PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رشد استفاده از اينترنت در آمريكا و افزايش نگراني ها



arkadas
31-10-2005, 01:02
آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه تعداد آمريكايي هايي كه از منزل خود به اينترنت متصل مي شوند نسبت به گذشته بسيار بيشتر شده است .
اين اطلاعات را هيئت سرشماري آمريكا در سال 2003جمع آوري كرد. براساس آمارهاي بدست آمده 55 درصد آمريكايي ها از منزل به اينترنت متصل مي شوند و اكثر اين 55 درصد را نيز خانواده هاي تحصيل كرده هستند. اما همزمان با رشد استفاده از اينترنت ترس و نگراني درباره دزدي هويت و ساير خطرات آنلاين نيز افزايش يافته است.
تقريبا 90 درصد آمريكايي ها بدليل نگراني ازجرايم رايانه اي رفتارآنلاين خود تغييرداده اند .
استفاده از اينترنت در ايالت هاي آلاسكا ، نيوهمشاير و كلورادو بيشتر از ساير ايالت ها و در ايالت هاي مي سي سي پي ، آركانزاسو لوزيانا كمترازسايرايالت ها بوده است.
تحصيلات ، درآمد و كودكان مدرسه اي عامل هاي بزرگ تعيين كننده چگونگي استفاده از اينترنت درمنزل هستند. مثلا 95درصد خانواده ها با درآمد بالاي 100 هزاردلار داراي كامپيوتر هستند و 92درصد آنها از منزلشان به شبكه متصل مي شوند.
استفاده از شبكه درميان آمريكايي هايي كه تحصيلات دبيرستاني داشته اند نيز به كمترين حد خود مي رسد .
از ميان كساني هم كه اصلا از اينترنت استفاده نمي كنند39درصد گفتند كه اصلا نيازي به آن ندارد و 23 درصد گران بودن خدمات اينترنتي را عامل عدم استفاده از شبكه دانستند.
با توجه به تعداد بالاي كاربران افراد بيشتري نيز به خاطرات بالقوه شبكه واكنش نشان مي دهند و رفتارهاي آنلاين خود را تغيير مي دهند و درباره خطرات اينترنت احتياط بيشتري به خرج مي دهند .