PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ضریب نفوذ Adsl در كشور یک صدم درصد است!



ocz
06-01-2008, 23:41
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] یکشنبه، ۱۶ دیماه ۱۳۸۶ ضریب نفوذ دسترسی به ADSL در ایران یک صدم درصد است و این روند نیازمند توسعه اینترنت و تشویق کاربران به استفاده بیشتر است.


علی‌اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت، زمانی شکل عینی‌تر می‌یابد که کاربران از کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات مانند تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، خدمات شهرهای الکترونیکی و سایر کاربردهای فناوری اطلاعات استفاده کنند.

وی، با اشاره به آمار 90 درصدی ضریب نفوذ اینترنت در برخی کشورهای توسعه یافته، گفت: این آمار نشان می‌دهد که هنوز در این حوزه در جایگاه مناسبی قرار نداریم و باید هرچه زودتر ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت کشورمان افزایش یابد.

جلالی، عمده کاربردها برای ارائه خدمات با کیفیت بالا را نیازمند سرعت و پهنای باند زیاد دانست و افزود: به همین منظور، شبکه ADSL به عنوان ابزار افزایش‌دهنده سرعت دسترسی در کشور ما در حال توسعه است.
وی، گفت: ضریب نفوذ دسترسی ایران به ADSL یعنی اینترنت با سرعت بالا، یک صدم درصد - یعنی یک نفر به ازای 10 هزار نفر - است که این رقم بسیار کم و غیر قابل مقایسه با کشورهایی مانند کره جنوبی است که هم‌اکنون به ازای هر 10 هزار نفر هفت هزار نفر به ADSL ارتباط دارند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به انتشار سه هزار کتاب در دنیا که عمدتا به صورت دیجیتالی قابل استفاده است، تاکید کرد: درصورت برخورداری از اینترنت با سرعت بالا، دسترسی به این کتاب‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

به گفته جلالی، درسال 2007، یک و نیم اگزابیت (10 به توان 15) اطلاعات اینترنتی در جهان تولید شده که این مقدار اطلاعات، برابر با مجموعه اطلاعات 5 هزار سال گذشته است، بنابراین محروم ماندن از دسترسی به اطلاعات، عقب ماندگی بزرگی است که باید با راه‌کارهای منطقی و تشویق مردم از آن جلوگیری شود.

وی گفت: در آمریکا 93.7 درصد از مردم به اینترنت بی‌سیم و نزدیک به 75 درصد آن‌ها به اینترنت با پهنای باند زیاد دسترسی دارند، همچنین 76 درصد اروپایی‌ها از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل بوده و از تکنولوژی خوب استفاده می‌کنند و به دنبال شبکه‌ای با سرعت 10 تریلیون بیت در ثانیه هستند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، همچنین براین باور است که اینترنت در کشور ما توسعه جدی نیافته و اظهار امیدواری کرد که با توسعه شهرهای الکترونیکی و فرهنگ‌سازی، کیفیت و تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته و کاربردهای قابل استفاده‌ برای کاربران تولید شود.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

h2006
12-01-2008, 20:29
اینم اینجوریشه دیگه !
ما که با همین اینترنت پر سر عتمون کار میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!