PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Intel QX9775 Skulltrail با فرکانس گذرگاه 1600MHz !



ocz
22-10-2007, 23:31
اینتل در رقابت با پلتفرم AMD 4x4 اقدام به ارائه پلتفرم جدید و گرانقیمتی برای Gamerها کرده است که به تازگی جزئیات بیشتری از آن را بازگو کرده.

همانطور که در خبرهای قبلی از پلتفرم Skulltrail گفته بودیم. این پلتفرم که پلتفرم V8 نیز نامیده می‌شود برای رقابت با پلتفرم AMD Quad FX که برای اولین بار با نام AMD4x4 در سال 2006 ارائه شد، طراحی کرده است.

پلتفرم Skulltrail نیز همانند رقیب خود از دو سوکت پشتیبانی می‌کند در نتیجه امکان داشتن 8هسته پردازشگر بر روی یک مادربرد به همراه تکنولوژی Multi GPU ارائه خواهد شد.

1- Skulltrail همانطور هم که از قبل درباره آن گفته شده بود در اصل یک پلتفرم سرور است و با سوکتLGA771 ارائه خواهد شد و به این معنا است که همانند معماری Harpertown 45nm با برندIntel Xeon ارائه می‌شود.

2- Skulltrail به خاطر همان ماهیت سرور بودنش توانایی پشتیبانی از ماژولهای حافظه (FB-DIMM(Fully Buffered DIMM را خواهد داشت.

3- مادربردهای پشتیبانی کننده از این پلتفرم 10 لایه تخته مدار چاپی (PCB) خواهند داشت.

4- ارائه این پلتفرم در سطح بسیار محدود و در حدود 2000 قطعه تولید خواهد شد.

5- در مقطع کنونی اینتل تنها مادردهای Skulltrail خود را به صورت Online در سایت خود به فروش خواهد رساند.

6- مادربردهای Skulltrail همانند مادربردهای رقیب (AMD 4x4) قیمت بسیار بالایی خواهند داشت به طوری که ماردبرد آن به تنهایی با قیمتی بیش از 600دلار به فروش می‌رسد.

7- اینتل از این پلتفرم در هفته 50ام سال 2007 برای آخرین بار تست خواهد کرد و در فصل اول سال 2008 برای عموم به فروش می‌رسد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمایی از یک سیستم مبتنی بر پلتفرم Skulltrail

اینتل و ارائه اولین پردازنده Extreme برای Skulltrailها:

در همین راستا و به منظور ارائه بیشترین کارایای از پلتفرم Skulltrail خود اولین پردازنده‌ Extreme این پلتفرم را با فرکانس گذرگاه 1600MHz ارائه خواهد کرد.

این پردازنده که Intel QX9775 نام دارد با فرکانس 3.2GHz و سوکت LGA771 که مختص سرورهاست، ارائه می‌شود. این پردازنده به منظور پشتیبانی از پلتفرم مذکور از تکنولوژی SMP بهره می‌برد.

این پردازنده قیمتی در حدود 1500دلار خواهد داشت و در نتیجه قیمت کلی یک سیستم بر اساس این پلتفرم بالغ بر چند هزار دلار خواهد شد. اما نظر کارشانسان درباره پیش بینی نتایج حاصله از تست این پلتفرم بسیار مثبت است و انتظار رکورد شکنی را از این پلتفرم دارند. به همین منظور با توجه به قیمت بالا و کارایی بسیار خوب می‌توان انتظار حضور این پلتفرم را در کاربردهای Workstation داشت.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]