PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بركناري مدير عامل شركت الكترونيكي Nec پس از زيان‌هاي مالي



Sphinx
29-10-2005, 11:07
پس از بروز زيان‌هاي مالي در Nec، سازنده تجهيزات كامپيوتر و شبكه، توشيو ناكاجيما به عنوان مدير عامل جديد اين شركت معرفي شده است.
در اين اقدام ناكاجيماي 58 ساله جاي‌گزين كاورو توساكاي 65 ساله شد. شايان گفتن است توساكا از سال 2002 و هم‌زمان با جدا شدن بخش الكترونيكي Nec به عنوان يك شركت مستقل مديريت آن را به عهده داشته است.
اين تصميم كه توسط اعضاي هيات مديره اين شركت و طي جلسه‌‌اي در هفته‌ي گذشته، گرفته شده است، در اول ماه نوامبر اجرا خواهد شد.
ناكاجيما با 35 سال سابقه‌ي كار در Nec هم‌اكنون به عنوان نايب رييس اجرايي و يكي از اعضاي هيات مديره Nec مشغول فعاليت است و در سال گذشته هم‌زمان با اين سمت، رهبري نمايندگي Nec در آمريكا را به عنوان مدير عامل به عهده داشت. در ماه مارس امسال ناكاجيما به عنوان ناظر اجرايي پروژه‌ي بزرگ مجتمع‌سازي شركت Nec، به ژاپن برگشت.
با قرار گرفتن در اين سمت، ناكاجيما مسئوليت شركتي را بر عهده خواهد گرفت كه فروش آن بسيار پايين‌تر از ميزان پيش‌بيني شده بوده است و به ويژه در تجارت نيمه‌رسانا به كم‌ترين ميزان فروش خود در دوره‌ي حياتش رسيده است.
درآمد Nec در سه ماهه‌ي اخير با 1.2 درصد كاهش به 10.6 ميليارد دلار رسيده است كه سال گذشته اين رقم حدود 10.8 ميليارد دلار بوده است.
گفتني‌ست كه سود خالص Nec در نيمه اول امسال با افت 35 درصدي نسبت به سال گذشته به 142 ميليون دلار رسيده بود. اين ميزان در سال گذشته 218 ميليون دلار بوده است.
شايان توجه است كه بيش‌ترين سود Nec از كانال فروش‌هاي انجام شده در شركت‌هاي بزرگ وابسته به اين شركت همچون كمپاني طراحي آي‌سي Nec در پكن تامين مي‌شود.