PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اطلاعات نادرست و غیر دقیق همراه اول



vahooli
05-11-2007, 12:55
منبع: هفته نامه عصر ارتباط


شرکت ارتباطات سیار به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه ایران باپخش یک تیزرتلویزیونی به منظور جذب مشترکان بیشتر اطلاعات نادرست و غیر دقیق در اختیار مخاطبان قرار می دهد .
به گزارش عصر ارتباط ، در حالیکه ورود اپراتور دوم تلفن همراه ایران به بازار خدمات سیار کشور طی یک سال گذشته باعث شد تا تحول چشمگیر در نحوه اطلاع رسانی و افزایش حجم تبلیغات رسانه ای و محیطی اپراتور ها درایران باشیم اما اپراتور اول تلفن همراه ایران با نام همراه اول در یک اقدام تبلیغاتی با پخش تیزر تلویزیونی 37 ثانیه ای که مبتنی بر گفتگوی رو در روی یک مرد جوان و یک پیر مرد است اطلاعات نا صحیح و غیر دقیق به مخاطبان خود ارائه می دهد . بر اساس متن گفتگوی منتشر شده اپراتور اول در تیزر 37 ثانیه ای تلویزیونی اش « همراه اول هماه تلفن همراهی است که از اول بوده و کدآن با 091 شروع میشود . » بر همین اساس پیر مرد در پاسخ به سئوال مرد جوان که می پرسد : « تعرفه اش ( همراه اول ) به چه صورتی است ؟ » می گوید : « حدودا" دقیقه ای 44 تومان در روز های عادی محاسبه می شو د که ازساعت 9 شب تا 10 صبح در روزهای جمعه و ایام تعطیل دقیقه ای حدودا" 35 تومان محاسبه می شود . » این در حالی است که طبق مستندات موجود که اخیرا" تحت عنوان نامه همراه به پیوست فیش های پرداخت تلفن همراه برای هر مشترک اپراتور اول ارسال می شود نرخ یک دقیقه مکالمه شهری از سیم کارت دائمی همراه اول به سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و تلفن ثابت در ساعات پیک ( 8 صبح تا 21 ) 447 ريال و در ساعات غیر پیک ( 21 تا 8 صبح ) ، جمعه و روزهای تعطیل 358 ريال اعلام شده است . همچنین نرخ یک دقیقه مکالمه بین شهری از سیم کارت های دائمی همراه اول به سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و تلفن ثابت از هر نقطه با سایر نقاط کشو ر در ساعات پیک ( 8 صبح تا 21 ) 760 ريال و در ساعات غیر پیک (21 تا 8 صبح ) ، جمعه و روز های تعطیل 536 ريال اعلام شده است . مقایسه مستندات مکتوب که در نامه همراه اول و پایگاه های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار موجود است ، نشان می دهد که اپراتور اول تلفن همراه ایران در یک اقدام غیر حرفه ای نرخ مکالمات در ساعات پیک را با کاهش 7 ريالی به صورتی غیر واقعی 44تومان و در ساعات غیر پیک و روزهای تعطیل با کاهش 8 ريالی 35 تومان اعلام می کند . درصورتی که منطق ریاضی برای گرد کردن اعداد حکم می کند که نرخ 447 ريال حدودا" 450 ريال و نرخ 358 ريال حدودا" 360 ريال اعلام شود .
در کنار اطلاعات نا صحیحی که اپراتور اول درتیزر 37 ثانیه اش به مخاطبان خود ارائه می دهدبا کتمان بخش مهمی از اطلاعات و عدم ارائه آن در تیزر های تبلیغاتی اش باعث قضاوت نا صحیح مشترکان تلفن همراه اپراتور اول شده است . چنانکه نه تنها در همان تیزر 37 ثانیه ای و نه در دیگر فعالیت های تبلیغاتی اش تا کنون به این موضوع اشاره نکرده است که نرخ مکالمه در همراه اول بر اساس مکالمه بین شهری و شهری با احتساب هزینه جابجایی مشترک صورت می پذیرد . طبق مستندات موجود نرخ یک دقیقه مکالمه بین شهری از سیم کارت دائمی همراه اول به سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و تلفن ثابت از هر نقطه با سایر نقاط کشور در ساعات پیک(8 صبح تا 21 ) 760 ريال و در ساعات غیر پیک ( 21تا 8 صبح ) ، جمعه و روزهای تعطیل 536 ريال محاسبه می شود . این در حالی است که در تیزر تلویزیونی 37 ثانیه ای همراه اول این تصور نادرست برای مشترکان همراه اول ایجاد می شود که تعرفه مکالمات در اپراتور اول به صورت فلت ( یکسان ) محاسبه می شود. در صورتی که این چنین نیست . آخرین ضربه کاری در تیزر تلویزیونی 37 ثانیه ای همراه اول زمانی بر افکار مخاطبان وارد می شود که مرد جوان از پیر مرد می پرسد:

