ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نگاهی به سایه زنی در 3d game studio



hadi665
27-01-2008, 11:32
سلام به همه ی دوستان عزیز
من یه طراح مراحل بازی هستم
راستش این 3dgs برای مراحل (که کاره منه ) بد نیست فقط مشکل اساسی توی سایه زنی داره
من خودم یه چند روش برا بهتر کردنه سایه ها دارم تا کار طبیعی با سایه های نرم بشه ولی همشون یه مشکلی رو حل میکن چندتا مشکل دیگه ایجاد میکنند.
اولیش اینه که ما بیام بجای اینکه از بلوک های خوده لول ادیتور استفاده کنیم بیایم با یه نرم افزار مثل 3dmax کل مرحله رو بسازیم و بعد اون مرحله رو با فرمت FBX اکسپورت کنیم و اونو مستقیما توی لول ادیتور ایمپرت کنیم .
اگه با این وضع یه کامپایل بگیرید سایه های نرم خیلی طبیعی و زیبا میشه.
و میتونیم اینکارو انجام بدیم
ولی یه مشکل یا بهتره بگم چندتا مشکل پیدا میشه
1. اگر این کارو بکنیم دیگه نمیتونیم از عکس با فرمت dds استفاده کنیم ( این بده ) البته میتونیم دیوارای ایمپورت شده رو convex کنیم که در اینصورت دوباره سایه ها بد میشند.
2. اگر اینکارو بکنیم ( گیریم مشکله اولو با بکار گیریه tga حل کردیم ( که در حقیقت حل نشده ، کوتاه اومدیم )) دیگه سیستم BSP توسط 3dgs نمیتونه این دیوارا رو بشناسه ، اون وقته که بازیتون اگه یکم بزرگ طراحی بشه گیر میکنه ، من خودم هم همین کارو قبلا کردم مجبور شدم دوباره همه رو از نو طراحی کنم
3. ....

خوب حالا فکر میکنم تنها راه استفاده از شیدر برای نرم کردنه سایه های اینتیتی ها هست ، از دوستان اگر کسی این شیدر رو سراغ داره لطفا مارو هم با خبر کنه
ممنون

Moh3en_DDD
27-01-2008, 20:46
سلام به همه ی دوستان عزیز
من یه طراح مراحل بازی هستم
راستش این 3dgs برای مراحل (که کاره منه ) بد نیست فقط مشکل اساسی توی سایه زنی داره
من خودم یه چند روش برا بهتر کردنه سایه ها دارم تا کار طبیعی با سایه های نرم بشه ولی همشون یه مشکلی رو حل میکن چندتا مشکل دیگه ایجاد میکنند.
اولیش اینه که ما بیام بجای اینکه از بلوک های خوده لول ادیتور استفاده کنیم بیایم با یه نرم افزار مثل 3dmax کل مرحله رو بسازیم و بعد اون مرحله رو با فرمت FBX اکسپورت کنیم و اونو مستقیما توی لول ادیتور ایمپرت کنیم .
اگه با این وضع یه کامپایل بگیرید سایه های نرم خیلی طبیعی و زیبا میشه.
و میتونیم اینکارو انجام بدیم
ولی یه مشکل یا بهتره بگم چندتا مشکل پیدا میشه
1. اگر این کارو بکنیم دیگه نمیتونیم از عکس با فرمت dds استفاده کنیم ( این بده ) البته میتونیم دیوارای ایمپورت شده رو convex کنیم که در اینصورت دوباره سایه ها بد میشند.
2. اگر اینکارو بکنیم ( گیریم مشکله اولو با بکار گیریه tga حل کردیم ( که در حقیقت حل نشده ، کوتاه اومدیم )) دیگه سیستم BSP توسط 3dgs نمیتونه این دیوارا رو بشناسه ، اون وقته که بازیتون اگه یکم بزرگ طراحی بشه گیر میکنه ، من خودم هم همین کارو قبلا کردم مجبور شدم دوباره همه رو از نو طراحی کنم
3. ....

خوب حالا فکر میکنم تنها راه استفاده از شیدر برای نرم کردنه سایه های اینتیتی ها هست ، از دوستان اگر کسی این شیدر رو سراغ داره لطفا مارو هم با خبر کنه
ممنون

آخه از 3gs چه انتظاری داری

اون توتوریال هایی که توی اون تاپیک گذاشتم یکیشون مبحث خیلی جامعی از شیدر نویسی هست ...

من چون از 3gs :2: ... نخوندمشون ...

فکر کنم یک PDF بود با حجم 9 مگ

hadi665
28-01-2008, 10:27
آخه از 3gs چه انتظاری داری

اون توتوریال هایی که توی اون تاپیک گذاشتم یکیشون مبحث خیلی جامعی از شیدر نویسی هست ...

من چون از 3gs :2: ... نخوندمشون ...

فکر کنم یک PDF بود با حجم 9 مگ

ممنونم محسن جان ولی کدوم تاپیک محسن جان !
انقدر جامع هست که من بتونم ازش استفاده کنم .
.
راستی تا یادم نرفته بگم که اگه 3dgs بده پس چی خوبه که گرافیک بالایی رو ایجاد کنه و دست انیماتورو نبنده ؟
اگه میشه لطف کن و آدرسه این تاپیکی که میگی رو بده
ممنون