PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اثر انگشت جای کارت‌های اعتباری را می‌گیرد!



Sphinx
06-10-2005, 14:43
شرکت Pay By Touch، امروز از کسب 130 میلیون دلار سرمایه‌ی جدید برای آغاز فناوری نوین‌اش خبر داده‌است. روشی که این شرکت برای پرداخت در فروشگاه‌ها ابداع کرده‌است، شامل دستگاهی است که اثر انگشت مشتریان را می‌خواند.
البته Pay By Touch پیش از این نیز سیستم پرداخت خود را که به biometric معروف است، در چندین هزار فروشگاه، بیشتر در شرق آمریکا، عرضه کرده‌است.
نحوه‌ی کار سیستم‌های جدید این شرکت به این‌گونه است که ابتدا مشتریان با ارایه‌ی یک کارت اعتباری یا حساب جاری و نشان‌دادن کارت شناسایی خود مانند گواهی‌نامه‌ی رانندگی، ثبت نام می‌کنند. فناوری Pay By Touch، خطوط و برآمدگی‌های انگشت مشتریان را ضبط ‌کرده و آن‌ها را به الگوریتم عددی تبدیل می‌کند که در یک بانک اطلاعاتی امن ذخیره می‌شوند.
به‌این ترتیب خریداران دیگر مجبور نخواهند بود که کیف پولشان را با خود به فروشگاه‌ها حمل کنند و می‌توانند از اثر انگشت برای پرداخت بهای کالا‌ها، توسط شبکه‌های Pay By Touch ، که اکنون در بیش از 10 ایالت موجود است، استفاده کنند.
بنا‌بر گفته‌ی John Morris رییس Pay By Touch، این سیستم جدید هم اکنون در 85 فروشگاه به‌کار گرفته می‌شود. این شرکت همچنین چندین قرارداد با دیگر سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای معتبر منعقد کرده‌است.
گفتنی است که استقرار این سخت‌افزار، در هر بار نصب، حدود چند صد دلار هزینه بر می‌دارد، که سرمایه‌ی مورد نیاز آن باید در ابتدا تامین شود. شرکت Pat By Touch اعلام کرده‌است که در هزینه‌ی نصب این دستگاه‌ها شریک می‌شود امادر عوض برای هر معامله حدود 12 تا 14 سنت دریافت می‌کند.
Morris ادعا کرده‌است که این روش، بسیار ارزان‌تر از شیوه‌های دیگر پرداخت در فروشگاه‌هاست. برای مثال معاملات با کارت‌های اعتباری، برای متوسط 25 دلار خرید، در حدود 60 سنت برای فروشگاه‌ها هزینه ایجاد می‌کنند. حتی هزینه‌ی پرداخت‌های نقدی نیز پس از مسایل حمل‌و‌نقل و جمع‌ آوری، حدود 19 سنت خواهد بود.
جالب این‌که سیستم Pay By touch، به مدیریت اطلاعات مشتریان نیز کمک می‌کند. آن‌ها با ضربه‌ی انگشت خود به دستگاه خاصی، مثلا در یک رستوران، قادر خواهند بود غذایی را که قبلا خریداری کرده‌اند، مشاهده کنند و به این ترتیب گارسون‌ها نیز می‌توانند بر اساس علاقه‌ی مشتریان‌، به آن‌ها پیشنهاد دهند. رییس این شرکت گفته‌است که قصد دارد سیستمی را نیز برای مراقبت‌های بهداشتی معرفی کند که بیماران بتوانند در پرداخت‌های خود از آن استفاده کنند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


منبع:همکاران سیستم

Lovelyman
06-10-2005, 14:50
ممنون ازت تيريدي جان
اينطور اگه بشه عاليه چون ديگه حتي كارت رو ميشه دزديد ولي اثر انáت رو نه

Sphinx
06-10-2005, 17:00
ممنون ازت تيريدي جان
اينطور اگه بشه عاليه چون ديگه حتي كارت رو ميشه دزديد ولي اثر انá
ت رو نه

نه بابا از این به بعد باید انگشت رو بپایی یه دفعه نبرنش ! برش دارن برن

Lovelyman
06-10-2005, 17:12
يادم باشه واسش دزد گير بخرم

مهدی 2007
06-10-2005, 20:24
راستی اگه اینجوری شه دیگه دخترها چه جوری به کارت اعتباری شون بنازند