PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کارت های اینترنت شبانه, ارزانی, شب بیداری های غیر طبیعی و روز خوابیدن های غیر معمول



arkadas
12-10-2005, 00:59
برخي شرکت‌هاي اينترنتي براي جلب بيشتر مشتري و جذب علاقمنداني که پول کافي براي خريداري کارت هاي اينترنتي گران را ندارند، اقدام به فروش کارت‌هايي مي کنند که به کارت‌هاي شبانه معروفند.
همچنين در برخي از کارت‌هاي روزانه نيز ساعاتي به عنوان هديه شبانه درنظر گرفته شده که معمولا از ساعت دو بامداد قابل استفاده هستند.اما به جز اين نکته، شايد دليل تمايل به استفاده از اين نوع کارت‌ها و هداياي شبانه‌ي اينترنتي، خلوت بودن خطوط و سرعت بيشتر اينترنت نيز باشد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا واحد فارس, بالا بودن هزینه اتصال به اینترنت در روز و گران بودن قیمت کار های روزانه کاربران را به استفاده از کارت های ارزان قیمت و بعضا رایگان شبانه کشانده است.
یکی از کاربران اینترنت در استان فارس می گوید : با توجه به شرايط اقتصادي مردم، استفاده از اينترنت گران تمام مي شود چرا که علاوه بر هزينه کارت اينترنتي، پول تلفن هم هست که اگر قرار باشد لااقل يک ساعت بدون قطعي به اينترنت وصل باشيد، هزينه تلفن تصاعدي حساب شده و بالا مي رود.
کاربر دیگری هم عنوان می کند : معمولا نمي‌توانم از اين جايزه‌ها و هديه هاي شبانه استفاده کنم و جواب نداده است. گاهي هم پيش آمده که Username يا Password اشتباه بوده و بعدا که موفق به تماس با شرکت صادرکننده کارت اينترنتي شده ام، يک User ديگر اعلام کرده اند که نشان مي دهد در برخي موارد زياد هم حساب کتابي در اين قضايا وجود ندارد.
احسان الله نيك آئين مدير فني فرس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا واحد فارس، گفت: هزينه اي كه مخابرات از شركت هاي ISP مي گيرد زياد است و به نسبت مبلغي كه ما از مشتري مي گيريم و هزينه هاي پرسنلي و نگهداري واجاره محل وغيره، اين امكان را نداريم كه پهناي كافي به نسبت خطوط وكاربران ارائه دهيم.
وي با اشاره به دريافت دو ميليون تومان در ماه در ازاي هر يك متر پهناي باند از سوي مخابرات و متوسط يك ميليون تومان ساير هزينه هاي ISP افزود: درحالت مناسب قضيه از اين يک متر به صورت E 1 وسرعت K 64 يا K 56 درهر لحظه از زمان بايد 18 نفر كاربر استفاده كنند كه 30 درصد از هزينه ماهيانه را هم جبران نمي كند.
نيک آئين گفت: اگر هر ساعت اينترنت را 200 تومان محاسبه کنيم، چند ساعات درماه بايد بفروشيم که تازه هزينه مان برگردد؟ درحالي که هرماه 720 ساعت است و ما بايد 15 هزار ساعت بفروشيم، بنابراين ناچاريم تعداد کاربران را افزايش دهيم و کارت‌هاي اينترنتي بيشتري عرضه کنيم و طبيعي است که پهناي باند کاهش پيدا مي کند و با توجه به افزايش کاربران، مسائلي چون اشغال خطوط و سرعت کم بوجود مي آيد.
وي درخصوص اخباري حاکي از تعطيلي برخي ISP ها در شيراز گفت: مسئله اي که شنيده ام مربوط به شرکت هاي voice بوده است که مي توانند از اينجا به خارج از کشور تلفن بفرستند اما اجازه ندارند که از خارج به داخل بفرستند که گويا برخي اين کار را کرده اند با آن ها برخورد شده است.
