PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : NET Framework



mrmmnb
17-10-2007, 21:21
یه نفر از دوستان به این سوالات جواب بده
کلا از این برنامه چند تا ورژن اومده؟
جریان اون سرویس پک هاش چیه؟
کلا بر هر ورژنی چند تا سرویس پک هست؟
ایا اگه الان مثلا ورژن 1.1 رو دانلود کنم و برای اون سرویس پکی باشه ایا نیاز به نصب اونم هست یا دیگه در خود همین فایل اعمال شده وسرویس پک برای اوناست که قبل از اومدن سرویس پک فایل رو دنلود کردن کردن؟(امیدوارم منظورم رو رسونده باشم)
کلا این برنامه چی هستند وبه چه دردی میخورند که بعضی برنامه ها موقع نصب پیغام میدن که باید این برنامه روی سیستم نصب باشه؟
لینک دانلود هر کدومشون رو(با سرویس پک هاش) اگه میشه به تفکیک قرار بدد


با تـــــــشکر

piremard
17-10-2007, 23:26
وقتی شما یک برنامه نصب میکنید علاوه بر فایل های اصلی برنامه که در ProgramFiles نصب میشود ، تعدادی هم فایل هستند که در شاخه ویندوز نصب میشوند . این فایل ها همان درایور های مورد نیاز ویندوز برای اجرای برنامه شما هستند که توسط برنامه نویس نوشته نمیشوند، بلکه آنها قبلا تعریف شده اند و برنامه نویس از قابلیت های آن در برنامه خود استفاده میکند . پس برای اینکه برنامه شما کارکند باید آن فایل ها به ویندوز شما اضافه شوند.
Framework مجموعه ای از فایل های مورد نیاز سیستم عامل (شامل فایل های DLL و رجیستری و واسطه های استاندارد ارتباط برنامه ها بایکدیگر) است که برای اجرای برنامه های نوشته شده تحت دات نت ضروری میباشد. یعنی یک پکیج کامل از تمام dll های مورد نیاز برنامه هایی که با خود دات‌نت نوشته شده اند.
( نکته: برای اجرای برنامه های تحت جاوا نیز نیاز به نصب JAVA virtual machine دارید که در اصل فریم ورک جاوا است).
چون دات نت میخواهد از فلسفه سادگی “keep it simple” پشتیبانی کند بهمین دلیل، اساس کار نصب برنامه ها copy-only installation میباشد . یعنی دیگر نیازی به پکیج کردن برنامه ها توسط برنامه نویس و نصب توسط کاربر نیست . بلکه تمامی فایل های کتابخانه ای (dll) مورد نیاز را فریم ورک تامین میکند و برنامه ها با روش فقط کپی در ویندوز کار میکنند.


Microsoft .NET Framework 3.0 Redistributable Package


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mrmmnb
18-10-2007, 00:11
کاشکی همه سوالات رو جواب میدادین
ممنون میشم بقیه رو هم جواب بدین

piremard
18-10-2007, 01:14
خُب حتما منظورتون رو نفهمیدم :
سرویس پک اصلاحیه های هم ساختار با قالب قبلی یک پکیج نرم افزار مایکروسافته
یعنی مثلا اصلاحیه های هم نیاز برای اصلاح مشکلات امنیتی و یا توابع هم نیاز وقتی شما ورژن جدید رو آپ دیت کردید ، دیگه نیاز به نصب چیز خاصی نیست چون کُل ساختار عوض شده است
آخرین ورژن برنامه همین 3 هست که البته هنوز رسمی نیست و در حال بهبودی هست اما با این ورژن آخر حتی می تونید فایل های Xps رو بادون نیاز به ویندوز ویستا باز کنید

mrmmnb
18-10-2007, 17:24
یعنی اگه ورژن 3 رو نصب کنم دیگه احتیاجی به 1 و 2 نیست؟

nightmare
18-10-2007, 17:27
یعنی اگه ورژن 3 رو نصب کنم دیگه احتیاجی به 1 و 2 نیست؟

نه نیست . من این مورد رو قبلا تست کردم .

تا بعد ...