته به سوي يك سايت در اينترنت بيشتر باشد، موتور جستجوي "گوگل" به صورت خودكار آن سايت را هنگام نمايش فهرست نتايج جستجوهاي اينترنتي در مكانهاي بالاتر آن فهرست نمايش مي‌دهد و بدين ترتيب فرد اسپمر مي‌تواند سايت مورد نظر خود را در موتور جستجوي پركاربر "گوگل" نيز مطرح كند.
كارشناسان عقيده دارند اسپمرهايي كه از وب لاگها براي اهداف تبليغاتي خود استفاده مي‌كنند("اس‌پي‌لاگر"ها)، هم براي وب لاگ نويسان و هم براي شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات رايگان وب لاگ نويسي مشكل ساز شده‌اند.
به گفته "گراهام كلولي" مدير شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي "سوفوس"، هم‌اكنون برخي شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات رايگان "وب لاگ" به استفاده از نرم‌افزارهايي نظير نرم‌افزارهاي آنتي‌اسپم مورد استفاده براي ----- كردن هرزنامه‌ها روي آورده‌اند تا از انتشار وب لاگهاي آلوده جلوگيري نمايند.
وي افزود: كاربران نيز مي‌توانند با محدود كردن آن بخش از وب لاگ خود كه خوانندگان در آن نظرات خود را مي‌نويسند، از قرارگرفتن لينهاي اينترنتي در اين بخش جلوگيري كرده و راه اسپمرها را براي سوء‌استفاده از وب لاگ خود ببندند.