PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دلايل ياهو براي رد پيشنهاد مايكروسافت تشريح شد



mobin
17-02-2008, 17:54
رييس اجرايي ياهو در نامه‌اي به سهامداران اين شركت با توضيح دلايل رد پيشنهاد خريد از سوي مايكروسافت تاكيد كرد كه اين پيشنهاد كه در ابتدا ‌٦/٤٤ ميليارد دلار ارزش داشت بسيار پايين بوده است.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نامه‌ي جري يانگ شگفتي زيادي براي سرمايه‌گذاراني كه به دقت ياهو را تحت نظر دارند به همراه نداشت و اقدامات بعدي كه ممكن است از سوي ياهو و به دنبال رد پيشنهاد مايكروسافت در روز دوشنبه دنبال كند را روشن نكرد.
در اين نامه يانگ به مواردي مانند نام تجاري شناخته شده، ‌٥٠٠ ميليون كاربر ماهانه‌ي سرويس‌هاي ياهو در سراسر جهان، برتري در بازار آنلاين تبليغات نمايشي و فهرست بلند بالا از شراكت با ناشران وب مانند كام كست، eBay و ‌٦٠٠ روزنامه به عنوان نقاط قوت ياهو تاكيد كرد.
اين نامه بر استراتژي ياهو كه تبديل شدن به نقطه آغاز بيشتر كاربران در وب است و محل خريد براي تبليغات كنندگان است و به دفعات از سوي يانگ به سرمايه‌گذاران و تحليلگران تكرار شده تاكيد كرده است.
تاكيد يانگ بر مستقل ماندن ياهو در حالي صورت مي‌گيرد كه بر اساس گزارش‌هاي ديگر در ميان اعضاي هيات مديره بر سر پيشنهاد خريد مايكروسافت شكاف به وجود آمده و گروهي از اعضاي هيات مديره به رهبري روي بوستاك، مدير ياهو، موافق پيشنهاد مايكروسافت هستند.