PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شركت ياهو پيشنهاد ‪ ۴۵‬ميليارد دلاري مايكروسافت را رد كرد!



keylogger-A
10-02-2008, 21:14
شوراي اداري شركت "ياهو" فراگيرترين موتور جستجوگر اينترنتي روز شنبه پيشنهاد ‪ ۴۵‬ميليارد دلاري مايكروسافت، براي خريد اين شركت را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، روزنامه وال استريت جورنال به نقل از مقامات مطلع نوشت: مسوولان ياهو تصميم گرفتند پيشنهاد مايكروسافت را رد كنند.
شركت مايكروسافت روز جمعه گذشته پيشنهاد 44.6 ‬ميليارد دلاري به شركت ياهو در مقر آن در كاليفرنيا داده است.
مايكروسافت با خريد ياهو مي‌توانست با تسلط بر سيستم‌هاي عامل و نرم‌افزارهاي مربوط به كامپيوترهاي شخصي، در پهنه اين جهان مجددا پيشتاز شود.
شركت مايكروسافت چندي پيش از سوي اتحاديه اروپا در مورد قبضه كردن بازارهاي نرم‌افزاري كامپيوتري و عدم اجازه رقابت به ساير رقباي برنامه‌هاي نرم‌افزاري در اروپا، كه اقدامي غيرقانوني در عرصه تجارت در اين اتحاديه است، محكوم به پرداخت غرامت سنگين شد.
مديرعامل مايكروسافت روز گذشته در اين‌باره گفته بود: اگر ما نتوانيم شركت ياهو را بخريم، بازهم به فعاليت‌هاي خود در اين حوزه ادامه خواهيم داد.
اين روزنامه در ادامه نوشت: اين حركت درحالي صورت مي‌گيرد كه ياهو در حال از دست دادن فضاي اينترنت به نفع گوگل است چرا که گوگل توانسته با سرمايه‌گذاري روي بازار روبه رشد، تبليغات آنلاين رهبري جستجو در اينترنت را بدست گيرد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]