PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : جزئيات توافقنامه جديد سان و گوگل



Sphinx
06-10-2005, 14:06
طي اطلاعيه مهمي که روز سه‌شنبه به صورت مشترک از سوي گوگل و سان مايکروسيستمز منتشر شد، دو شرکت اعلام کردند که براي تبليغ و بازاريابي محصولات يکديگر تلاش خواهند کرد.
دو شرکت بزرگ سان مايکروسيستمزو گوگل اعلام کردند با تشکيل ائتلاف جديدي، محصولات و خدمات يکديگر را در سراسر دنيا معرفي و بازاريابي خواهند کرد.
بر اساس اين قرارداد، نوارابزار گوگل به عنوان يک گزينه انتخابي همراه نرم‌افزار Java Desktop هنگام دانلود از روي سايت سان به کاربران پيشنهاد خواهد شد. نرم‌افزار Java Desktop موتور کامپايل کردن کد جاوا است.
فناوري جاوا مهمترين محصول نرم‌افزاري شرکت سان مايکروسايستمز و رقيب پرقدرت فناوري دات نت مايکروسافت به شمار مي‌رود.
در مقابل گوگل تعهد کرد که براي بازاريابي و توزيع نرم‌افزار OpenOffice يک مجموعه نرم‌افزاري مشابه Microsoft Office که به صورت رايگان ارائه مي‌شود، تلاش کند. همچنين قرار است کادر جستجوي گوگل در صفحه اصلي سايت OpenOffice.org قرارداده شود.
نرم‌افزار OpenOffice‌ يکي از رقباي مهم نرم‌افزار آفيس مايکروسافت محسوب مي‌شود.
اغلب تحليلگران معتقدند هدف اصلي اين معامله، تضعيف شرکت مايکروسافت در بازار نرم‌افزار، علي‌الخصوص در زمينه موتورهاي جستجو و مجموعه نرم‌افزاري آفيس، دومين محصول پرفروش شرکت مايکروسافت است. اين ائتلاف همچنين در پي آن است که موقعيت فناوري جاوا را نسبت به فناوري دات نت مايکروسافت تقويت کند.
سايت MSN‌ مايکروسافت پس از سايت ياهو يک رقيب عمده براي موتور جستجوي گوگل به شمار مي‌رود.
بر اساس توافق اعلام شده قرار است گوگل بيشتر خريدهاي خود در زمينه سخت‌افزار سرور را از شرکت سان سفارش دهد. گوگل به دليل حجم عظيم اطلاعاتي که از سايت‌هاي وب در اينترنت ذخيره مي‌کند، همواره نيازمند افزايش تعداد سرورهايي است که به کار بايگاني کردن صفحات وب شبکه اينترنت مي‌پردازند.
دو شرکت همچنين براي انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مشترک توافق کردند.
هنوز جزئيات مالي اين توافق مشخص نيست، اما اسکات مک‌نيلي، مديرعامل سان به خبرنگاران گفت: اگر ما درست عمل کنيم، اين همکاري، پول زيادي را در هر دو طرف به جريان خواهد انداخت
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سمت راست، اريک اشميت، مديرعامل گوگل
، سمت چپ، اسکات مک‌نيلي، مديرعامل سان
مايکروسيستمز در نشست مطبوعاتي مشترک
خود در دره سيليکون (کاليفرنيا) اعلام کردند از
محصولات يکديگر پشتيباني خواهند کرد.