PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آمار بلاگ‌هرالد درباره سرويس‌هاي فارسي قابل استناد نيست



arkadas
07-11-2005, 01:27
قبل از خبر بگم که انچه می خوانید نامه عليرضا شيرازي مدیر سیستم بلاگفا به ایتنا در مورد اماری می باشد که بلاگ‌هرالد درباره سرويس‌هاي فارسي ارایه کرده است.مدیر بلاگفا در این نامه به این امار اعتراض کرده و انرا قابل استناد نمی داند.



مديريت محترم ايتنا
چندي است كه آماري به نقل از سايت بلاگ هرالد در مورد تعداد وبلاگ‌هاي فارسي در سايت‌هاي خبري فارسي‌زبان منتشر شده است.
در منبع اصلي خبر، اشاره‌اي به آمار تفكيكي سرويس‌هاي وبلاگ فارسي نيز شده بود و برايم بسيار جالب بود كه آماري از سرويس وبلاگي كه توسط اينجانب مديريت مي‌شود نيز در اين گزارش قيد شده بود كه البته اشتباه بوده و در عين حال سوالي كه مي‌تواند در ذهن هر خواننده‌اي ايجاد شود اين است كه اصولا اين آمارها از كجا آمده است. متن اصلي گزارش فوق در آدرس زير قابل مشاهده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نكته قابل توجه در مورد آمار سرويس‌هاي بلاگ فارسي تكيه اين گزارش براساس تحقيق يك فرد ايراني است. متن گزارش در مورد سرويس‌هاي فارسي در ادامه درج شده است.
Yes, this is a remarkable number, but I have it on research from Koorosh Eslamzade, but would note like all the figures here these are total blog numbers and not active blog numbers (which are between 40,000 and 110,000).
Persian Blog: 520,000 , Blogfa : 55,000, Blogsky: 20,000, Mihanblog: 25,000, Parsiblog: 7,000 , Perianlog: 9,500

همانطور كه در متن مشخص شده منبع اين آمار تحقيق و نظرات فردي به نام كوروش اسلام‌زاده است و ايشان از كاربران يكي از سرويس‌هاي وبلاگ فارسي (آنكه بيشترين آمار را دارد) بوده است و با مطالعه مطالب اين فرد براحتي مي‌توان متوجه شد كه ايشان از تخصص خاصي در اين زمينه برخوردار نبوده است و اصولا اين آمار براساس نظرات غيرتخصصي ايشان است و البته بسيار اميدوارم كه قصد غرض‌ورزي و طرفداري از سايت خاصي مطرح نباشد. مستندات حقيقي آقاي اسلام‌زاده در مورد ادعاي چنين آماري چه بوده است؟ ايا تنها ادعاي مديران برخي سرويس‌ها و يا حدسيات خودشان است؟) اين آمار در حالي منتشر مي‌شود كه سرويس نخست اشاره شده در اين گزارش در حال حاضر و بنا به گفته مديران آن اين تعداد وبلاگ اشاره شده در گزارش را ندارد(لازم است اشاره شود كه اين سرويس چندي پيش، بيش از هشتاد هزار وبلاگ بدون مطلب خود را حذف كرده است كه قطعا چنين مواردي اصلا وبلاگ نمي‌باشند).
قصد اين نيست كه وارد جدال در مورد موقعيت سرويس‌هاي وبلاگ فارسي شويم. اما مطمئنا آنچه در اين آمار و در مورد سايت بلاگفا آمده است كاملا اشتباه مي‌باشد و ارتباط بنده با برخي از مديران ديگر سرويس‌هاي اشاره شده نيز حاكي از همين اشتباه در مورد آمار كاربران آنها در اين گزارش است.
بررسي كمي وبلاگ‌هاي فعال ايراني قطعا مي‌تواند گامي مثبت در ارزيابي سطح و موقعيت وبلاگ‌نويسي در ايران باشد اما اين كار مي‌بايست توسط كارشناسان و براساس مستندات روشن صورت گيرد. سرويس بلاگفا ضمن دعوت از كارشناسان و خبرنگاران حوزه آي‌تي براي ارزيابي تخصصي كميت وبلاگ‌هاي فارسي اميدوار است با همكاري ديگر سرويس‌هاي وبلاگ فارسي بتواند گام‌هاي موثري را در اين زمينه بردارد.
عليرضا شيرازي – مدير سرويس‌دهنده بلاگفا