PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازي‌هاي اكشن يك مسكن قوي براي استرس و فشار روحي به حساب مي‌آيند



piremard
11-03-2008, 02:13
تا مي‌توانيد تيراندازي كنيد
ترجمه: ميلاد زارع كمالي
منبع : فناوران
آيا مي‌دانستيد بازي‌هاي اكشن يك مسكن قوي براي استرس و فشار روحي به حساب مي‌آيند! اصلا ذهن خود را درگير نكنيد كه يك سلاح كامپيوتري چطور مي‌تواند مثل داروهاي ضدافسردگي و فشار مفيد باشد.

خيلي از روانپزشكان به اين نتيجه رسيده‌اند مردمي كه به بازي‌هاي تيراندازي (Shooting) مي‌پردازند، با نابودي دشمنان و اشياي داخل بازي، خشم خود را به نوعي خالي مي‌كنند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كنسول‌هاي بازي پيشرفته‌اي چون PS3، Xbox 360 و Wii در گسترش و تحول صنعت بازي، از جمله بازي‌هاي آنلاين نقش ويژه‌اي داشته‌اند.بازي‌هاي پيشرفته‌ امروزي دنيايي را به بازيكنان ارايه مي‌كنند كه در مواردي، با دنياي واقعي قابل قياس است. بازي‌هاي تيراندازي به نوعي مشابه فيلم‌هاي اكشن است.

چنين بازي‌هايي، امكانات مختلفي از جمله نبرد فيزيكي قابل توجهي مثل انفجار، تيراندازي، درگيري تن به تن، رانندگي و پرواز و خلاصه هر كاري كه تصورش را بكنيد در اختيار بازيكنان قرار مي‌دهد كه به قدرت عكس‌العمل و تمركز بالايي نياز دارند و بازيكنان بايد مهارت‌هاي ذهني‌شان را در عمل پياده كنند.

در اين ميان، بعضي از بازي‌ها مثل Gears of War آثار بزرگي را از خود برجاي مي‌گذارند و به سمبل و الگوي بازي‌هاي بعدي تبديل خواهند شد.

تجربه چنين بازي‌هايي، چه با ماوس و كيبورد و چه با دسته‌هاي بازي واقعا لذت‌بخش است.

بازي‌هاي تيراندازي، همچنين بازي‌هاي فضايي را در برمي‌گيرند كه هدف در آن، نابودي يا تسخير يك سياره يا كهكشان است. در اين بين قادر خواهيد بود كه سفينه فضايي‌تان را تقويت كنيد و آن را به موشك، حلقه دفاعي و يا وسايل ديگر مجهز كنيد. اين قبيل بازي‌ها پر از محتويات سرگرم‌كننده و هيجان‌انگيز است كه يك تجربه فراموش نشدني را به طرفداران بازي‌هاي تيراندازي نويد مي‌دهد.

شعله‌هاي آتش، موجودات عجيب و غريب، سلاح‌ها، سواري‌هاي مدرن و مجهز و جلوه‌هاي صوتي شنيدني، تنها گوشه‌اي از دنياي پرپيچ و خم بازي‌هاي تيراندازي و اكشن محسوب مي‌شود.

در ساخت اين بازي‌ها چنان نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي پيشرفته‌اي به كار گرفته مي‌شوند كه هر بازيكن يا تماشاگري را به تحسين وا مي‌دارد