PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بالون ها اینترنتی می شوند



arkadas
30-10-2005, 23:10
براي نخستين بار در دنیا گروهی محقق موفق شدند با به پرواز درآوردن يك بالون، شبكه اينترنتي بسيار سريعي را راه اندازی کنند.
این شبکه كه قادرست اطلاعات را به سرعت انتقال دهد، می تواند امکان ارتباط با نواحي دور دست را با قیمت بسیار پایین مهیا کند.
بالون دیجیتالی یاد شده كه از سوي پژوهشگران دانشگاه يورك بریتانیا در کشور سوئد به آسمان فرستاده شده است، به زودي مي تواند برقراري ارتباط را در تمامي نقاط این منطقه تسهيل کند و ارتباطات آنلاین و اینترنتی را با قيمت ارزان تر از بقیه مراکز دركشورها ارائه دهد.
اين بالون مي تواند جايگزين مناسبي براي خطوط تلفن ثابت و وصل شدن به اينترنت از طريق شبكه ماهواره اي محسوب شود، زيرا قميت آن يك دهم ماهواره های پیشرفته امروزی است و مي تواند فاصله يك هزار برابر از ماهواره را نيز پوشش دهد.
از آنجايي كه سرعت خطوط تلفني محدود بوده و قیمت ماهواره هم خیلی گران است، تعداد كاربران اينترنت محدود شده اند، اما به هر حال اين بالون های پیشرفته مي توانند جايگزين مناسبي جهت اتصال به اينترنت در 3 تا 5 سال آينده شود و این در حالیست که هر بالون مي تواند تا منطقه 60 كيلومتري خود را پوشش دهد.