PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حفره امنيتي تازه شناسايي شده در "ويندوز" بسيار خطرناك است



Mohammad
17-10-2005, 11:58
كارشناسان رايانه‌اي عقيده دارند حفره امنيتي جديدي كه مايكروسافت روز سه‌شنبه هفته گذشته به انتشار نرم‌افزار اصلاحي آن اقدام كرده‌است، مي‌تواند زمينه انتشار ويروسهاي رايانه‌اي مشكل‌سازي نظير "بلستر"، "زوتاب" و "ساسر" را بار ديگر فراهم كند.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، اين حفره‌امنيتي در بخشي از سيستم‌عامل "ويندوز" به نام "‪ "msdtc‬شناسايي شده است كه مسئوليت برقراري ارتباط ميان بانكهاي اطلاعاتي، سامانه‌هاي مسنجر و "فايل سيستم"ها را در رايانه‌هاي موجود در شبكه‌ها بر عهده دارد.

شركت مايكروسافت روز سه‌شنبه هفته گذشته نرم‌افزار اصلاحي ‪ Ms05-051‬را به منظور ايمن‌سازي اين ايراد امنيتي منتشر كرد كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد گرچه دانلود و نصب اين "پچ" جديد خطر حفره امنيتي مذكور را برطرف مي‌كند، اما خود اين "پچ" نيز مشكلات ديگري را براي سيستم‌عامل "ويندوز" ايجاد مي‌كند.

به گفته مسئولان شركت "سيمانتك"، به احتمال زياد كد مخرب(ويروس) استفاده‌كننده از اين حفره امنيتي به زودي در اينترنت منتشر خواهد شد و اگر كاربران "پچ" ‪ Ms05-051‬را هرچه سريعتر در رايانه‌هاي خود نصب نكنند، احتمال آلوده شدن رايانه‌هاي بسياري به اين كد مخرب وجود خواهد داشت.

كارشناسان عقيده دارند باوجود آن كه شركت مايكروسافت همواره تلاش كرده در كمترين زمان ممكن "پچ"هاي اصلاح‌كننده حفره‌هاي امنيتي شناسايي شده در محصولات خود را منتشر كند، اما نتيجه گرفتن از اين تلاش مايكروسافت در حقيقت به ميزان استقبال كاربران از اين "پچ"ها بستگي دارد.

در بسياري از موارد، نصب "پچ"هاي جديد در رايانه‌هاي موجود در شبكه‌هاي بزرگ سازمانها پيچيدگي‌هاي زيادي دارد و از اين رو معمولا اين گونه رايانه‌هاي بيش از رايانه‌هاي خانگي در معرض آلودگي به ويروسهاي سوء استفاده‌كننده از حفره‌هاي امنيتي جديد هستند.