PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حفره‌های امنیتی در رایانه‌های وزارت کشور آمریکا



Sphinx
03-10-2005, 17:03
بررسی سیستم‌های رایانه‌ای موجود در ادارات مختلف وزارت کشور آمریکا نشان می‌دهد که حفره‌های امنیتی متعددی امنیت این سیستم‌ها را تهدید می‌کند و حفره‌های یاد شده باید هر چه سریع‌تر برطرف شده و تعمیر شوند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاری سلام، بازرسان و کارشناسانی که رایانه‌های وزارت کشور آمریکا را تست و آزمایش کرده‌اند می‌گویند که بسیاری از این محصولات که در ادارات مختلف محلی وابسته به این وزارتخانه مورد استفاده هستند از نظر امنیتی به طور جدی ضعف دارند.
جالب آن که نتایج این تحقیقات در نامه‌ای در تاریخ 6 سپتامبر به اطلاع مقامات دولتی آمریکا رسیده، اما افشای این مسئله 3 هفته‌ای عقب افتاده تا مشکلات مذکور تا حد ممکن برطرف شوند.
بر طبق این گزارش که اولین بار توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس انتشار یافته است، کارآگاهان و بازرسان بارها توانستند خود را به جای کاربران دیگر جا بزنند و ساعت‌ها در شبکه‌های رایانه‌ای وزارت کشور چرخ زده و ضمن مشاهده اطلاعات حساس از آنها سوءاستفاده کنند.
جالب آن که تحقیقات در این مورد از نوامبر سال 2004 آغاز شده و این مشکلات از آن زمان تاکنون نه تنها بهبود نیافته، بلکه بیشتر نیز شده است.
مقامات وزارت کشور آمریکا می‌گویند درصدد هستند مشکلات یاد شده را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.