PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كاربران هر ماه بيش از ‪ ۵‬ميليارد بار از موتورهاي جستجو استفاده مي‌كنند



Sphinx
10-10-2005, 12:11
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كاربران اينترنت تنها در ماه اوت گذشته بيش از ‪ ۵‬ميليارد باز از موتورهاي جستجو براي يافتن اطلاعات مورد نياز خود در اينترنت استفاده كرده‌اند.
به گزارش سايت اينترنتي "تك‌وب"، حدود هشتاد درصد از ‪ ۵‬ميليارد جستجوي اينترنتي صورت گرفته در ماه اوت گذشته توسط سه موتور جستجوي اينترنتي برتر، انجام گرفته‌است.
آمار جمع‌آوري شده توسط كارشناسان موسه تحقيقات اينترنتي "نيلسن-نت ريتينگز" نشان مي‌دهد ‪ ۴۵/۹‬درصد از تمامي موارد جستجوي اينترنت توسط موتور جستجوي "گوگل" انجام گرفته و موتورهاي جستجوي "ياهو" و "ام اس ان" با ‪ ۲۳/۲‬درصد و ‪ ۱۱‬درصد، در مكانهاي دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
به طور كلي، كاربران با استفاده از ‪ ۶۵‬موتور جستجوي شناخته شده در اينترنت در ماه اوت گذشته بيش از ‪ ۵‬ميليارد بار اينترنت را جستجو كرده‌اند كه اين رقم در مقايسه با ماه قبل از آن داراي رشدي قابل توجه در حدود ‪ ۱۰‬درصد است.
مقام چهارمين موتور جستجوي پر كاربر اينترنتي در ماه اوت با سهم بازار ‪ ۸‬درصدي در اختيار "اي او ال" قرار گرفته و موتور جستجوي "اسك جيويز" با سهم ‪ ۲/۱‬درصد در مكان پنجم ايستاده است.
به گفته كارشناسان، توليد روزافزون اطلاعات پيچيده و چند لايه توسط سازمانها، شركتها، موسسات و كاربران مختلف سبب افزايش اهميت فن‌آوري‌هاي جستجوي اطلاعات در شبكه جهاني اينترنت و وابستگي روزافزون كاربران به موتورهاي جستجوي اينترنتي شده‌است.