PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بلاگفا پر بیننده ترین سرویس وبلاگ فارسی نیست !



Sphinx
18-10-2005, 09:01
مهدی بوترابی – مدیر سرویس پرشین بلاگ
امروز مطلبی با عنوان٬ پر بيننده ترين سرويس وبلاگ فارسی٬ بر روی سايت آی تی ایران دات نت منتشر شد. اين اولين باری است که آقای شيرازی حاضر ميشوند آمار پرشين بلاگ را تاييد کنند. چرا که برای اولین بار تصور کردند آمار سایت ایشان بالاتر از پرشین بلاگ است البته فقط تصور فرمودند. مطلبی که بر روی سايت آقای شريف منتشر شده است مانند اکثريت قاطع مطالبی که در مورد پرشين بلاگ منتشر ميکنند حالت خصمانه و عیبجویانه دارد. آيا نميشود بلاگفا بجای اينکه دنبال این باشه که جای ما را بگیرد به دنبال جایگاه واقعی خود باشد؟ آيا جز با طرح اتهام عليه پرشين بلاگ و سايتهای مرتبط با آن(پرشين تاک / پرشين پتيشن / ايران سئو و ...) راه ديگری را بلد نيستند؟ نمیشه به فلان خبرنگار آی تی تهمت رفاقت نزنند و یا رسانه های آی تی را بی مقدار و حقیر نشمرند؟ نمیشود حساب تعلقات فکری و سیاسی و شخصی و جمعی و اینها را از هم جدا کنند و اینقدر فضای تحت فشار موجود را بیشتر تحت فشار قرار ندهند. درسته که خبر سازی خوبه ولی دروغ گفتن در محيط وب فارسی خيلی خطرناکه.
آیا ما باید راه مخفی کاری و باز گذاردن سایتهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و بدنام کردن این و آن را دنبال می کردیم؟ که اگر چنین میکردیم آمار کنونی بیش از دوبرابر میشد. ما راه دیگری را برگزیدیم. اضافه کردن سرویسهای جدید و حرفه ای عمل کردن.
هر انسان منصفی وقتی مشاهده ميکند تاريخ مقايسه آماری شما در دو نمونه اعلان شده تطابق ندارد متوجه ميشود که اساسا مقايسه ای صورت نگرفته است. ولی ناراحت نباشيد بنده به ایشان کمک ميکنم که خطای شان را جبران کنند. آمار را در همان بازه زمانی مقايسه می کنیم. اگر ایشان اندکی انصاف داشته باشند خواهند پذیرفت و حداقل برای مدتی دست از سر ما بر میدارند و به کار خود می پردازند و اگر هم که نه، تازه میشه مثل قبل. ما سعی خواهیم کرد بیش از گذشته تحمل کنیم.
قبول داریم پرشين بلاگ روزی تنها سرويس دهنده وبلاگ بوده ولی الان رقبای زيادی دارد ولی پرشين بلاگ هنوز بالاترين تعداد کاربر و بالاترين تعداد بيننده را داراست. بعلاوه وارد عرصه فعاليت حرفه ای شده، چيزهایی که هنوز بلاگفا از آن بی بهره است و اميدواريم بزودی شاهد رقابت بلاگفا در فضای سرويس های حرفه ای باشيم. آقای شيرازی مبتکر و برنامه نويس و مالک و مدير و گرافيست و همه کاره سايت بلاگفا(و البته چند سایت دیگر) در آمار خود طی يک هفته منتهی به ۱۵ اکتبر 2005 عدد بازديد سايت خود را ۷۲۲ ۷۷۹ ۶ اعلان کرده اند. در مقايسه با آمار سايت ما در همين مدت حدود دو ميليون کمتر است. آمار سايت پرشین بلاگ در همين يکهفته دقيقا معادل ۰۵۰ ۷۶۴ ۸ صفحه نمایش می باشد. باید اذعان کرد که رشد سریع تعداد بازدید ها در یکهفته اخیر(یعنی همان چیزی که آقای شیرازی را هیجان زده کرده است) دلایل خاص مرتبط به خود را دارد که باید توسط کارشناسان این حوزه بررسی شود.
اگر ايشان بار ديگر خواستند آماری را اعلان کنند خيلی خوب است در يک بازه زمانی مشابه باشد. گو اینکه آمار کمی نمایش صفحه بدون در نظر گرفتن کیفیت و حجم تبادل اطلاعات و بسیاری مسائل دیگر میتواند گمراه کننده هم باشد. دوست عزيز شايد دو سال ديگر هيچ يک از سرويس دهنده های فعلی در بازار سهمی نداشته باشند ولی درست نيست که سابقه فردی خود را اينگونه خراب کنيم. چندین وبلاگ سرویس در حال فعالیت هستند و با یکدیگر رقابت میکنند. خطاب بنده فقط متوجه آقای شیرازی یا آقای شریف که در سایتشان مجموعه کاملی از اعتراضات و مخالفتها با پرشین بلاگ جمع شده نیست. آقایان عزیز میتوان در حوزه آی تی کشور حرف زد. حرفی که در سطح استانداردهای جهانی باشد ولی تنها با حرفه ای شدن در هر بخش از این صنعت. آی تی همانقدر که به هوش نیاز دارد به تخصص و دانشهای متنوع نیاز دارد. در کنار هم قرار گرفتن تخصصها بصورت تمام وقت تنها راه موفقیت است.