PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تحليل‌گران: در افتادن با گوگل، مايكروسافت را ضعيف‌تر خواهد كرد



Sphinx
03-11-2005, 12:07
با انتشار خبر عرضه برنامه‌هاي اينترنتي، مايكروسافت اعلام كرد كه به ارايه خدمات خود سرعت بيش‌تري خواهد بخشيد. اما تحليل‌گران معتقدند كه مايكروسافت با اين اقدام خود كه بي شك براي رقابت با گوگل و ساير شركت‌هاي رقيب، طرح ريزي شده است، با دست خود بسياري از كسب و كارهاي سودمند و پردرآمد خود را نابود خواهد كرد.
پس از آن‌كه بيل گيتس مدير و Ray Ozzie مدير بخش خدمات مايكروسافت اعلام كردند كه هزاران خدمت آن‌لاين را حتا يك پله بالاتر از سطح نرم‌افزارهاي فعلي خود ارايه خواهند كرد، گفت‌وگوها و تحليل‌هاي بسياري در اين باره صورت گرفته است.
تحليل‌گران معتقدند كه تغيير زمينه فعاليت مايكروسافت هرچند كه ممكن است اين شركت را در صحنه‌ي رقابت با ساير رقبا كه مايكروسافت را به ارايه‌ي محصولات هم قيمت و مشابه همانند Office، تهديد كرده بودند، قوي‌تر جلوه دهد، بسته به استراتژي اين شركت، مي‌تواند مايكروسافت را در مقابل روش تجاري سابق خود - كه تا كنون سودمند هم بوده است- قرار دهد. يعني مايكروسافت ناخواسته به روش‌هاي تجاري پيشين خود بر چسب بي‌اعتباري خواهد زد.
Tom Bittman پژوهش‌گر گارتنر گفته است: مايكروسافت با اين روش بيش‌تر از آن كه به تجارت شركت گوگل ضربه بزند، در روش كسب و كار خود مشكل ايجاد مي‌كند و در واقع بيش‌تر به خودش ضربه مي‌زند.
Bittman و ساير تحليل‌گران معتقدند كه فروش آن‌لاين مايكروسافت، مي‌تواند نرم‌افزارهاي رايج اين شركت همانند ويندوز و Office را كه سود بسيار زيادي براي مايكروسافت فراهم مي‌كردند، از رده خارج كند. ادامه‌ي چنين تصميماتي از سوي مايكروسافت مي‌تواند به طور نامحسوس تيشه به ريشه‌ي تشكيلات مايكروسافت بزند.
تا به حال اكثر خدمات مايكروسافت از سايت MSN كه بسيار مورد توجه استفاده‌كنندگان است، ارايه مي‌شد. در سوي ديگر اين تحليل‌ها مايكروسافت قرار دارد كه بر خلاف تحليل‌گران معتقد است كه ارايه‌ي خدمات آن‌لاين به كسب و كارها به همان اندازه مي‌تواند برايش سودمند باشد. او عقيده دارد كه ارايه اين محصولات نه تنها جاي‌گزين محصولات قبلي‌اش نخواهد شد، كه به آن‌ها ارزش و كارايي بيش‌تر خواهد بخشيد.