PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حکمرانی قدرتمند گوگل در قلمرو موتورهای جست و جو گر



sudotux
15-10-2007, 11:27
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گوگل موتور جست و جویی است که بیش از نصف درخواست های جست و جوی وب را دریافت می کند. بر طبق تحقیق صورت گرفته از سوی شرکت comScore در طول مدت یک ماه، 61 میلیارد جست و جو توسط 750 میلیون کاربر اینترنت انجام شده است.

گوگل این غول جست و جو گر تعداد 37 میلیارد از کل جست و جوهای وب را پذیرا می باشد و با فاصله طولانی از رقبای خود به سرویس دهی ادامه می دهد.

یاهو، مقام دومین موتور جست و جوی محبوب را دارا است و سایت Baidu و پس از آن سایت های مایکروسافت در رده های بعدی قرار گرفته اند.

سایت های برتر جست و جو ؛ آگوست

1. سایت های گوگل - 37 میلیارد جست و جو
2. سایت های یاهو - 8.5 میلیارد
3. Baidu تعداد 3.2 میلیارد
4. سایت های مایکروسافت تعداد 2.1 میلیارد
5. NHN تعداد 2 میلیارد
6. eBay تعداد 1.3 میلیارد
7. Time Warner تعداد 1.2 میلیارد
8. Ask تعداد 743 میلیون
9. Fox تعداد 683 میلیون
10. Lycos تعداد 441 میلیون

آقای Bob Ivins از کمپانی comScore در این خصوص می گوید:" مشاهده شدن سایت های آسیایی جست و جو گر مانند Baidu.com از کشور چین و NHN از کره در کنار سایت هایی مانند گوگل و یاهو اثر طبیعی جهانی شدن نیاز به جست و جو است که جهان را در بر گرفته است."

گفتنی است که جست و جوگر NHN در این رده بندی پس از مایکروسافت در رتبه پنجم قرار گرفته است. این گزارش نشان می دهد که قاره آسیا ناحیه ای است که بیشترین درخواست های جست و جو در آن انجام میشود که شامل کاربرانی از کشورهایی مانند هند، چین و ژاپن می شود.

بر طبق گزارش comScore بیش از 258 میلیون کاربر در قاره آسیا تعداد 20/3 میلیارد جست و جو در ماه آگوست میلادی انجام داده اند. به همین ترتیب اروپا با تعداد 210 میلیون جست و جو و پس از آن آمریکای شمالی با 206 میلیون درخواست جست و جو پس از قاره آسیا قرار دارند.

اما این گزارش پیرامون منطقه خاور میانه و قاره آفریقا از سرعت پایین توسعه در این بخش ها سخن گفته است که تعداد 30 میلیون جست و جو و در حقیقت کمترین مرتبه جست وجو در این مناطق صورت گرفته است.

منبع خبر: WinBeta.Net