PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ويروس خطرناك "اس‌دي.بات" در خدمات مسنجر شركت "اي او ال" شناسايي شد



Sphinx
31-10-2005, 11:41
كارشناسان امنيتي رايانه‌ها در مورد شناسايي ويروس رايانه‌اي خطرناكي در خدمات "مسنجر" شركت "اي او ال" خبر مي‌دهند كه با برخورداري از كدهاي موسوم به "روت كيت"، از چشمان نرم‌افزارهاي ضد ويروس پنهان مي‌شود.
به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، اين ويروس جديد با نام "اس‌دي‌بات" (‪ (Sdbot.add‬به كاربران خدمات مسنجر "‪ "AIM‬شركت "‪ "AOL‬حمله مي‌كند و به علت برخورداري از يك كد "روت كيت" ويژه به نام "‪ ،"lockx.exe‬توجه كارشناسان امنيت اينترنتي را به خود جلب كرده است.
"روت كيت"ها از خطرناكترين كدهاي رايانه‌اي هستند كه فعاليتهاي ويروسها و فايلهاي مخرب را از چشمان نرم‌افزارهاي ضد ويروس مخفي مي‌كنند.
به گفته كارشناسان شركت توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس "كاسپرسكي" در روسيه، تعداد كدهاي مخرب موسوم به "روت كيت" به سرعت در اينترنت رو به افزايش است به طوري كه تعداد ويروسها و تروجان‌هاي مجهز به ان قبيل كدها، در نيمه اول سال ‪ ۲۰۰۵‬حدود سه برابر شده است.
ويروس "اس‌دي‌بات" كه شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي "فيس تايم" آن را شناسايي كرده است، از طريق سامانه مسنجر ‪ AIM‬به رايانه‌هاي كاربران راه مي‌يابد و پس از آلوده كردن رايانه، كنترل آن را در اختيار هكر نويسنده ويروس قرار مي‌دهد به طوري كه هكر مذكور مي‌تواند نرم‌افزارهاي مخرب بيشتري را به رايانه منتقل كند.
اين ويروس پس از اجرا شدن در رايانه تلاش مي‌كند تمامي نرم‌افزارهاي امنيتي موجود در رايانه را غيرفعال كرده و در برخي موارد تعدادي نرم‌افزارهاي مخرب "اسپاي‌ور" را نيز روي رايانه مبتلا نصب مي‌كند.
ويروس "اس‌دي.بات" همانند اغلب ويروسهاي شناسايي شده در مسنجرها، يك نسخه از خود را براي افراد موجود در فهرست دوستان كاربر رايانه آلوده، ارسال مي‌كند.
پيغام ارسال شده براي اين كاربران حاوي يك آدرس اينترنتي(لينك) است كه كليك كردن روي آن سبب دانلود ويروس "اس‌دي.بات" و آلوده شدن رايانه مي‌شود.
"مسنجر" ‪ AIM‬شركت ‪ AOL‬هم‌اكنون پركاربرترين خدمات مسنجر در جهان است و خدمات "ياهو مسنجر" و "ام‌اس‌ان مسنجر" پس از آن، در مكانهاي دوم و سوم قرار دارند.