PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مديرعامل ايرانسل خبر داد:



hessam_sz
31-10-2007, 22:52
دولت تاكنون از محل پرداختي‌هاي ايرانسل 650 ميليارد تومان درآمد كسب كرده است.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا قلمبر دزفولي - مدير عامل شركت ايرانسل - با بيان اين كه شبكه‌ي اين اپراتور‌ از تاريخ ششم شهريورماه سال گذشته به صورت آزمايشي راه‌اندازي شد، درباره‌ي وضعيت پوشش شهرها اظهار كرد: از حيث پوشش شهرها ايرانسل در سال اول بايد 50 درصد پوشش جمعيتي، در سال دوم 52 درصد و در سال 15 به 85 درصد پوشش جمعيتي برسد؛ ما براي تسريع در كار كشور را به شش منطقه جغرافيايي تقسيم كرديم كه مراكز سوئيچ اصلي ما در تهران، مشهد، بابل، اصفهان، شيراز، همدان و تبريز است چون مراكز Sc ارتباطات سيار در آن ها قرار دارد.

وي با بيان اين كه ايرانسل به تمام تعهدات خود عمل كرده است گفت: تلاش داريم تا پايان سال 86 تعداد شهرها را به 300 شهر برسانيم، اين در حالي است كه بر اساس تعهدات ما بايد در پايان اسفند 85 و فروردين‌ماه 86، 70 شهر را تحت پوشش قرار دهيم كه هم‌اكنون به 230 شهر رسيده است.

مدير عامل شركت ايرانسل با بيان اين كه تعداد مشتركان فعال ما در حال حاضر چهار ميليون و 600 هزار نفر است تصريح كرد: ‌كليه‌ي مشتركان رجيستر شده‌ي ما پنج ميليون و 150 هزار نفر است كه اگر تاخيري صورت گرفته، دليل عمده‌ي آن تاخيراتي بود كه در سيم‌كارت‌هاي هديه به وجود آمد كه به فعاليت شركت پست مربوط بود.

وي سهم بازار ايرانسل را در بازار تقريبا 20 درصد مشتركان فعال كشور عنوان كرد و گفت: تعداد نيروي انساني كه به صورت مستقيم در شركت ايرانسل تاكنون به كار گرفته شده 1012 نفر است و تعداد نيروهايي كه به صورت غيرمستقيم مشغول به كار شدند 15 هزار نفر بود؛ درآمدها و دريافتي‌هاي دولت از محل قرارداد ايرانسل تاكنون 650 ميليارد تومان است.

دزفولي در بخشي از سخنان خود با اشاره به بحث سرويس Mms گفت: اين سرويس بنا به دستور سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قطع شده است، بنابراين ما سرويسي در اين زمينه ارائه نمي‌دهيم كه جوابگوي كيفيت آن باشيم و در رابطه با افزايش كيفيت پيامك نيز در حال برنامه‌ريزي هستيم و سرويس Gprs به دليل اين كه در پايان هفته به صورت رايگان ارائه مي‌شود و متقاضي آن زياد است به افزايش ظرفيت اين سرويس اقدام كرديم.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با زمان ارايه‌ي سرويس Mms گفت: ما پيشنهادات خود را در مردادماه به سازمان تنظيم مقررات ارسال و نقطه نظرات خود را در مورد نگراني‌هاي به حق در اين باره اعلام كرديم و پيشنهادات خوبي ارائه داديم؛ در اين بحث ابلاغ قطعي Mms در اواخر ارديبهشت‌ماه اعلام شد و ما در اوايل خردادماه اين سرويس را قطع كرديم و در ابلاغي كه به سازمان ارايه شد، آن‌ها سه ماه فرصت داشتند تا قوانين مرتبط آن را تدوين كنند اما حالا حدود شش ماه است كه آن‌ها هنوز در اين زمينه اقدامي نكردند.

وي همچنين درباره‌ي قراردادهاي اينتركانكشن با وزارت ارتباطات گفت: ‌اين قراردادها به رغم اين كه حدود يك سال است آماده شده، هنوز به امضاء ‌نرسيده است و طلبي كه از وزات ارتباطات داريم، مربوط به امضا نشدن اين قراردادها است.

