PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : روزهای خوب برای تجارت الکترونیک در پیش است



arkadas
31-10-2005, 01:41
بسیاری از سایت‏هایی که امکان مقایسه آنلاین قیمت کالاها و خدمات مختلف را برای مشتریان خود به ارمغان می‏آورند، در ماه سپتامبر با ترافیک بالایی مواجه بودند و این نشانه خوبی دال بر آن است که کریسمس پررونقی پیش رو باشد.
در کریسمس سال گذشته، مبالغ صرف شده برای خرید آنلاین کالا و خدمات به جز در حوزه خدمات مسافرتی از مرز 2/23 میلیارد دلار گذشت. بنا بر اعلام موسسه Nielsen/NetRating این رقم نسبت به سال 2003 حدود 25 درصد افزایش یافته است.
این موسسه پیش‏بینی کرده که امسال هم بازار خرید آنلاین کالا و خدمات بسیار پرونق خواهد بود، البته به شرطی که فروشندگان به خواسته‏های خریداران جامه عمل بپوشانند.
بنا بر اعلام موسسه مذکور در ماه سپتامبر سایت shopzilla.com شاهد مراجعه 15 میلیون بازدیدکننده بود و سایت shopping.com با 8/14 میلیون بازدیدکننده در رتبه دوم قرار داشت.
یاهو، nextag و froogle وابسته به گوگل با 1/11، 6/9 و 4/6 میلیون نفر در رتبه‏های بعدی قرار داشتند. سه کالای محبوب برای خرید آنلاین در ماه سپتامبر هم عبارت بودند از اسباب‏بازی با 9/8 میلیون خرید، انواع لباس با 2/8 میلیون خرید و خانه و باغ با 6/7 میلیون خرید.