PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بودجه سايت‌هاي اينترنتي ضداسلامي يك ميليارد دلار است



Mohammad
04-10-2005, 22:28
يك بررسي انجام شده از سوي دانشگاه الازهر نشان مي‌دهد بيش از ده هزار سايت اينترنتي سرگرم فعاليت تخريبي عليه دين مبين اسلام و مسلمانان مي‌باشند.

جام جم، اين بررسي كه به وسيله دكتر «سيد مرعي» استاد دانشكده تربيت دانشگاه الازهر انجام گرديد و در روزنامه روزاليوسف منتشر شده است، ميزان هزينه اختصاص يافته براي اين سايت‌ها را بالغ بر يك ميليارد دلار در سال، ارزيابي كرده است.
در اين بررسي همچنين خاطرنشان شده است سايت‌هاي اينترنتي اسلامي كه تعداد آنها بيش از 200 سايت نيست، سالانه يك ميليون دلار بودجه به آنان اختصاص داده شده است.
در اين بررسي، تاريخچه تاسيس سايت‌هاي ضداسلامي از سال 1980 ميلادي مورد كنكاش قرار گرفته و به اين نتيجه دست يافته است كه برخي از سازمان‌هاي صهيونيستي، جزو نخستين نهادهايي بودند كه به اهميت بهره‌گيري از اينترنت براي بسط و نشر افكار ضداسلامي‌شان پي بردند.
مطابق آنچه كه در اين بررسي آمد، رويكرد اصلي برخي از سايت‌هاي اينترنتي مزبور، روا داشتن جسارت و اهانت به ساحت پيامبر گرامي اسلام (ص)، خدشه‌دار ساختن قرآن و اهانت به پيامبر اكرم (ص) بوده و گردانندگان برخي از سايت‌هاي ديگر اقدام به نگارش سوره‌ها و آياتي شبيه آيات قرآني مي‌نمايند كه آكنده از هرزه درايي و عقده‌گشايي نسبت به اسلام و مسلمانان است.
در اين بررسي همچنين خاطرنشان شده است برخي از سايت‌هاي اينترنتي، كلمات و عبارات قرآني مشهور را با خطوط عربي و در شكل خوك، سگ و ديگر حيوانات، در صفحه اصلي خود درج مي‌نمايند.
از طرفي برخي از اين سايت‌ها، كه در اين بررسي به عنوان «سايت‌هاي نژادپرستانه» توصيف شدند، مدام مسلمانان را به ارتكاب اعمال تروريستي، خونريزي و نژادپرستي متهم نموده و در اين ميان، سايت‌هاي اينترنتي ضداخلاقي و مستهجن، اقدام به درج آيات قرآني در حواشي صفحه اصلي خود مي‌نمايند.
از طرفي در بعضي از سايت‌هاي اينترنتي ويژه مد، كلمات و آيات قرآني در حواشي لباس‌هاي ارائه شده در شوهاي معروف لباس، نقش بستند.
در پايان اين بررسي گفته شده است اين سايت‌ها، جزو راهكارهاي نوآورانه دشمنان اسلام براي ادامه جنگ عليه آن و ارائه تصويري وارونه از ديانت اسلامي در ميان غيرمسلمانان محسوب مي‌شود تا امكان دسترسي غيرمسلمانان به معارف اسلامي را به كلي از بين ببرند.
«سيد مرعي»، محقق و پژوهشگر مصري كه اين بررسي را انجام داده است، مي‌گويد عليرغم استفاده بي‌حد و حصر دشمنان از اين راهكار، لزوم بهره‌گيري از اينترنت براي تبليغ ديانت اسلامي، ضرورت مضاعفي پيدا كرده است.