PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : TD Messenger یک دروغ بزرگ!



saviss
16-12-2007, 22:44
اگر اهل خواندن اخبار فناوری اطلاعات باشید به احتمال زیاد به تازگی نام TD Messenger را زیاد شنیده اید و در مورد آن خبرهای کاملاً یکسان خوانده اید. اگر اهل وب هم نباشید احتمالاًهمین چند شب پیش از طریق تلویزیون (20:30) از شاهکار جدید ایرانی ها که به عنوان اولین مسنجر (پیغام رسان الکترونیکی) فارسی و پنجمین مسنجر دنیا! از آن یاد شد باخبر شده اید. قبلاز خواندن ادامه این نوشته خیالتان را راحت کنم که این شاهکار جدید چیزی جز یک دروغ بزرگ نیست.
نمیدونم سازنده های این برنامه در چه زمانی سیر می کنند که مسنجرهای دنیا را فقط چهارتا میدانند. احتمالاً تا به حال اسمی از AOL نشنیده اند. توصیه می کنم ابتدا این خبررا بخوانید سپس ادامه این نوشته را بخوانید. در اینجا از لحاظ فنی به بررسی صحت خبر مذکور می پردازیم
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیددر طراحی و ساخت این مسنجر از جدیدترین متدهای گرافیکی و برنامه نویسی استفاده شده است به طوری که دارای کلیه امکانات استاندارد و رقابتی با سایر مسنجرهای دنیا است.
اولین چیزی که شما پس از نصب و اجرای این مسنجر با آن برخورد می کنید ظاهر کاملاً غیر استاندارد و نازیبای (به نظر من) آن است. اسکین برنامه تقلیدی نا موفق از یاهو! مسنجر است، استفاده از فونت های کاملاً غیراستاندارد با اندازه های مختلف صفحه اصلی این مسنجر را کاملاً نا موزون نموده است که کاربر قادر به تغییر اندازه آن نخواهد بود. در کل رابط کاربری این مسنجر بسیار ضعیف بوده و لفظ “استفاده از جدیدترین متدهای گرافیکی در ساخت این مسنجر” را کاملاً بی معنی می کند.
برای طراحی و برنامه نویسی این اثر فوق العاده ازویژوال بیسیک6 استفاده شده است. نمی دانستم شرکت خلاق مایکروسافت جدیدترین متدهای برنامه نویسی را در سال 2000 در ویژوال بیسیک 6 پیاده سازی نموده است تا شاید چنین روزی توسط یک ایرانی کشف شوند! برنامه نویسان و اهل فن کاملاً این پاراگراف را درک می کنند.
امکان نصب بر روی کلیه سیستم های عامل موجود
با استناد به پاراگراف بالا امکان اجرای برنامه های ویژوال بیسیک 6 در سیستم عامل های غیر ویندوز کاملاً منتفی است. شاید منظورشان سیستم عامل های مایکروسافت بوده است.
اولین مسنجر دنیاست که به 4 زبان ارائه می شود
شاید این قسمت به خصوصیات فنی یک نرم افزار مربوط نشود اما اگر نگویم شب خوابم نمی برد. مسنجرهای Google Talk و Yahoo! Messenger ده ها زبان زنده دنیا را پشتیبانی واقعی! می کنند، در حالی که این مسنجر فقط یکسری از پنجره ها و برچسب های خود را به چهار زبان ترجمه می کند.
شرکت تهران دیتا برای اجرای TD مسنجر به 21 نرم افزار دارای لیسانس نیاز داشت که با توجه به تحریم های ایران، توانست با مشکلات زیادی حق انحصاری نرم افزارهای لازم را بگیرد.
مطمئناً بعد از خواندن این قسمت از خبر، یک علامت تعجب بسیار بزرگ بالای سر شما نقش بسته است. یا آن ها واقعاً احمق هستند و یا قصد توهین به شعور خوانندگانشان را دارند. ما برای اجرای یک پروژه ی ERP در شرکت به 21! نرم افزار دارای لیسانس نیاز نداشتیم که این ها برای یک مسنجر ساده… در این قسمت چیزی برای گفتن باقی نمی ماند.
فقط یک سئوال باقی می ماند :

این همه بزرگ نمایی و دروغ برای چیست؟
========================================



منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید==========
لینک خبر:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید==========
توصیه های پزشکی!!!خبر:
کامنت هاروهم توی لینک اصلی خبربخونید....جالبه
:31:saviss