PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فیل-تر-ینگ در حال تخریب جدی زبان فارسی



FIFA
21-11-2007, 16:10
استفاده از الگوریتم جدید فیل-تر کردن وبلاگها و سایتها که نسبت به کلمات استفاده شده در متن وبلاگ ها حساس می باشد، باعث گرایش وبلاگ نویسان به انجام خطای دیکته ای عمدی در هنگام نگارش وبلاگ شده است و این امر زبان فارسی را در محیط وب به گونه متفاوت از آنچه در جامعه استفاده می شود تغییر داده است.

بسیاری از وبلاگ نویسان هنگام نگارش کلماتی که مرتبط با پورنوگرافی می تواند باشد، از علامت خط تیره و یا نقطه در بین حروف کلمات مذکور استفاده می کنند تا برنامه کامپیوتری فیلترینگ قادر به تشخیص کلمه موردنظر بعنوان یک کلمه ممنوعه نباشد. این موضوع باعث انحراف دیکته لغات فارسی در محیط وب شده و کم کم در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است بطوریکه جستجوی کلمه س.ک.س.ی در گوگل هم اکنون بیش از 40 هزار نتیجه بر می گرداند.

طبق اعلام یکی از مدیران شرکت های مرتبط با فیل-تر-ینگ وب سایت ها، هم اکنون فیل-تر-ینگ توسط یک برنامه کامپیوتری و با چک کردن لغات موجود در داخل متن نوشته وبلاگ ها انجام می شود و در صورت وجود کلمات خاص مدنظر برنامه، سایت یا وبلاگ موردنظر بدون تایید توسط نیروی انسانی ----- می شود. این امر موجب ----- شدن اشتباه بسیاری از سایتهای پزشکی و وبلاگ هایی شده است که مقالاتی در این زمینه داشته اند.

طبق اعلام شرکتهای دخیل در امر فیلترینگ کشور، تاکنون بیش از یکصد میلیون آدرس اینترنتی فیل-تر شده است! و این بانک آدرس های فیل-تر شده هر روز در حال بزرگ شدن است. بسیاری از سرویس های هاست رایگان، سرویس های وبلاگ و شبکه های اجتماعی بدون وجود مطلب مغایر با اصول کشورمان ----- شده اند و برای بازکردن این سرویس ها هیچکس پاسخگو نیست.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید