PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لباس ورزشي كه پيام مربي را به بدن ورزشكاران مي‌رساند



Sphinx
01-10-2005, 23:02
يك شركت توليدكننده لباسهاي ورزشي نمونه‌هاي تازه‌اي از لباسها را مورد آزمايش قرار داده كه مي‌تواند با تحريك عضلات خاص در بدن ورزشكاران از راه دور و به وسيله سيستم ارتباطي كه در اختيار مربي قرار دارد، توصيه هاي مربوط به نحوه بهبود مانورها را به صورت تحريكات و نوسانات حسي به ورزشكاران انتقال دهد.
نمونه نهايي اين لباسها كه به سنجنده‌هاي خاص مجهز هستند قادر خواهند بود به عنوان مثال سرعت پارو زدن ورزشكاراني را كه در تمرينات پارو زني شركت دارند و نحوه هماهنگي ميان حركات پا و دست و بدن اين ورزشكاران را اندازه‌گيري كنند.
اگر پارو زنها از حالت بهينه مربوط به اين بخشها عدول كنند، بالشتكهاي كوچكي كه در نقاط مختلف بدنشان قرار داده شده با نوسان كردنهاي مناسب ورزشكار را هدايت مي‌كنند تا بهترين موقعيت را از حيث هماهنگي ميان بخشهاي مختلف بدن خود احراز كند.
به گفته "هندريك جن-ون" از سازمان تحقيقات كاربردي علمي در هلند كه سرپرستي گروه پژوهشگران را در تكميل اين نوع لباسها بر عهده دارد، بازخوردي كه از طرف خود اين لباسها به ورزشكار داده مي‌شود، به مراتب بهتر از فرياد كشيدنهاي مربي مي‌تواند در تصحيح شيوه اشتباه او موثر واقع شود.
اين محققان همچنين لباسي براي ورزشكاراني كه اسكيت روي يخ بازي مي كنند توليد كرده‌اند كه مورد استفاده اعضاي تيم اسكيت روي يخ هلند است و حركات نادرست آنان را تصحيح مي‌كند.
به گفته اين پژوهشگران لباس مشابهي را مي‌توان براي فوتباليستها طراحي كرد و هم اكنون مربي يكي از تيمهاي فوتبال هلند براي آزمايش اين لباسها در مورد تيم خود ابراز علاقه كرده است.

mehdi3267
02-10-2005, 00:44
جالب بود ممنون ورزشکاران خارجی برن حالشو ببرند

Hossein_Bahal
02-10-2005, 09:34
ولی روش سنتی که توش مربی داد و فریاد میزنه باحال تر هستش .