او ادامه داد: عمده‌ي قطعي‌هايي كه در شبكه اتفاق مي‌افتد به دليل قطعي‌هاي مسير فيبر نوري يا عملياتي است كه در مسير ترنس‌ميشن صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به توزيع سيم‌كارت‌هاي هديه خاطر نشان كرد: سيم‌كارت‌هاي هديه از اوايل تابستان شروع شد كه يك ميليون و 200 هزار سيم‌كارت بود كه نزديك به 900 هزار سيم‌كارت تحويل شده و 730 هزار سيم‌كارت ‌فعال شده است و اين همزماني توزيع كارت‌هاي هديه و كارت سوخت در پست اين موضوع را با تاخيراتي مواجه كرد.

او درباره‌ي ميزان خسارتي كه در رابطه با قطعي‌هاي فيبر نوري زيرساخت اتفاق مي‌افتد گفت: اين ميزان در حال محاسبه است و آن را به رقمي ريالي تبديل خواهيم كرد؛ عدد نهايي را هنوز به دست نياورديم و از طرفي در قرارداد پيش‌بيني شده كه اگر بنا به درخواست سازمان سرويسي قطع شود بايد آن‌ها جبران خسارت كنند و ما نيز در اين زمينه درخواست داده و هنوز منتظريم.

دزفولي درباره‌ي درآمد شركت ايرانسل گفت: ‌ما شركت سهامي خاص هستيم بنابراين اين ميزان را فعلا اعلام نمي‌كنيم.

مدير عامل شركت ايرانسل كه در نشست خبري اين شركت كه با حضور معاونان اين شركت و شركاي خارجي و نمايندگان شركت Mtn برگزار شد سخن مي‌گفت با اشاره به بحث كاهش تعرفه‌ها گفت: نرخ تعرفه‌هاي ما جزو پايين‌ترين تعرفه‌ها است بنابراين خيلي موافق كاهش تعرفه‌هاي خود نيستيم.

به گزارش ايسنا در اين مراسم شركاي خارجي ايرانسل نيز حضور داشته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

يكي از اين شركا در مورد فروش سهام Mtn در رابطه با ايرانسل به يك شركت ظاهرا عربي اظهار كرد: ممكن است Mtn بخشي از سهام خود را با جايي مبادله كند اما اين موضوع به فروش سهام اين شركت در رابطه با موضوع ايرانسل هيچ ربطي ندارد.

همچنين علي‌اصغر عيني‌پور - معاون فني شركت ايرانسل - با اشاره به عملكرد و كيفيت سرويس توسط ايرانسل گفت: همانطور كه كيفيت ما ناشي از عملكرد ايرانسل در قسمت شبكه و از خدماتي است كه ما از مخابرات و از جمله شركت ارتباطات زيرساخت دريافت مي‌كنيم، بنابراين اين كيفيت ما به نحوي مرتبط با عملكرد شركت مخابرات و ارتباطات زيرساخت است.

وي همچنين درباره‌ي كيفيت سرويس Gprs گفت: اين سرويس براي اولين بار است كه ارائه مي‌شود و مردم آشنايي چنداني با آن ندارند به همين دليل ايرانسل به دنبال آن بود كه به صورت تشويقي و رايگان اين سرويس را ارائه كند، پس روزهاي آخر هفته را براي استفاده مشتركان به صورت رايگان در نظر گرفت.

او ادامه داد: بعد از دو هفته و به دليل افزايش استفاده از اين سرويس كل پهناي باند اشباع شد كه ما به ناچار اين پهناي باند را به دو برابر افزايش داده‌ايم و حالا كيفيت Gprs در مقايسه با دو هفته گذشته بهتر شده و اين ميزان 40 مگابيت برثانيه است.
منبع خبر : ايسنا

ramin4116
31-10-2007, 23:00
مرسی از خبرت

milad5113
01-11-2007, 14:17
مرسی دادا..............

hessam_sz
01-11-2007, 17:13
خواهش ميكنم

saeidsmxo
02-11-2007, 02:37
Thank You Brother