« ببخشید همراه اول اعتباری هم دارد ؟» پیرمرد در پاسخ به این سئوال با حالتی اشاره گونه و خیر خواهانه به مرد جوان که تا کنون از دریافت این همه اطلاعات مشعوف و حیرت زده شده است می گوید: « بله ! خدمات سیم کارت اعتباری اول مانند سیم کارت دائمی است . » این در حالی است که سیم کارت اعتباری همراه اول با سیم کارت های دائمی همراه اول به لحاظ تعرفه خدمات کاملا" متفاوت هستند . از نظر خدمات در حال حاضر سرویس دیتا و نما بر روی سیم کارت های اعتباری همراه او ل ارائه نمی شود . اما تفاوت مهم دیگری که به سیم کارت های اعتباری با سیم کارت های دائمی دارند نحوه پرداخت و میزان تعرفه ها است . به همین دلیل ماهیت کار کردی این دو سیم کارت از این منظر متفاوت است .
طبق مستندات موجود که در تیزر تلویزیونی 37 ثانیه ای همراه اول بدان اشاره نشده است نرخ یک دقیقه مکالمه شهری از سیم کارت های اعتباری به سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول و تلفن ثابت در بخش استانی و ساعات پیک ( 8 صبح تا 21 ) 670 ريال و در ساعات غیر پیک ( 21 تا 8 صبح ) جمعه و تعطیلات رسمی 536 ريال اعلام شده است .
همچنین نرخ یک دقیقه مکالمه شهری از سیم کارت اعتباری به سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول و تلفن ثابت در حالت بین استانی در ساعات پیک ( 8 صبح تا 21 ) 1139 ريال و در ساعات غیر پیک ( 21 تا 8 صبح ) جمعه و روزها ی تعطیل 804 ريال محاسبه می شود . در واقع در تیزر 37 ثانیه ای همراه اول با توجه به اینکه اعلام میشود « خدمات سیم کارت اعتباری مانند سیم کارت های دائمی است . » بدون اشاره به موضوع تعرفه ها که کاملا" متفاوت با سیم کارت های دائمی است تصور نادرستی را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند .
فارغ از اینکه در تیزر پخش شده از سوی صدا و سیما ی ایران چه میزان کم گویی ، نادرست گویی و مبالغه صورت گرفته است به نکات دیگری از جمله این که مبالغ تعرفه با واحد تومان اعلام می شود نیز قابل توجه است چراکه تا کنون در تبلیغات اعلام شده از سوی اپراتور های دیگر همواره از واحد رسمی پول جمهوری اسلامی ایران یعنی ريال برای نرخ تعرفه ها استفاده شده است .

***************
اینا واقعا بعد از 14 سال دروغ گویی و چاپیدن ملت هنوز هم سیر نشدن !!!

M Like Mother
05-11-2007, 13:45
1- تایید میشه ...

2- اینا اینقدر تعرفه ها رو گیج و سردرگم کردن که خودشو هم نمی تونن توضیح کاملی بدن ... و اگر توضیح کاملی بدن بدتر مردم رو گیج تر می کنن

3- من قبض پدرم که برای همراه اوله رو دیدم که یه بروشور توش گذاشتن و تعرفه ها رو نوشتن ... اینقدر گیج کردن و لقمه رو دور دهان چرخوندن که طرف هیچی نفهمه و بگه ولش کن همون 45 تمانه !!!

4- تازه بین استانی هم که به 67 تومان رسونده تقلیدی بود از ایرانسل ... حالا بگیم رقابت دل بعضی ها نشکنه ..

5- اپراتور ملی که تو کل کشوره و به قول خودشون تو خیلی از جاده ها و دهات کوره ها می گیره باید اعداد و ارقام ساده داشته باشه تا همه ازش سر در بیارن ... اون روستایی بیچاره که نمی تونه هر دقیقه محاسبه کنه که چه وقت از همراهش به بیرون از شهر زنگ می زنه ... چه وقت و چقدر از بیرون شهر با همراهش به جایی دیگه زنگ می زنه .. چه وقت و چقدر از همراهش به ثابت یا ایرانسل و تالیا زنگ می زنه ... چقدرش تو روزه و چقدرش شبه ... عملا ذهنیت درستی از اینکه چه مقدار هزینه داره براش میفته معلوم نیست ... فقط چیزی که تو بوق کردن و داد می زنن اینکه همراه اول دقیقه ای 45 تومان ...

بد نیست تو همین تایپک یکی ارقام همراه اول رو بگه و با ایرانسل مقایسه بکنه تا اینقدر تو گوش مردم به اشتباه نره که همراه اول خیلی ارزون تره ... بحث دعوا و مشاجره هم نیست ... هر دو رو بیان می کنیم ... هر کی خودش قضاوت می کنه ... شاید هم وقتی شد خودم اینکار رو کردم ولی چند روزی طول می کشه ... چون خیلی کار دارم ...

