PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شركت "اسكايپ" ايرادهاي امنيتي خطرناك تلفن اينترنتي خود را اصلاح كرد



Sphinx
29-10-2005, 12:33
شركت "اسكايپ" از تمامي كاربران خدمات تلفن اينترنتي(‪ (VoIP‬خود درخواست كرده است براي برطرف كردن تهديدات امنيتي، هرچه سريعتر نگارش جديد نرم‌افزار اين شركت را دانلود و جايگزين نگارش قبلي كنند.
به گزارش پايگاه اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، شركت "اسكايپ" (‪ (Skype‬اعلام كرد هكرها مي‌توانند با استفاده از حفره‌هاي امنيتي شناسايي شده در نگارشهاي ‪ ۱/۱‬تا ‪ ۱/۴‬نرم‌افزار خدمات تلفن اينترنتي اين شركت، كنترل كامل رايانه‌هاي كاربران را از راه دور در دست بگيرند.
شركت ارايه‌دهنده خدمات امنيتي "سكونيا" نيز حفره‌هاي امنيتي شناسايي شده در نرم‌افزارهاي "اسكايپ" را در طبقه‌بندي "بحراني" قرار داده و به كاربران در مورد به روز نگاري سريع نرم‌افزار اين شركت هشدار داده‌است.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت خدمات تلفن اينترنتي با سرعت چشمگيري در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه بيش از دو ميليون نفر از خدمات "اسكايپ" براي تماس با يكديگر استفاده مي‌كنند.
شركت "اسكايپ" خدمات تلفن اينترنتي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازي كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۵۱‬ميليون نفر نرم‌افزار مورد نياز براي استفاده از اين خدمات را از وب سايت "اسكايپ" دانلود كرده‌اند.
حفره‌هاي امنيتي تازه شناسايي شده در تمامي نگارشهاي ويژه
سيستم عاملهاي "ويندوز"، "مك او.اس ايكس" و "لينوكس" از نرم‌افزار "اسكايپ" موجود هستند و كاربران خدمات تلفن اينترنتي اين شركت بايد نرم‌افزار خود را به روزنگاري كنند.