PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کنترل اینترنت به Itu واگذار می شود!



Sphinx
04-10-2005, 09:40
اتحادیه بین‏المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل متحد که اختصارا Itu نامیده می‏شود آماده است که کنترل اینترنت را بر عهده گرفته و این وظیفه خطیر را از ایالات متحده تحویل بگیرد.
در حال حاضر آمریکا با اتحادیه اروپا و بسیاری از دیگر کشورهای جهان بر سر آینده اینترنت در کشمکش است. هم‏اکنون ایالات متحده با همکاری موسسه آیکان کنترل اینترنت را در دست دارند، اما این روشن نیست که در دیگر نقاط جهان از آن استقبال کنند.
یوشیمو اوتسومی رئیس Itu می‏گوید، اگر از ما خواسته شود ما می‏توانیم این کار را انجام دهیم. زیرا در زمینه ارتباطات، زیرساخت‏های آن و همکاری با نهادهای مختلف خصوصی و دولتی از تجربه کافی برخورداریم.
در عین حال آمریکا تصریح کرده که با هر گونه تلاشی برای کنترل بین‏المللی اینترنت مخالفت کرده و این کار را تنها در صلاحیت خود می‏داند. نمایندگان کشورهایی مانند ایران و چین که هم‏اکنون در سازمان ملل حاضرند می‏گویند که آمریکا می‏تواند با سوءاستفاده از تسلط انحصاری خود بر اینترنت هر زمان که خواست آنها را تحت فشار قرار دهد.
قرار است این مسئله از تاریخ 16 تا 18 نوامبر در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در کشور تونس به بحث گذارده شود. هدف اصلی این اجلاس تصویب برنامه برای گسترش استفاده از اینترنت و دیگر اشکال ارتباطات مدرن به منظور کمک به پیشبرد اهداف توسعه سازمان ملل تا سال 2015 است.