PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شركت "اسكايپ" نگارش جديد نرم‌افزار تلفن اينترتي محبوب خود را عرضه كرد



Sphinx
02-10-2005, 11:20
شركت "اسكايپ" نگارش ‪ ۱/۴‬از نرم‌افزار تلفن اينترنتي(‪ (VoIP‬خود را با قابليتهاي جديد نظير امكان انتقال تماس و همچنين خريداري نواهاي زنگ تلفن متنوع، منتشر كرد.
به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، از ديگر قابليتهاي موجود در نگارش جديد اين نرم‌افزار محبوب اينترنتي مي‌توان به بهبود قابليتهاي مسنجر، امكان چت كردن گروهي، كنفرانس تلفني، نقل و انتقال فايل از طريق اينترنت، پست الكترونيكي صوتي و همچنين امكان برقراري تماس از طريق اتصالات اينترنتي "واي فاي" اشاره كرد.
هم‌اكنون ميليونها نفر در جهان از خدمات تلفن اينترنتي
"اسكايپ"(‪ (Skype‬براي تماس با يكديگر استفاده مي‌كنند و بزرگترين شركتهاي اينترنتي از جمله "مايكروسافت"، "گوگل"، "ياهو" و "اي او ال" نيز در تلاشند تا در اين زمينه فعاليت جدي خود را آغاز كنند به طوري كه گوگل چندي پيش خدمات مشابهي با نام "گوگل تاك" راه‌اندازي كرد و مايكروسافت نيز در حال خريداري فن‌آوري‌هاي لازم براي راه‌اندازي خدمات برقراري ارتباط صوتي ميان كاربران است.
در حال حاضر كاربراني كه از خدمات "اسكايپ" استفاده مي‌كنند مي‌توانند به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت كرده و يا با قيمتهاي ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند.
در فن‌آوري "وي او آي پي"(‪ (VoIP‬يا تلفن اينترنتي مورد استفاده شركت "اسكايپ" و چند شركت رقيب ديگر، صداي كاربران به بسته‌هايي از اطلاعات تبديل شده و درهمان كابلهايي كه براي اتصالات شبكه جهاني اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، رد و بدل مي‌شود.
بررسي‌ها نشان مي‌دهند محبوبيت خدمات تلفن اينترنتي با سرعت چشمگيري در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه بيش از دو ميليون نفر از خدمات "اسكايپ" براي تماس با يكديگر استفاده مي‌كنند.
شركت "اسكايپ" خدمات تلفن اينترنتي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازي كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۵۱‬ميليون نفر نرم‌افزار مورد نياز براي استفاده از اين خدمات را از وب سايت "اسكايپ" دانلود كرده‌اند.
"اسكايپ" ماه گذشته به مبلغ سرسام‌آور ‪ ۲/۶‬ميليارد دلار توسط بزرگترين شركت ارائه‌دهنده حراج و خريد و فروش اينترنتي يعني "يي‌بي"(‪ (eBay‬خريداري شد و كارشناسان عقيده دارند اين امر مي‌تواند توان "اسكايپ" را حتي بيش از پيش افزايش دهد.
استقبال گسترده كاربران از تلفن اينترنتي يا ‪ VoIP‬با عكس‌العملهاي متفات دولتهاي مختلف مواجه شده‌است. به طور مثال كشور چين هم‌اكنون استفاده از اين فن‌آوري اينترنتي را ممنوع و دسترسي كاربران به خدمات "اسكايپ" و شركتهاي مشابه را قطع كرده‌است و آژانسهاي امنيتي كشور آمريكا نيز در حال بررسي روشهاي شنود تماسهاي برقرار شده از طريق اين قبيل خدمات به منظور مبارزه با فعاليتهاي تروريستي هستند.