PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برترين فروشندگان مادربرد جهان



ocz
29-01-2008, 18:17
9 بهمن 1386

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

طبق آمار رسمي طي 10 سال پيش حدود 100 شركت توليد كننده مادربرد در دنيا وجود داشت كه به توليد مادربرد مشغول بوده اند و در حال حاضر تعداد سازندگان رده اول مادربرد به عدد چهار رسيده كه شامل كمپاني هاي Elitegroup ، Asustek، Gigabyte و MSI مي شود.

هم اكنون سالانه حدود 160 ميليون قطعه مادربرد در دنيا توليد مي شود كه قسمت عمده اين مادربرد ها از سوي چهار شركت بزرگ كه در بالا ذكر شد توليد مي شود كه هركدام سهمي از اين بازار بزرگ دارند.

طبق آمار رسمي ارائه شده توسط يكي از معتبرترين سايتهاي دنيا به نام Digitimes، شركت Asustek كه تلفيقي از دو شركت Asus و Asrock مي باشد با توليد 58.78 ميليون قطعه مادربرد در سال 2007 همچنان در صدر توليد كنندگان مادربرد در دنيا قرار دارد، اين در حالي است كه اين شركت اعلام كرده بود كه هدف نهايي آنها توليد و فروش 63 ميليون قطعه مادربرد در سال 2007 بوده است كه به اين هدف نرسيده اند. يعني هفت درصد كمتر از برنامه شركت، موفق به فروش شده اند.

در رده دوم اين آمار كمپاني EliteGroup Computer System قرار دارد كه توانسته است با توليد 25.75 ميليون قطعه مادر برد در سال 2007 گوي سبقت را از رقباي ديرينه خود MSI و Gigabyte بربايد. اين در حالي است كه اين شركت با رشد 72.35 درصدي در ميزان درآمد سالانه نسبت به سال قبل خود روبروست.

شركت Gigabyte نيز با توليد 19.14 ميليون قطعه مادربرد پس از EliteGroup و Asustek در رده سوم قرار دارد. البته اين در حالي است كه اين شركت از لحاظ درآمد ساليانه در مقام چهارم قرار دارد.

مقام چهارم در توليد مادربرد نيز در اختيار كمپاني MSI مي باشد كه با توليد 18 ميليون قطعه به اين رتبه دست پيدا كرده است.

كارشناسان علت كاهش فروش مادربرد توسط شركتهاي MSI، Asus ، Gigabyte را تمايل مشتريان به خريد نوت بوك به جاي PC عنوان كرده اند كه اين مقوله بر مي گردد به قيمت تمام شده سيستم هاي PCكه نزديك به قيمت نوت بوك مي باشد.

طبق بررسي هاي انجام گرفته قيمت نهايي PCها بر گرفته از قيمت پردازنده و مادربورد و كارت گرافيك است به همين دليل قيمت مادربرد نقش تعيين كننده اي در قيمت PC ها دارد.
هر چقدر قيمت مادربرد بالا باشد قيمت تمام شده سيستم هاي PC نيز افزايش مي يابد.

ازطرف ديگر با توجه به اين موضوع كه در حال حاضر كارت هاي گرافيكي رده پايين كم كم به صورت Onboard بر روي مادربردها تعبيه مي شوند همين موضوع نيز مي تواند بر روي قيمت تمام شده مادربرد و بطور كلي قيمت تمام شده PC ها تاثير بگذارد.
از اين رو شركت ECS با خريد تعداد بسيار بالا از چيپ ستهايي مانند G31, 945GC و P4M900 در حدود دو تا چهار ميليون قطعه كه براي توليد مادربردهايي با گرافيك Onboard طراحي شده اند موفق شده قيمت تمام شده خود را در توليد اين گونه مادربردها نسبت به برندهاي ديگر مثل MSI , Asus ,Gigabyte كاهش بسزايي دهد.
البته جالب است بدانيم كه طبق آمار ارائه شده توسط سايت باشگاه فعالانS&P) ICT ) اتفاقي مشابه در ايران نيز رخ داده است.
به طوري كه Elite Group با پشتيباني سازگار ارقام تنها برندي ميباشد كه ظرف يكسال گذشته با رشد فروش در ايران همراه بوده است در صورتي كه شركتهاي Gigabyte و Asus و MSI با كاهش فروش در ايران رو در رو بوده اند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

amin123
29-01-2008, 22:29
elitegroup هم جزء 4 شركت اول هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خيلي جالبه

mrmmnb
29-01-2008, 22:43
اصلا من اسم elitegroup رو هم نشنیده بودم مین بردش چطوری هست ؟اونایی که دارن ازش راضی هستند؟ وقیمتش نسبت به بقیه چطوری هست؟

Pario
30-01-2008, 00:04
مین بردهایی که از elitegroup در بازار دیدم در گروه ارزون قیمت بودن. همه ی محصولاتش همین جوریه یا در بازار ایران برای شروع رده های پایین رو انتخاب کردن؟؟