PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قوی ترین پردازنده ی Desktop اینتل QX 9770 ماه آینده عرضه می شود



ocz
18-01-2008, 18:17
شرکت Intel، بزرگترین سازنده پردازنده های مبتنی بر x86 در جهان، خبر از تاخیر در فروش پردازنده جدید و قدرتمند خود Intel Core 2 Extreme QX9770 داده است. در حالی که اینتل دلیل مشخصی درباره این تصمیم را بیان نکرده است، اتخاذ این تصمیم با وجود درخواست تولید کنندگان مادربرد در ماه گذشته مبنی بر عدم تعجیل Intel در ارایه تراشه های سری X48، شگفت آور نمی نماید.

پردازنده چهار هسته ای QX9770 که در حال حاضر به عنوان قدرتمند ترین پردازنده در خط تولید پردازنده های رومیزی اینتل به حساب می آید، از سری Extreme این شرکت است که قابلیت افزایش Multiplier آن همانند دیگر پردازنده های این سری آزاد است. این پردازنده تحت فناوری ساخت 45 نانومتری خانواده Penryn ساخته شده و سرعت هر هسته آن برابر با 3.2 گیگاهرتز می باشد، همچنین این پردازنده از 12 مگابایت cache L2 و FSB 1600 مگاهرتزی پشتیبانی می کند. به ادعای Intel میزان TDP این پردازنده در حدود 136 وات خواهد بود که مطمنا نیاز به خنک کننده ای کارامد خواهد داشت.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشخصات فنی QX9770 در نمونه مهندسی

برپایه خبری که در سایت DigiTimes منتشر شده است، اینتل برخلاف وعده خود که تاریخ عرضه QX9770 را پیش از این 20 ژوئن، ماه جاری میلادی، اعلام کرده بود تصمیم به عرضه آن در روزهای پایانی ماه فوریه و یا حتی نخستین روز های ماه مارس گرفته است.

از آنجا که پردازنده جدید QX9770 جهت اجرا بر روی مادربرد های سازگار با FSB 1600 مگاهرتزی طراحی شده است، می توان دلیل اصلی تصمیم اینتل را، تاخیر در ارایه تراشه X48 دانست که در ماه گذشته بر اثر درخواست های مکرر تولید کنندگان مادربرد از اینتل انجام شد. البته دلایل دیگری را نیز می توان در این تصمیم دخیل دانست از آن جمله عدم نیاز Intel به وارد کردن پردازنده جدیدی به کارزار نبرد پردازنده ها در بازار است، چرا که رقیب سنتی Intel یعنی AMD در حال حاضر در بحث قدرت و کارایی پردازنده ها بازنده اصلی میدان است و هنوز خبری از Phenom FX 45nm این شرکت در بازار نیست، پردازنده ای که قرار است تا اواسط سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد. به هرحال تاخیر در ارایه این پردازنده را می توان ضعف AMD و یا تاخیر تراشه X48 دانست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پردازنده Intel Core 2 Extreme QX9770

قیمت QX9770 که آخرین پردازنده سری Extreme اینتل بر پایه معماری Core 2 پیش از انتقال Intel به معماری جدید Nehalem هست، در حدود 1399 دلار خواهد بود.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

alizshah
20-01-2008, 15:51
چه خبره 1399 دلار مگه چیه ؟
میشه بگین این 4 هسته ای به چه دردی میخوره ؟
مثلا چهار هسته ای با دو هسته ای چه فرقی داره ؟

ocz
20-01-2008, 19:20
چه خبره 1399 دلار مگه چیه ؟
میشه بگین این 4 هسته ای به چه دردی میخوره ؟
مثلا چهار هسته ای با دو هسته ای چه فرقی داره ؟
دوست عزیز پردازنده های رده بالا در ابتدای عرضه قیمت بالایی دارند که با توجه به Cash پرسرعت حجیم و گرانقیمت،معماری و عدم وجود رقیب،طبیعیست که قیمت بالایی داشته باشند
تفاوت پردازنده ی 2هسته ای با 4 هسته ای بزبان ساده مشابه تفاوت پردازنده ی تک هسته ای با دو هسته ای است.نقش برتر پردازنده های چند هسته ای در Multi Tasking و Multi threading در کنار مصرف بهینه ی انرژی بدلیل بالابردن ضریب IPC نمود پیدا می کند.
برای مقایسه در یک آزمون عینی و عملی مجازی لطفا به لینکی که می دهم بروید و با انتخاب نوع برنامه ی Test و انتخاب پردازنده های مورد نظرتان،تفاوت کارایی را ملاحظه نمایید:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای نمونه به نتیجه ی آزمون زیر که با برنامه ی 3d Mark06 v1.1بین قویترین دو هسته ای با قویترین 4 هسته ای اینتل صورت گرفته نگاه کنید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]