وي درخصوص اخباري حاکي از تعطيلي برخي ISP ها در شيراز گفت: مسئله اي که شنيده ام مربوط به شرکت هاي voice بوده است که مي توانند از اينجا به خارج از کشور تلفن بفرستند اما اجازه ندارند که از خارج به داخل بفرستند که گويا برخي اين کار را کرده اند با آن ها برخورد شده است.
زلیخا مدیر فورش کارت های اینترنتی بومرنگ در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت : از طرف مخابرات اعلام شد که ديتاها 30 درصد ارزان مي شود اما چنين اتفاقي نيفتاد. پائين بودن سرعت خطوط اينترنتي به سيستم کاربر بستگي دارد. اگر نرم افزارهاي زيادي روي آن دانلوود شده بود يا رم آن پائين بود روي سرعت استفاده از خطوط اينترنتي تأثير مي گذارد. کامپيوترهاي جديد با رم بالا حتي در صورت استفاده از خطوط آنالوگ هم در حد عادي جواب مي دهد و مطمئن باشيد اگر واقعاٌ پائين بوده سرعت در برخي از موارد به ISP مربوط بود، ما 5 سال دوام نياورده بوديم.
وي با اشاره به اين‌که رضايت کاربران براي ما مهم است و ما همواره خطوط را کنترل مي کنيم، افزود: اگر اشغالي وجود داشته باشد طي مدتي خاصي، خودمان فروش کارتهاي اينترنتي را متوقف مي کنيم و در برخي موارد مثلاً اگر خطوط آنالوگ داراي اشغالي زياد باشد، آن را به E1 وصل مي کنيم.
وي گفت: از سوي مخابرات اعلام شده بود که قرار است ديتاها 30 درصد ارزان شود و ما هم 30 درصد قيمت هايمان را پائين آورديم اما اين اتفاق نيفتاد و ارزان نشد اما ما هم نتوانستيم به قيمتهاي قبل برگرديم و با قيمت ارزان شده ادامه داديم.
امين صحافي مسؤول فروش آرايه در خصوص ميزان رضايت کاربران از کيفيت خطوط اينترنتي ارائه شده توسط ISP هاي مختلف گفت : به طور خاص در تابستان اين رضايت وجود نداشت اما با شروع فصل مدارس بدليل کم شدن از تعداد کاربران اينترنتي، ميزان رضايت بيشتر مي شود، اما به طور کلي کاربراني که خريدار کارتهاي اينترنتي بوده اند، از کيفيت ارائه شده ناراضي بوده اند.
وي دلائل اين نارضايتي را اشغالي خطوط، سرعت پائين و دزدي ساعت برشمرد و گفت: متأسفانه در برخي موارد ساعاتي که کاربر توانسته از اينترنت استفاده کند کمتر از ساعتي بوده که روي کارتها درج شده است.
صحافي با بيان اين مطلب که تعداد کارتهاي که توسط ISP ها به فروش مي رسند با امکاناتي که ارائه مي دهند همخواني ندارد افزود: کارتهاي اينترنتي را به تعداد زياد ارائه مي دهند چراکه هر چه بيشتر بفروشند به نفع آنهاست اما کاربران ضرر مي کنند و اين سوء استفاده اي ست که برخي از شرکت ها انجام مي دهند.
وي در خصوص اينکه ISP دارها اعلام مي کنند که هزينه هايشان بالاست و براي جبران ناچار به افزايش فروش کارت هستند ، گفت: به هرحال مخابرات پولش را از ISP ها مي گيرد، اينها هم از طريق فروش کارتها به پولشان مي رسند، اما اين وسط کساني که مي خواهند از اين کارتها استفاده کنند ضرر مي کنند.
صحافي با اشاره به اينکه البته برخي از ISP ها که فروش بالائي داشته اند و کارتهاي زيادي هم ارائه کرده اند براي رفع مشکل پهناي باند تعداد خطوط را افزايش داده اند، گفت: برخي هم خط ارائه شده توسط مخابرات را به افراد ديگري فروخته اند و اين افراد در واقع به صورت واسطه کارت اينترنتي را به نام خودشان فروخته اند که تا آن جا که اطلاع دارم طبق اعلام مخابرات تا اول آبان بايد جمع آوري شوند و گرنه با ISP هاي مختلف برخورد خواهد شد.