مشاهده نسخه کامل
: 1 سوال داشتم
the_god_of_3dsmax
11-10-2007, 16:37
سلام به همه دوستان عزیز
همینطور عرض تبریک به امین خان بابت ترفیع
1 سوال داشتم در مورد این bone و کلا اسکلت سازی
تو این قسمت یه ذره ضعف دارم
سوالم اینه که چه جوری می تونم این دو تا bone رو به dummy وصل کنم که وقتی مثلا dummy رو میارم پایین زانو های bone ها خم شه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
HELP PLZ
animator_blred
11-10-2007, 16:47
ببین دوست عزیز شما ابتدا باید لینک های مربوط به خود استخوانها را درست کنید و سپس استخوانهای مربوط به ران پا را به دامی متصل کنید و سپس هردوی این استخوانها را با روشی خاص دیگر به دامی وصل کنید.الان حضور ذهن ندارم اگه تمایل داشتید اموزش کاملش رو براتون میزارم
the_god_of_3dsmax
11-10-2007, 19:12
اگه بتونی فقط بهم بگی که با چه نوع لینکی استخوان های ران رو به dummy باید متصل کنم تا تمامی bones ها با حرکت dummy تاثیر بپذیرن خیلی خیلی ممنون می شم
وقتم هم خیلی کم تا همین شنبه فرصت دارم :41:
the_god_of_3dsmax
12-10-2007, 11:43
دوباره سلام
آقا مشکلم تو موضوع بالا حل شد
باید از HI solver استفاده می کردم
یه سوال دیگه دارم
که خیلی جزمیه
فرض کنید من ستون فقرات یه حیوون رو می کشم
بعد روی یکی از استخوان هاش با bone کلیک می کنم و فرضا یک دست براش می کشم
همون طور که تابلوئ دست به ستن فقراتش وصل و جدا نمی شه
حالا سوال من اینه که این چه نوع لینکیه
یعنی اگر من ستون فقرات رو داشته باشم و یه دست جدا هم (به صورت bone ) داشته باشم با چه لینکی می تونم اون دست رو به ستون فقرات وصل کنم
که دست مانند حالت اول که گفتم به ستون بچسب .
خوب ببین رفیق تو باید از منوی animation / bone tools را انتخاب کنی و بعد اون بنی را که میخوای بهش دست جدید را وصل کنی انتخاب کنی ( البته دست جدید باید به بن ستون فقرات نزدیک باشه ولی یک کم فاصله هم لازمه) و دکمه connect bones را بزنی و لینک را به بن دست نسبت بدی به همین سادگی
البته برای هر دو سوالت یک راه ساده تر هم هست اونم استفاده از select and link که داخل تولبار هست
the_god_of_3dsmax
12-10-2007, 21:22
خیلی خیلی ممنون از کمکت کارم راه افتاد
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.