PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برنامه‌نويسان كشور مي‌توانند نرم‌افزار داراي سرعت ابررايانه بنويسند



Hektor
14-01-2008, 17:34
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برنامه‌نويسان در كشور مي‌توانند با استفاده از بستري كه در دانشگاه علم و صعنت فراهم شده است، نرم‌افزاري با قدرت پردازش ابررايانه توليد كنند. يكي از مجريان طرح اين نرم‌افزار در دانشگاه علم و صنعت كه "سي-شريفي" ناميه مي‌شود، با بيان مطلب فوق گفت: فاز اول اين نرم‌افزار در دانشگاه علم و صنعت توليد شده است، و به زودي در بهمن ماه فاز دوم آن نيز مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.
"ليلا ميرطاهري" روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آي تي ايرنا افزود:
با اجرايي شدن فاز دوم اين طرح برنامه‌نويسان كشور مي‌توانند با استفاده از اين نرم‌افزار اصلي و امكاناتي كه دانشگاه علم و صنعت در اختيار آنها قرار مي‌دهد، نرم‌افزارهاي داراي قدرت پردازش بسيار بالا برابر با ابررايانه‌ها توليد كنند.
وي ادامه داد: اين نرم افزار داراي كاربردهاي مختلف است و به ويژه مي‌تواند در صنايع نفتي و دفاعي مورد استفاده قرار گيرد.
مجري اين طرح در خصوص مزيت آن توضيح داد: در برخي از سازمان‌ها به لحاظ امنيت اطلاعات نمي‌توانند برنامه نويساني از خارج از سازمان متبوع خود به كارگيرند به همين دليل ترجيح مي‌دهند برنامه نويسان داخلي نرم افزارهاي مورد نياز آنها را توليد كنند كه اين بستر، مشكل مذكور را حل مي‌كند.
ميرطاهري بيان داشت: در نمايشگاهي كه در هفته پژوهش برگزار شد، مشاهدات حاكي از آن بود كه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اين زمينه نياز مبرمي دارند و بخش‌هاي بسياري مخاطبان اين طرح هستند.
فناوري راهبردي دستيابي به سرعت عمل ابررايانه‌ها با سود جستن از رايانه‌هاي شخصي(‪ (PC‬توسط
دكتر "محسن شريفي" رييس دانشكده مهندسي كامپيوتر دانشگاه علم و صنعت ايران، در آبان ماه سال جاري اعلام كرد كه نخستين بار در جهان، فناوري راهبردي دستيابي به سرعت عمل رايانه‌ها با بهره‌گيري از رايانه‌هاي شخصي (‪PC)‬را ابداع كرده و ساخته است.
به گفته شريفي، اين نرم‌افزار كه آن را "سي- شريفي" ناميده‌اند، با هزينه‌هاي بسيار پايين توان پردازشي سه برابر سرعت ابررايانه‌هاي بسيار گران و پيچيده را دارد.
به گفته وي، اين نرم‌افزار سيستمي بنيادين است كه براي نخستين بار در جهان، با ورود به هسته سيستم عامل رايانه‌ها و از طريق هم‌بند كردن شماري كامپيوتر شخصي ايجاد شده است.
شريفي چندي پيش گفته است: اين سيستم در سازمان هواشناسي كشور با هم‌بندي ‪ ۸‬رايانه شخصي اجرايي شده و توانسته است برخي محاسبات بسيار سنگين داده‌هاي هواشناسي دريافتي از ماهواره‌ها در پيش‌بيني وضع هوا را كه با فناوري موجود، ‪ ۶۵‬دقيقه بطول مي‌انجاميد، در ‪ ۱۶‬دقيقه انجام دهد.