PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گوگل ابزار Google Reader را برای دسترسی آسان به RSS عرضه کرد



Mohammad
09-10-2005, 10:10
در جریان کنفرانس Web 2.0 در سانفرانسیسکو، گوگل ابزار جدیدی را عرضه کرد که امکان خواندن محتوای سایت‌های مختلف از طریق RSS را می‌دهد.

Google Reader یک جمع‌آورنده RSS از طریق رابط وب می‌باشد، بدین معنا که دیگر کاربران نیازی به دانلود و نصب برنامه خاصی برای این کار نیستند. کاربران تنها کافیست به آدرس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مراجعه و پس از ورود با حساب شخصی خود (حساب GMail) به جستجو و یا ثبت کردن RSS‌های مورد علاقه خود بپردازند.

رابط گرافیکی این سرویس‌ همانند دیگر محصولات گوگل بسیار ساده و روان است و همه چیز از طریق فیلدهای جستجو قابل دسترس می‌باشد. بعد از تایپ کلمه‌های کلیدی (keyword)، کاربر قادر است تا لینک منابع مورد علاقه خود را انتخاب کند.

پس از اضافه کردن منبع RSS مورد نظر آخرین سرتیترها در سمت چپ نمایش داده می‌شوند و با کلیک بر روی آن‌ها محتوای آنها در قسمت وسط نشان داده می شود.

کاربران می‌توانند با اضافه کردن و ویرایش بربچسب‌های مختلف اطلاعات و منابع را بهتر سازماندهی کنند. همچنین این ابزار با دارا بودن کلید‌های میان‌بر راحتی‌های بیشتری به کاربر داده است.

شایان ذکر است همانند تمام سرویس‌های گوگل، این سرویس نیز در مرحله بتا قرار دارد.

Badform
10-10-2005, 03:08
ایول...ولی من یه راهنمایی می خواستم بهترین نرمافزتر rss کدومه؟می خوام فارسی رو هم ساپورت کنه.