PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فاز اول بيمارستان مجازي به‌ زودي راه‌اندازي مي‌شود



Sphinx
09-10-2005, 18:11
دكتر «ماشاءالله ترابي» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه پروژه‌ي بيمارستان مجازي پروژه‌ي مقدماتي توأم با فناوري‌هاي روز دنياست، گفت: اين پروژه شامل دو قسمت است كه قسمت اول آن زيرساخت‌هاست كه بايد در بيمارستان‌هاي پايلوتي كه در تهران و بعضي شهرستان وجود دارد، اجرا شود.
وي افزود: قسمت دوم آن شامل آماده‌سازي پرسنل در آوردن فرآيندهاي داخلي، تهيه‌ي نرم‌افزار و سخت‌افزار است.
ترابي اظهار داشت: بودجه‌ي پيشنهادي در اين رابطه دو ميليارد تومان است كه البته اين ميزان را براي شروع كار در نظر گرفتيم.
وي يادآور شد: موافقت‌نامه‌ي اين پروژه تدوين شده و در حال تبادل آن با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هستيم و منتظريم تا كار كارشناسي آن در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي انجام شود و تا آخر مهرماه آن را با سازمان مبادله خواهيم كرد.
دبير شوراي راهبري تكفاب اظهار داشت: گام اول اين پروژه پياده‌سازي سيستم اطلاعات پرونده‌ي الكترونيكي بيمار است و اين فاز مشخص‌كننده‌ي ادامه‌ي اين پروژه است كه بر مبناي فيدبك‌ها و حجم پياده‌سازي هزينه‌هاي فازهاي بعدي مشخص مي‌شود.
ترابي با بيان اين كه پروژه‌ي پرونده‌ي الكترونيكي بيمار داراي شش مرحله است، گفت: 5/2 مرحله از اين پرژه در فاز اول پياده‌سازي شده و 5/2 مرحله‌ي آن در فاز دوم و 5/1 مرحله‌ي آن در فاز سوم پياده‌سازي مي‌شود.
ترابي در پايان گفت: فاز اول اين پروژه 6 تا 8 ماه به طول خواهد انجاميد و تجربه‌ي فاز اول تعيين‌كننده‌ي فازهاي بعدي خواهد بود.