PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Raid



rezaiemohammad
13-12-2007, 17:26
باسلام
حالتهاي مختلف Raidراتوضيح دهيد؟

amin123
13-12-2007, 19:06
Raid روش تركيب دو يا چند Hard Drive براي حصول كارايي يا امنيت بيشتر ميباشد كه حالتهاي مختلف
از قبيل RAID 0 , RAID 1 , RAID 0+1 دارد كه RAID 0 داراي بالاترين Performance و RAID 1 داراي
بالاترين اطمينان ميباشد

amin123
13-12-2007, 19:07
RAID Levels
به وجود آمدن سطوح مختلف RAID عمدتاً حاصل حالتهاي مختلف تركيب دو متد Mirroring و Striping است كه پيش از پرداختن به مبحث سطوح RAID لازم است توضيح مختصري راجع به هر كدام ‌شود:
Mirroring : به اين معني مي‌باشد كه دستگاه هنگام ثبت اطلاعات بر روي ديسك سخت آنها را روي دو ديسك به صورت كاملاً مشابه ثبت كند تا چنانچه ديسك اصلي به هر علت قادر به سرويس دهي نبود، ديسك دوم فوراً بتواند به جريان بيفتد و در نتيجه عملكرد كلي دستگاه مختل نشود.
Striping : اين لغت به معني برش برش كردن است كه دقيقاً اتفاقي است كه براي اطلاعات در هنگام استفاده از اين نوع ضبط اطلاعات رخ ميدهد. با اين توضيح كه دستگاه اطلاعات را به قطعاتي با حجم مشخص تقسيم مي‌كند و قطعات را به ترتيب روي ديسكهاي مختلف ضبط مي‌كند. در اين روش براي توليد خاصيت افزونگي از هر دو يا چند برش اطلاعاتي بوسيله اٍعمال الگوريتمهاي رياضي داده‌اي موسوم به Parity استخراج مي‌شود. كاربرد Parity به اين صورت است كه به عنوان مثال چنانچه از Data 1 و Data2 يك Parity 1&2 استخراج كنيم و يكي از دو Data مفقود شود ، به وسيله نيمه باقي مانده اطلاعات و Parity 1 & 2 مي‌توان تمام اطلاعات را بازيافت كرد.

اگه اطلاعات بيشتري خواستي بگو تا بيشتر راهنماييت كنم.........