PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شركت "مايكروسافت" حامي مالي ورزشگاه "ويمبلي" شد



Sphinx
22-10-2005, 10:46
شركت آمريكايي "مايكروسافت" پنج ميليون و ‪ ۲۵۰‬ميليون پوند به ورزشگاه "ويمبلي" در لندن كمك مالي مي‌كند.
مسئولان ورزشگاه در حال بازسازي ويمبلي در شمال غرب لندن با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كردند كه مايكروسافت با اهداي اين مبلغ تا سال ‪ ۲۰۱۰‬ميلادي به عنوان يكي از چهار شريك بنيانگذار اين ورزشگاه شناخته خواهد شد.
سه شريك بنيانگذار مالي ديگر ويمبلي هنوز قطعا مشخص نشده‌اند، ولي از هم اكنون اعلام شده كه برخلاف موارد ديگر، به دليل ملي بودن ورزشگاه ويمبلي نام حاميان مالي در عنوان ورزشگاه و يا محصولات تجاري و تبليغات آن ذكر نخواهد شد.
امكاناتي كه در اختيار حاميان اصلي مالي ويمبلي گذارده خواهد شد شامل تبليغ نام و كالاي اين موسسه‌ها در داخل ورزشگاه و اطراف زمين‌اصلي و همچنين يك روز در سال دسترسي اختصاصي به كل ورزشگاه خواهد بود.
شركت مايكروسافت براي قرار گرفتن در فهرست حاميان مالي اصلي ورزشگاه ويمبلي در واقع مستقيما پولي پرداخت نمي‌كند بلكه اين پول از مبلغ قرارداد مايكروسافت براي ايجاد تجهيزات فوق مدرن الكترونيك و رايانه‌اي ويمبلي كاسته خواهد شد.
مسئولان ويمبلي تاكنون با موسسه‌هاي ديگري نيز براي حمايت مالي از اين ورزشگاه مذاكره كرده‌اند كه از ميان آنان نام كمپاني "ان.پاور" كه تامين كننده انرژي ورزشگاه است و همچنين كمپاني شرط بندي "بتفرد" فاش شده است.
در هفته‌هاي اخير گزارشهاي ضد و نقيضي در مورد احتمال به انجام نرسيدن به موقع ويمبلي به دلايل اجرايي و كسر بودجه و بدهي‌هاي قابل توجه مالي مطرح شده است.
فدراسيون فوتبال انگليس مالك ورزشگاه ويمبلي است. بازسازي كامل اين ورزشگاه قرار است تا اوايل سال ‪ ۲۰۰۶‬و با هزينه‌اي در حدود ‪ ۷۵۷‬ميليون پوند به پايان برسد.