ما گفتیم تو خواه پند بگیر خواه ....

راستی چون دستی بر آتش تدوین و میکس و مونتاژ دارم اینو هم بگم شاید برای اونهایی که وارد نیستن تصور بشه عجب تبلیغ زیبا و گرون قیمتی ... البته زیبایش خوبه و من منکر نیستم ... اما خیلی آسونه ... اگه کسی خواست می تونم بهش بگم چکار کردن ... البته باید یه کم از تدوین سر در بیارین ... خلاصش اینکه همش با پرده آبی ( یا همون کروماکی ) کار شده ... یعنی این ساده ترین راه و کم خرج ترینشه ...

Doctor.Freeman
05-11-2007, 17:00
حرفهاي هر دو پست قبل تاييد ميشه 100%
البته من در حدي نيستم كه بخوام تاييديه بزنم .

2 سال پيش من سيم كارت 091 ثبت نام كردم . اولويت اول درومدم . قرار بود ارديبهشت بهمون بدن - پيچوندنموون تا تير ( 2 ماه بعد)
____
بعد از 1 سالو نيم رفتم يه اعتباري دولتي گرفتم ( هنوز سيم كارتي قبليمو داشتم )
انقدر هزينه هاش بالا بوود و آنتن دهي افتضاح كه ...
____
يك ماهي ميشه ايرانسل گرفتم تا به حال يه بار كارت شارژ ايرانسل 5 هزار توماني خريدم و ديگه هيچي
صبح تا شب Sms ميفرستم . مكالمات ضروري رو هم ميزنم العان هزارو 400 تومان هم شارژ دارم . هفتهاي دو روزشو ميرم تو اينترنت - حالا هم كه ويترينه ايرانسل راه افتادي ديگه ...
(هنوزم اون دو تا سيم كارت قبليمو دارم‌)
و كاملا از ايرانسل راضيم ... 100%

nima_949
05-11-2007, 20:04
کی تا حالا درست بوده ....؟؟؟؟

Maziar_69
05-11-2007, 22:13
کاملا درسته.
الان درست 1 ساعته دارم یه شماره ی 919 رو میگیرم که هر دفه یه چیز میگه !!!!
نمیدونم تو شبکه ی اینا چیه !

andyan
08-11-2007, 00:56
مگه این تبلیغ را برا ما ایرانی ها گذاشته؟ اگه برا ما گذاشته که کا ایرانی ها و حتی یک بچه یک ساله هم میدونه که اپراتورهای تلفن همراه ایران چه *** هستند.
این تبلیغ را گذاشته که اگر جهانگردی وارد ایران شد و موبایل دلش خواست این تبلیغ را ببینه و سراغ اپراتورهای دیگه نره.

Ali_Moradi
08-11-2007, 01:26
من وقتی شنیدم که این مخابرات لعنتی بابت افتادن شماره این همه سال رو هر قبض 1000 تومن میکشیده ... اعصابم خورد شد! این کار واقعاً دزدی نیست؟
لابد افتادن شماره رو جزء خدمات ویژه حساب کردن!

لعنت بر مخابرات

CD-RW
08-11-2007, 11:01
برای من که به شخصه این طور تبلیغات یه جور توهین به حساب میاد ( نه اینکه بگم از ایرانسل استفاده میکنم ) .
شما فرض کن یه وسیله ای میخری و ازش کار میکشی و برات یه جورایی کار راه اندازه , بعد بیاد تو تلویزیون بگه که این وسیله این کارها و این امکانات رو هم ارائه میده ( کو پس ؟ ) بعد میایی به خودت میگی : یا من خر بودم نفهمیدم این وسیله اینطوری استفاده میشه , یا اینکه اونها ما رو خر فرض کردند و هر دروغی دلشون میخواد میگن .
درست مثل تبلیغات ایران خودرو ( ایساکو ) تامین قطعات , تضمین خدمات . همین دیروز بود که یه مقاله داشتم میخوندم از ماشینهای صفر کیلومتری که از کارخونه با یه رنگ دیگه تحویل مشتری میدن , این وسط هر کس باید به عقل خودش رجوع کنه .

sarinabahrami
17-09-2015, 11:00
سلام بکس
من میخوام ی سیم کارت 912 بخرم که ترجیحا رند باشه
ی سوال دارم ازتون اینترنت همراه همراه اول خوبه؟
بعدم ی نظر ازتون میخوام از خطای این فروشنده خیلی خوشم اومده اسمش ارمیا موبایله ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])شما کدومشو بهم پیشنهاد میکنین؟
خطاش خیلی خوبه :n12: