PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نمایش برنامه‌های تلویزیونی در تلفن‌های همراه



Sphinx
03-10-2005, 09:53
به‌زودی برنامه‌های تلویزیونی از طریق تلفن‌های همراه در آمریکا پخش خواهند شد. این برنامه‌ها عموما کوتاه و پرزرق‌و‌برق هستند و نسل جوان را هدف قرار داده‌اند]
شبکه‌ی تلویزیونی MTV، که به گفته‌ی یکی از مدیران‌اش از مجموعه‌ی کلیپ‌های کوتاه تشکیل شده، از چشم‌انداز این طرح بسیار استقبال کرده‌است.
پخش برنامه‌های تلویزیونی در تلفن‌های همراه، تا 2 سال دیگر برای طیف وسیعی از مشتریان ‌در بازار‌های آمریکا ارایه خواهد شد، اما این فناوری پیش از این در اروپا و آسیا حضور چشمگیری داشته است. بر طبق برآورد محققان بازار، تا سال 2008، بیش از 150 میلیون نفر در سراسر جهان برنامه‌های تلویزیونی را در تلفن‌های همراه خود مشاهده خواهند کرد. و به این ترتیب درآمدی حدود 4.7 میلیارد دلار در سال برای صنایع فناوری حاصل خواهد شد.
شایان گفتن‌است که همان‌طور که اینترنت پر‌سرعت موجب شده است تا محدوده‌ی وسیعی از فایل‌های صوتی و تصویری قابل دانلود کردن در کامپیوتر‌های خانگی باشند، پیشرفت‌های فناوری در گوشی‌ها و شبکه‌های موبایل نیز، استفاده از موسیقی، رادیو، و فیلم‌های ویدئویی را در تلفن‌های همراه ممکن ساخته‌است.
بنا‌بر گفته‌ی یکی از مدیرانMTV، مصرف‌کنندگان در سنین 18 تا 24 سال، احتمالا دو برابر دیگران علاقه‌مند به تماشای برنامه‌های تلویزیونی در تلفن‌های همراه خود، و پرداخت پول برای این‌گونه خدمات خواهند بود.
تحلیل‌گران صنعت گفته‌اند که با کاهش قیمت چنین تلفن‌هایی تا چند سال آینده به زیر 100 دلار، انتظار می‌رود که تعداد بسیار زیادی از جوانان نسبت به خرید آنها اقدام کنند.
البته لازم به ذکر است که اکنون امکان پخش برنامه‌های تلویزیونی در مدل‌های خاصی از تلفن‌های همراه، با پرداخت 6 تا 15 دلار در ماه علاوه بر هزینه‌ی اشتراک ماهانه، وجود دارد. برای مثال مشتریان Verizon، که گوشی‌های مدلVCast این شرکت را خریداری کرده‌اند، می‌توانند تیزر‌های تبلیغاتی، کلیپ‌های ویدئویی و همچنین برنامه‌های خبری کوتاه را از کانال‌هایی نظیرCNN، مشاهده کنند. همچنین خدماتی نظیرMobiTV، که توسط Berkeleyارایه شده است، مشتریان Sprint و Cingular را قادر می‌کند تا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان را به طور زنده تماشا کنند.
با همگانی شدن این‌گونه خدمات، قیمت‌گذاری برای آنها توسط مشتریان انجام خواهد‌شد. البته شرکت‌های ارایه‌دهنده، می‌توانند که تا آنجا که می‌خواهند قیمت‌ها را بالا ببرند اما آنها می‌دانند که قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که همه قادر به پرداخت آن باشند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همکاران سیستم