PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فضاي كافي براي تجهيز مركز مخابراتي به Adsl وجود ندارد



arkadas
12-10-2005, 03:11
مديرگروه سخت افزار دانشگاه صنعتي شريف گفت: نبود امكانات لازم براي تامين صد هزار پورت در موعد مقرر وعدم فضاي كافي براي تجهيز شدن مراكز مخابراتي از عوامل رونق نگرفتن خطوط پرسرعت در ميان كاربران است.
دكتر «اميرحسين جهانگير» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آمار چند ميليوني كاربران اينترنتي در كشور ازسوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، اظهار داشت: با توجه به اين آمار‌ها، هنوز وزارت Ict فشاري بر روي برنامه‌هاي تبليغاتي و فرهنگ سازي براي سوق دادن مردم به اينترنت انجام نداده است.
وي نبود موسسه‌ي حسابرسي بي طرف در زمينه‌ي پهناي باند را عامل اثرگزار بر كاهش كيفيت دانست و افزود: نياز براي كنترل و اندازه گيري پهناي باند توسط موسسه‌اي بي طرف براي كيفيت بهتر و بيشتر در زمينه پهناي باند و سرعت ضرورتي است كه احساس مي شود .
جهانگير، خطوط Adsl را گزينه‌ي مناسب جايگزين براي فيبر نوري يا زوج سيم مسي عنوان كرد و گفت: با تمهيدات ديجيتالي و الكترونيكي بر روي خطوط سيم مسي ،كيفيت Adsl حاصل خواهد شد كه سرعت 26 تا پنج كيلو بيتي خطوط دايل آپ را با استفاده از تكنولوژي به دو تا شش مگابيت افزايش داده است